multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
stefan_riemens zei:
flying jesse zei:
Een zooitje ontvangers en een comp. lader?

Hoe kom jij aan je geld als 15-jarige :(
goeie vraag... :?

btw, over mn four-star, die is gewoon met de standaard triplex romp gebouwd... maar goed, zullen we daar maar over stoppen, is wel een beetje erg :offtopic:

OP zolder heb ik een leuk tafeltje met groene plantjes :evilbat:

Nee, ik werk bij een tuincentrem waar ik veel werk voor een behoorlijk uurloon! Ik ben ook geen bill gates want na twee dagen dat mijn salaris gestort is ben ik ook blut :cry:

gr,

niels

robbiemores zei:
hmmms weet er soms iemand hoe ik de motor 400 terug vast zou kunnen krijgen op zijn plaats,heeft gisteren losgekomen(denk door de warmte),was helemaal naar binnen gekropen,enzo ook een klein stuk van m'n prop afgeschuurd,gelukkig hoorde ik het akelige geluid dat niet normaal was,zat wel redelijk hoog,gewoon laten zweven naar beneden en huppakee,zou ik dit met uhu lijm moeten vastlijmen of met iets anders?

groetjes

Met dunne dubbelzijdige tape of gewoon met secondelijm vastplakken, een tie-wrap (tie-rip??) Kan ook.

Weeral een tevreden EZ-klant !

Maiden van Easystar van demarnix : wel op 7cell sub-c ... plane is dus wel HEAVY :D ... na wat getest met center of gravity en gewichtjes blijkt ie wat logger op te stijgen maar zweeft wel perfect ! ... en dat extra gewicht maakt hem wat windbestendiger, wat meegenomen is voor een kustprovincie ... En met 2400 mah blijft hij lekker lang boven !

Geslaagde maiden op één van de beste vliegavonden van het jaar !

Ik heb een mega 400/15/8 liggen en wil deze voor een easystar gebruiken.
Het is een 800 Kv buitenlopertje, aanbevolen prop is 9 X 4.5
Gaat dit lukken of heb ik een hoger Kv nodig ?

Voor het vrijlopen van de prop zou een 3-blads handig zijn.
Hoe bepaal ik de maat hiervan ? (uitgaande van 9 X 4.5)

Hay Frodo ik heb zelf een fietsbel gekocht een 1750 kv ,maar ik wil de easystar ook voor luchtfotografie gebruiken dus zo,n 175 gram aan ballast meenemen.
Ook al zou ik geen ballast meenemen dan vind ik een wat meer power moter toch wel lekker en hij kost haast niks.
Zelf heb ik een 7x4 prop en daar moet ongeveer max 1 cm uit de romp ,dus weet niet of je kist doormidden is met een 9 prop.
Lijkt mij erg groot dus.
Groet Jan.

Hier trouwens nog een plaatje van hoe veelzijdig de easystar wel niet is.

Dit is de Easystar van Mn broertje op onze huckepack clubkist.

Later heeft hij met de huckepack zn brevet gehaald :D

Easystar%20op%20hucke.jpg

7x4 is eigenlijk ook al te groot. 6x4 is max zonder iets weg te hoeven snijden. Ik ben voor een warp4-4 turn gegaan.

KV:1810
Speed: 104 km/h
Thrust: 583.4 g
Efficiency: 75.0 %
Power: 128.7 Watts
RPM: 17010
Volt 11.00
Prop: 6x4 E

Wil de volgende set van de week gaan halen.. Kunnen jullie aangeven wat ik eventueel zou moeten veranderen of dat het zo goed is?

Multiplex EasyStar
Lipo 11,1 1500mAh (eventueel met Y-kabel)
Jamara 480 Pro HS
HS-81 Servo’s
Regelaar 25 a 30A met lipo-ondersteuning en met lipo-save
2 extra props met propmount, iets van 5x5 en 6x3 (welke maat is beste bij deze motor en lipo?)
Jamara X Peak 3 Plus + bijbehorende lipo-balancer
Voeding van 220V naar 13,8V, 10 a 12A
Vezelscharnieren (vast voor reparatie)
Lijm (2K met activator)
Draad en stekkers voor bouwen easystar
Laadkabel van lader naar lipo
Laadkabel van lader naar robbe skysport4 (opladen 8x 1,2V 2500mAh)

Op enkele kleine dingetjes na is de set goed.

Die jamara Pro 480 HS doet het niet zo lang op 3 lipo's. Gegarandeerd binnen 5 minuten rook en stop. Je kan dan beter die pro 480 nemen, dus die zonder HS.
Maar er effe tussendoor er zit al een motor in de doos bij het model. dus een iets goedkopere manier is om die te gebruiken en dan op 2 lipo's.

