multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
ZamBeZi, thanks voor je reactie, ik gebruik inderdaad de standaardmotor, hij past er maar op 1 manier in.

Ben inmiddels begonnen met bouwen :D Nou ja, eerst de gebruiksaanwijzing doorlezen en de accu opladen voor het testen van de motor. Ik heb een vraagje over de draairichting van de motor. Mijn duits is niet zo goed:

In de handleiding staat "Achten Sie schon jetzt darauf, das der motor links herum lauft (Wenn sie auf die motorwelle schauuen - im uhrzeigersinn)

Wat is een motorwelle, in het engels wordt het een motor-shaft genoemd (when looking at the motor-shaft) Het is me niet echt duidelijk, en hoe kijk je tegen de motor aan, van achter, van voor en wat is nu eigenlijk achter en voor bij een motor............... Help.... :D

Oh, djjr, nog bedankt voor je reactie, ik had niet ver genoeg terug gelezen in dit topic...... wat gaat dit topic hard..... al bijna 70 pagina's :D

skywalker zei:
ZamBeZi, thanks voor je reactie, ik gebruik inderdaad de standaardmotor, hij past er maar op 1 manier in.

Ben inmiddels begonnen met bouwen :D Nou ja, eerst de gebruiksaanwijzing doorlezen en de accu opladen voor het testen van de motor. Ik heb een vraagje over de draairichting van de motor. Mijn duits is niet zo goed:

In de handleiding staat "Achten Sie schon jetzt darauf, das der motor links herum lauft (Wenn sie auf die motorwelle schauuen - im uhrzeigersinn)

Wat is een motorwelle, in het engels wordt het een motor-shaft genoemd (when looking at the motor-shaft) Het is me niet echt duidelijk, en hoe kijk je tegen de motor aan, van achter, van voor en wat is nu eigenlijk achter en voor bij een motor............... Help.... :D

laat ik het zo zeggen: de moet de prop omdraaien, zodat het "golvende" deel van de bladen richting staart zit; zo is de prop het efficientst
als de motor, vanaf de staart gezien dan met de klok meedraait, zal de prop jouw kant opblazen en dan is het dus goed

ZamBeZi zei:
laat ik het zo zeggen: de moet de prop omdraaien, zodat het "golvende" deel van de bladen richting staart zit; zo is de prop het efficientst
als de motor, vanaf de staart gezien dan met de klok meedraait, zal de prop jouw kant opblazen en dan is het dus goed

Dus de kant waar de lettertjes staan (Gunther prop) moet richting de motor?

Skywalker, vogens mij moet de kant met opdruk naar de staart wijzen. Als je de prop uit de verpakking haalt moet je dus de zwarte, zacht kunstof, spinner uit de prop nemen, prop omdraaien en weer de zwarte spinner in de prop duwen.

erikjede1ste zei:
vandaag me eerste solo vlucht gemaakt ging allemaal goed
en me eerste keer (zonder mensen met ervaring) geen brokken gemaakt
had een mooi weiland uitgezocht moest alleen wel opletten dat ik niet in de stront lande ik weet niet waar de koeien tegenwoordig last van hebben maar sommige zagen er niet goed uit waar ik zeker niet in wou landen
verder alles TOP!!

Gefeliciteerd Erik! Het bezoek aan een club is meestal net dat duwtje in de rug, net die ene afstelling die nog niet helemaal perfect was. Nu heb je vertrouwen in je toestel, en kun je gaan genieten!

Het nadeel van een club is dat er ook hele bemoeierige mensen tussen zitten. Ze kunnen je prima helpen, maar het kan ook wel eens vervelend worden.

djjr zei:
Waarom staat er multiplex easystar (rip) als je er vandaag nog mee hebt gevolgen?[/b]

owja nog effe veranderen dat was mijn vorige EZ*

ZO BETER???

prop-er zei:
erikjede1ste zei:
vandaag me eerste solo vlucht gemaakt ging allemaal goed
en me eerste keer (zonder mensen met ervaring) geen brokken gemaakt
had een mooi weiland uitgezocht moest alleen wel opletten dat ik niet in de stront lande ik weet niet waar de koeien tegenwoordig last van hebben maar sommige zagen er niet goed uit waar ik zeker niet in wou landen
verder alles TOP!!

Gefeliciteerd Erik! Het bezoek aan een club is meestal net dat duwtje in de rug, net die ene afstelling die nog niet helemaal perfect was. Nu heb je vertrouwen in je toestel, en kun je gaan genieten!

