multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een vraagje aan jullie easy-star vliegers.

Kan je met de easy-star ook goed uit de voeten als het windkracht 4 a 5 is, of is hij eigenlijk meer bedoeld voor 1-2-3.

Ik vraag jullie dit omdat ik de cessna heb gekocht, en daar moet je echt niet mee gaan vliegen als het 4 a 5 is, en aangezien de winter eraan komt, en ik wel wil blijven vliegen, met een beginners electrovliegtuigje, dacht ik........anders koop ik er een easystar bij :wink:

Alvast bedankt

Ikzelf vlieg de easystar met de fietsbel combo, heb al gevlogen met heel veel wind. Naar mijn inziens is dit echt geen probleem zenne :wink: :wink:

Met de standaard speed 400 motortje kan je net in een sterke 3 vliegen.. dus met een sterkere motor zou het wel moeten lukken :)

En mijn easystar werkt ook weer, ben even naar quartel geweest (was toch in de buurt) en heb het probleem met m'n electronica laten zien.. De oplossing was erg simpel. De cristal was kapot.. nieuwe erin en hij deed het weer :)..

Ik heb wel een kleine vlieg afwijking overgehouden een de schade. Ik moet erg veel up trimmen geven om hem recht te laten vliegen.
Tijdens het vliegen verloor ik ook opeens mijn canopy (? heet dat zo) en toen ik later een duikvlucht maakte en hem hier uit wou trekken ging dit HEEL moeilijk, het scheelde niet veel of ik had hem weer de grond in geboord :)
Ik weet net of dit aan de staart lag die niet goed gelijmt was of omdat ik mijn canopy verloren was.
Ik heb nu de staart opnieuw gelijmt en hoop dat dit het probleem verhelp :)

Yep, met maximale snelheid je easystar de grond in boren is niet echt aan te raden. De easy star kan veel hebben.. maar dat helaas niet :)

De achterkant van de easystar loopt taps toe, net voordat de staart begint op het dunste stuk was hij dus doormidden gespleten.

Jippie, ik hoop net dat mijn canopy ook weer gevonden is, lol..
Dus morgen maar weer kijken of hij weer normaal wilt vliegen :)

Ik heb ook nog even een simulator gevlogen bij quartel, maar ik moet zeggen dat dat heel erg tegen viel.. landen wou me niet echt lukken. De easystar vliegt toch echt een stuk gemakkelijker. Maar het toestel had de vleugels volgens mij onder de romp halverwege i.pv. boven zoals trainers.. dus dat vliegt iets moeiliker :P..

juul kabbas zei:
Ikzelf vlieg de easystar met de fietsbel combo, heb al gevlogen met heel veel wind. Naar mijn inziens is dit echt geen probleem zenne :wink: :wink:

Mag ik even langs mijn neus weg vragen met welke prop? Is dat toevallig de meegeleverde 8060 "stijve" GWS prop? En welke cellen prop je in je vliegtuig? Dank.

juul kabbas zei:

Mag ik even langs mijn neus weg vragen met welke prop? Is dat toevallig de meegeleverde 8060 "stijve" GWS prop? En welke cellen prop je in je vliegtuig? Dank.

Gevonden...
juul kabbas zei:
En als prop gebruik een 7x4 apc sf, een klein stukje uit de romp halen en voila, werkt prima hoor :D :D :D

juul kabbas zei:
Kheb me een 3C 2200 mah lipo bij rctechnics besteld :wink: :wink: :wink:
Kon met de 1000 mah lipo trouwens toch ook al vluchten van +30min maken hoor.. :lol: :lol:

Ik vlieg overigens op dezelfde Lipo's, maar met de standaard motor. Tot nutoe geen problemen. Geen roodgloeiende draadjes te bespeuren... :roll:

aaargggg.. de grond.. de grond pppaaassss oooooopppppp... ppppffffeeewww net mis :)

leuk filmpje om te zien, brengt alleen herinneringen van mijn voorwaartse looping terug :P

@helza.........maar bij jou ging het net niet goed :roll:

Niet te hopen dat het vliegtuig naar Egypte deze stunt ook met ons gaat uithalen 8O

LoL ik denk niet dat die piloot gaat proberen op de kop te vliegen.. TOCH??????????

Gisteren weer heerlijk gevlogen... Had eigenlijk het zwaartepunt nog niet goed bepaald met mijn nieuwe accu en deze bleek dus ook totaal verkeerd te liggen, hij most enkele centimers terug naar achteren. Dit even aangepast en het vloog als een zonnetje.. nouja zonnetje... windkracht 5 (uitschieters naar 6/7) vloog het erg leuk.. wel erg gevoelig als je even draaid en af en toe vreemde acties ook al doe je niks :)

Ik heb weer mooie loopings gemaakt, en tegelijk ook 2x weer redelijk hard de grond in gezet (op 1 accu) :). Ik hoefde telkens alleen cockpit weer iets in vorm te buigen en hij ging er weer als een speer vandoor. Ik had echter wel de neus ingetaped met plakband. Dit voorkomt veel breken ;)

De volgende dag (vandaag) was echter iets minder.. beide piloten snip verkouden :P

Ik dacht na 2x op een club te hebben gevlogen nu kan ik het zelf wel eens proberen in een weiland. Ging ook lekker tot de liposave aansprong en mijn motor uit ging.
Toen ik probeerde om hem tegen wind weer een beetje in de buurt te krijgen. Heb ik een verkeerde stuurbeweging gemaakt. Het vliegtuig dook op zn kop in de grond en dit is het resultaat.

easystar01.JPG

easystar02.JPG

easystar zonder borstels.
denk dat je nu toch echt wel een borstel nodig hebt,(en blik) hihihi.
dat word plakke.

Ja had indd stoffer en blik nodig, en een schep om het uit te graven :S. Maar komt wel weer goed als je de stukken tegen elkaar houd zie je er bijna niets van. Dus een potje goede lijm en ik kan weer vliegen. Toch maar weer even geduld hebben tot ik lid mag worden van de club.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back