multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kzou hem toch ook nog effe goed laten uitdrogen en dan nog es proberen. Met wat geluk werkt hij nog...

Ik heb mobiele telefoons, TV's en ook een X-twin gehad die nat zijn geworden en daardoor het niet meer deden.. Gewoon een lange tijd laten drogen (misschien met fohn) en fiola, ze doen het weer..

Maar als je het niet vertrouwd, stuur maar naar mij :( die van mij is denk ik echt kapot :( ik wil hem wel.. :)

Helza zei:
Maar als je het niet vertrouwd, stuur maar naar mij :( die van mij is denk ik echt kapot :( ik wil hem wel.. :)

Ik heb een regelaar voor borsteloos motortje, ga hem denk ik ff testen met een paar accu vullingen als hij dat vol houd vertrouw ik hem wel weer.

bedankt weer voor de reacties.

Noah zei:
erikjede1ste zei:
en hoe hebben sommige hun foto toestel of filmcamara aan de EZ*
gehangen heb gister me telefoon eronder gehangen maar kwaliteit is niet zo mooi met die dingen en een duur fototoestel lijkt mij niet zo verstandig
dus weten jullie een goede goedkope camara en licht om aan mijn EZ* te hangen ?

ePlaza heeft die micro dingen voor 15 euro ofzo.. kun je geen bult aan vallen.

maar is de beeldkwaliteit dan nog wel goed??
en daar zit zeker geen geheugenkaart in ofzo dus moet je je tv meenemen en video recorder en een omvormer in je auto of niet?

Hoi allemaal :D

Mijn easystar is bijna af, heb er dinsdagavond 2 uurtjes aan gewerkt en wilde vandaag de servo's en de besturing installeren. Blijken de stekkertjes van de servo's niet op de ontvanger te passen, :? morgen even naar de Quartel voor de juiste stekkertjes. Maar het is een leuk en gemakkelijk vliegtuig om te bouwen. Nu het vliegen nog 8). En wat een prachtig motorgeluid, je voelt echt de power :D

Ik heb een vraagje over de batterij, hoe zetten jullie deze vast. Met de bijgeleverde klitteband of klemmen jullie deze vast in de neus? Het lijkt me dat dat vastklemmen op den duur niet meer werkt als je de batterij vaak erin en eruit hebt geschoven.

Ik heb ook 2 verschillende accupacks gekocht. 1 van 6 cellen en 1 van 7 cellen (om mee te experimenteren wat het lekkerste vliegt). Maar nu bedenk ik me dat het gewicht van de accupacks verschillend is en dat iedere accu weer anders in de neus geplaatst moet worden ivm het zwaartepunt. Heeft iemand hier ervaring mee, met het gebruik van 2 verschillende accu's? En hoe los je het verschil in gewicht op?

Ben nu de accu's aan het leegtrekken en de motor aan het inlopen. Heb nu iets 1/4 gas (prettiger voor de buren, en de motor wordt niet warm), maar die motor blijft maar lopen op een accu (die pas 1 keer is opgeladen, dus het wordt alleen nog maar beter). Heb nu een 1500 mAH accu eraan hangen en hij loopt al 40 minuten!!:D

skywalker zei:
Hoi allemaal :D

Ik heb een vraagje over de batterij, hoe zetten jullie deze vast. Met de bijgeleverde klitteband
jep gewoon met klitteband wel verlijmen met de romp .
en ook met lijm vastzetten aan je accu .

Ik heb ook 2 verschillende accupacks gekocht. 1 van 6 cellen en 1 van 7 cellen (om mee te experimenteren wat het lekkerste vliegt). Maar nu bedenk ik me dat het gewicht van de accupacks verschillend is en dat iedere accu weer anders in de neus geplaatst moet worden ivm het zwaartepunt. Heeft iemand hier ervaring mee, met het gebruik van 2 verschillende accu's? En hoe los je het verschil in gewicht op?

door hen 2 keer te balanceren 1 keer met 6 cellen .
en aftekenen met stift waar hij zit. en het zelfde met 7 cellen.
dan stop je ze zo de goede plek in de romp.