Die motormount is ook niet nodig voor een easystar.

Vezelscharnieren niet nodig scharnieren repareren met plakdieband.

lijm, alleen maar secondenlijm met activator.

OK.. dus geen Pro 480 HS maar Pro 480. Waarom is eigenlijk Pro 480 HS zo weg en normale Pro niet?

En welke prop is beste voor 400motor en welke voor 480?
Had ergens gelezen dat op beide prima de Gunther 5x5 werkt. Is deze dezelfde als de APC Elektro-Prop.(Starr)5,5x4,5?
En wat als je de 6x4 neemt.. meer snelheid, meer trekkracht, of niets?

Wat voor draad/stekker/etc. heb ik nog nodig voor afbouwen easy star?

Dan kom ik op het laatste en wel de lipo's. Lees namelijk veel dat 7,4V (2S) prima werkt, maar dat 11,1V (3S) echt lekker veel power geeft als je het nodig hebt. Natuurlijk moet je niet constant vol gassen..
Nu is het prijsverschil niet extreem (3S 1500mAh is €15 duurder dan 2S 1500mAh en bij 2000mAh is dit €20).
Mijn punt is alleen dat de 3S lipo natuurlijk voor wat meer dingen te gebruiken is dan de 2S. Iets meer toekomst gericht laten we maar zeggen. Of is dit een compleet verkeerde invalshoek op dit punt? En is het handig (gezien het zwaartepunt)) om 2 Lipo's voorin te leggen? En zo ja.. wat voor stekker heb ik nodig om deze beide te schakelen voor nog langere vluchten?

Alle info en suggesties zijn van harte welkom! Ben ook maar een easystar beginner :wink:

Boodschappenlijstje is nu nog:

1x Multiplex EasyStar
2x Lipo 11,1 1500mAh (eventueel met Y-kabel)
2x Jamara 480 Pro (1 reserve)
2x HS-81 Servo’s
1x JETI SELECT-LINE JES 030 (met lipo-save)
2x APC Elektro-Prop.(Starr)5,5x4,5 oder 6x4
1x Jamara X Peak 3 Plus + bijbehorende lipo-balancer
1x Voeding van 220V naar 13,8V, 10 a 12A
1x 2K lijm met activator (heb al 200gr. 5min. epoxy)
1x Laadkabel van lader naar lipo
1x Laadkabel van lader naar robbe skysport4 (opladen 8x 1,2V 2500mAh)

... Draad en stekkers voor bouwen easystar

Het grote verschil tussen die motoren is dat de HS versie heter gewikkeld is, dus minder wikkelingen om ervoor te zorgen dat hij sneller draait. De HS motor werkt perfect op 8 cellen nimh of 2 lipo's en dan vrijwel alleen voor speed 400 pylonracers.

Je hebt nu weer van die dure props op je lijstje staan als reserve, maar je kunt soms veel beter bij die ouderwetse gunther blijven ook met die 480 erin. ps de Gunther is 125x110 cm ofwel bijna 5x4 inch.

Wat de lipo's betrefd een 3 s pakket is beter ook ivm het extra gewicht dat je anders moet toevoegen om het zwaartepunt goed te krijgen. En natuurlijk voor de toekomst ook niet slecht.

En wat kan ik beter kopen. 12A voeding voor lader of 20A?
Dacht dat je namelijk bij 5A lader minimaal 10A nominaal vermogen moest hebben. Is het dan voro de toekomst niet handiger om meteen een 20A te nemen. Kan dan ook wat grote laders aan.. ooit....

En kan er eigenlijk een normale (robbe) ontvanger in de easystar worden ingebouwd, of moet ik speciaal een kleinere kopen?

1x Multiplex EasyStar
2x Lipo 11,1 1500mAh (MET Y-kabel)
2x Jamara 480 Pro (1 reserve) (met ontstoring)
2x HS-81 Servo’s
1x JETI SELECT-LINE JES 030 (met lipo-save) (aansluiting accu?)
2x Gunther Prop 5x5 OF APC Elektro-Prop.(Starr)5,5x4,5 / 6x3 + propmount
1x Voeding (netzteil) 12A €35 of 20A €50
1x 2K lijm met activator (heb al 200gr. 5min. epoxy)
1x Laadkabel van lader naar Lipo
1x Laadkabel van lader naar Robbe Skysport4 (opladen 8x 1,2V 2500mAh)
1x Snoer nodig van regelaar naar motor, en stekker van accu naar regelaar, en krimpkousjes
1x Lapje klittenband (voor montage accu/regelaar/ontvanger)
1x Jamara X Peak 3 Plus + bijbehorende lipo-balancer (kabels van krok.klem naar 4mm)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back