Het nadeel van een club is dat er ook hele bemoeierige mensen tussen zitten. Ze kunnen je prima helpen, maar het kan ook wel eens vervelend worden.

ja zeker helemaal top eerst wist ook niet dat die zender zo ver kon dus hiervoor zat ik gelijk in de stress als hij te ver weg vloog en dat was miss hondert meter :lol: en dan ga je rare dingen doen ga nu zonder zorgen of stess vliegen en stijgen en landen waar en wanneer ik wil SUPER!

ZamBeZi zei:
Goed bezig Erikje; ik ben gisteravond ook nog een tijdje wezen vliegen op een veldje in Ypenburg
Er stond veel wind, maar dat mocht de pret niet drukken, 'ging erg goed en ik kon 'm echt keurig landen steeds; 'zou de volgende keer wel wat minder wind willen om de standaardtrucjes van het toestel (o.a. hoe lang kan je zweven in een hele flauwe glijvlucht) beter te leren kennen

waar vlieg je ergens in ypenburg weet nergen nog een leuk veldje ga altijd op een weiland ergen in leidseveen maarja het veld is niet van mij en heb de eigenaar nog nooit gesproken en is voor mij een endje weg dus waar vlieg jij ?

en hoe hebben sommige hun foto toestel of filmcamara aan de EZ*
gehangen heb gister me telefoon eronder gehangen maar kwaliteit is niet zo mooi met die dingen en een duur fototoestel lijkt mij niet zo verstandig
dus weten jullie een goede goedkope camara en licht om aan mijn EZ* te hangen ?

Ik heb gisteren 10 led's opgeplakt en gelvogen in de mist om 0:00. Ik weet niet of het door de mist of door de led + bedrading kwam maar hij vloog een stuk minder. Voelde veel zwaarder aan en de stabiliteit was ook een stuk minder. Misschien maar even proberen als het droog is in de lucht :) Hij kwam drijfnat uit de lucht....

hehe normaal gezien moet hij echt lekker gaan nu hoor!! :lol: :lol: :lol:

waar vlieg je ergens in ypenburg weet nergen nog een leuk veldje ga altijd op een weiland ergen in leidseveen maarja het veld is niet van mij en heb de eigenaar nog nooit gesproken en is voor mij een endje weg dus waar vlieg jij ?

Ik vlieg op dat grote grasveld bij de oude controletoren van het vliegveld Ypenburg; nu meer bekend als het informatiecentrum aan het Ilsyplantsoen
Het is daar goed vliegen en er wordt ook regelmatig heli-gevlogen

Het toekomstige Deelplan 15 in de Bras kan je ook vliegen, maar daar heb je wel veel obstakels op de grond

Ik heb gisteren mijn Easy Star in de prak gevlogen. :(
Het toestel zelf heb ik weer gelijmt, maar ik heb een probleem met de electronica.

Als ik de accu aansluit gaat de ontvangen netjes branden zoals het hoort. Echter gaat het rode ledje van de speedcontroller (regelaar) niet fel rood knipperen zoals hij normaal doet (als hij geen RC signaal ontvangt en ook als de RC wel aan heb staan brand hij niet op.. :(..
Ik hoor wel de motor (of servo's?) piepen dat hij geen signaa heeft.

Het ledje van de regelaar knippert wel heel zachtjes rood.. maar vroeger was dit veel feller.. en met de RC aan blijft hij dit ook gewoon doen..

Heeft iemand een idee wat er nu kapot is? Is dit de regelaar? De ontvanger?
En wat kan ik het beste doen qua reperatie/vervanging? Ik heb nu de RTF regelaar+ontvanger etc..

erikjede1ste zei:
en hoe hebben sommige hun foto toestel of filmcamara aan de EZ*
gehangen heb gister me telefoon eronder gehangen maar kwaliteit is niet zo mooi met die dingen en een duur fototoestel lijkt mij niet zo verstandig
dus weten jullie een goede goedkope camara en licht om aan mijn EZ* te hangen ?

ePlaza heeft die micro dingen voor 15 euro ofzo.. kun je geen bult aan vallen.

Helaas mijn regelaar is kapot, was lekker aan het vliegen tot ik een stuurfoutje maak. Was aan het vliegen op een weiland zijn een paar stukken grasland van 50 meter breed met slootjes van een meter er tussen. Je raad al waar ik land precies in zn slootje :S. Nu is de regelaar doorgebrand denk ik hij stinkt en doet het niet meer. Maar weer een nieuwe bestellen dan, het vliegtuig heeft gelukkig geen schade.

Regelaar doet het weer maar stinkt nog steeds. Wordt verder niet warm ofzo. Zou ik hem nog gebruiken of toch maar nieuwe kopen.

Zo het niet weten , even opmaken en kijken of het er goed uit ziet, geen aanslag, zwarte stukken , en even tijdje laten lopen 3 accu's of zo , als hij het dan nog doet..... zal ik hem wel gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back