Ben nu de accu's aan het leegtrekken en de motor aan het inlopen. Heb nu iets 1/4 gas (prettiger voor de buren, en de motor wordt niet warm), maar die motor blijft maar lopen op een accu (die pas 1 keer is opgeladen, dus het wordt alleen nog maar beter). Heb nu een 1500 mAH accu eraan hangen en hij loopt al 40 minuten!!:D

als je niet al te veel ragt dan kun je heel lang vliegen op 1 pakket.
groeten wiebe

Ik heb ook 2 verschillende accupacks gekocht. 1 van 6 cellen en 1 van 7 cellen

Ik vlieg met 7 KAN cellen 1200 mAh maar vindt dat ie tegen de wind (zelfs weinig wind) in niet veel meer doet. Wil proberen met de 5,5*4,3 prop.
Trouwens, moet/kan zo'n prop op een meenemer gemonteerd worden?

Groeten, Aad

athvdk zei:
Ik vlieg met 7 KAN cellen 1200 mAh maar vindt dat ie tegen de wind (zelfs weinig wind) in niet veel meer doet.

Misschien stomme vraag-opmerking, maar zit je propje wel in de juiste richting gemonteerd? Ja, ik heb ook enkele weken met achterwaarts gunthertje gevlogen, en wat een relevatie :P toen ik merkte dat ik ze moest omdraaien.

skywalker zei:

De lichtere accu zal iets verder naar voren geplaatst moeten worden.
Een tip om daar een extra blokje van tempex tegen te plakken als aanslag. De dikte weet ik niet, weet niet hoever hij naar voren moet.

Gewoon met klitteband vastzetten in de romp.
Ik heb er nog twee schuimblokjes langs zitten die de accupack inklemmen.

Succes ermee.

Frank

raffie zei:
Misschien stomme vraag-opmerking, maar zit je propje wel in de juiste richting gemonteerd? Ja, ik heb ook enkele weken met achterwaarts gunthertje gevlogen, en wat een relevatie :P toen ik merkte dat ik ze moest omdraaien.

Zit de prop bij de RTF ook standaard verkeerd om?
Hoe kan ik dit controleren? en hoe haal je hem los en maak je hem weer vast?

(nadeel van RTF, je doet weinig zelf)

De tekst moet naar de achterkant.
Als je vanaf de zijkant je prop bekijkt, zie je een vlakke kant en een bolle kant. De vlakke kant moet aan de motorzijde.

Groeten, Aad

Het was weer een mooie dag vandaag: De Easystar afgebouwd en ermee gevlogen :D

Ben naar het veld van de club geweest en daar heeft iemand eerst even een rondje gevlogen met de Easystar en voor ik het wist kreeg ik de zender in mijn handjes gedrukt. Het was fantastisch, hij vloog lekker rustig, stabiel en goedmoedig.

Ook nog een spannend moment gehad. Ik wilde de EZ laten landen maar ik zat veel te hoog, dus ik gas geven om weer een rondje te vliegen. Alleen duwde ik niet de stick van het gas omhoog maar de stick van het hoogteroer.... 8O Hij dook recht op de grond af, kon hem een meter boven de grond weer optrekken ..... oeffff 8)

Nou ik zou maar weer eens een bericht plaatsen op dit forum, (tijd geleden.. :roll: )

Ik vlieg nog steeds fanatiek met me heli, maar nu wil ik wel eens gaan vliegen met een vliegtuig. Andere heli komt er toch nooit van (Ik ben niet zo rijk.. :( )
Mijn vraag is: Waar kan je de EZ momenteel het beste kopen?..

Quartel, hoor ik heel erg veel mensen over, maar als er een modelbouwwinkel bij jou in de buurt zit, is dit uiterdaad ook een oplossing :wink:

flying jesse zei:
w&w modelbouw

wel in belgie geloof ik

Verdorie, dan rij ik constant de verkeerde kant op, en daarom praten ze daar dan ook zo vreemd. 8) :lol:

W-W-modellbau.de is gevestigd in Haaren vlak bij Waldfeucht in Duitsland.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back