multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
scoutcow zei:
Ik ga denk ik voor lipo's, maar moet ik dan ook eentje hebben met BEC/JST stekkertje eraan voor aan de RTF set? Want ik heb geen zin om nog weer eens met die stekkertjes te gaan solderen

Ik zou je toch willen aanraden om er "deftige" stekkers aan te solderen; die jst/bec stekkertjes houden het snel voor bekeken wanneer er meer dan 6 à 7amp doorheengaat. (en een stock-easy-star heeft meer honger naar amps, zo'n 12 bij piekbelasting.)

Nee, want zo krijg je het zwaartepunt nooit goed, of je moet lood gebruiken.

3s lipo nemen (en dan een flinke), en de standaard motor vervangen voor een sp400 7,2v of meteen een brushless kopen.

Hey ik heb niet de hele topic door zitten spitten want die is zo gigantisch lang :)

Maar ik zit er ook aan te denken aangezien ik mn cessna in de prak heb gevlogen. Ik vraag me af of iemand een goede (niet al te dure) setup voor mij heeft?

De zender, ontvanger, 2 servos en de accu zijn eigenlijk de enige dingen die ik daar nog uit wil gebruiken.
Alleen heb ik daar ook een probleempje
de laatste keer dat ik vloog begon hij enorm te storen enzo en werd hij onbestuurdbaar waardoor ie wat ruw op een weg verder op landde.
Kan dat zijn doordat iets anders in de buurt hem stoort? Hij krijgt het alleen als ie wat afstand begint te maken meer als 50 meter zegmaar.

Verder die Conrad zender die bij de cessna zou ik die nogwel gebruiken bij een easystar? Want die zender is denk ik nog geen 60 euro.
Een nieuwe zender is wel mooi maar zijn zo verschrikkelijk duur en liefst vlieg ik ook op 35 mhz en niet 40mhz omdat je dan denk ik al minder kans hebt van andere storende signalen.

Ik heb Zwaluwbouw eens gemailed over hoe en wat en die zeiden dit:
Normaal kun je de zender + ontvanger, met
de 2 servo's hiervoor gebruiken.

Akkupack past ook in de easystar !

Dan alleen nog een regelaar nodig:
Bv. Robbe aircontrol 819 Prijs Euro 29,95

Dus dan zou ik een easystar voor 94 euro hebben met regelaar erbij. Aangezien ik al 2 servos heb hoef ik die ook niet meer.
Maar raden jullie aan de zender en ontvanger te vervangen en op 35mhz te gaan vliegen? Want ik heb er zal weinig vertrouwen in!
Oh en als ik em al zou gebruiken zou ik dan van 40mhz naar 35 mhz gaan?

Mvg,

Nigel (een koppige piloot :):))

Nigel,

Als je van 40 naar 35 mhz wilt moet je zo wie zo een andere zender kopen. Als je er zelf ook al weinig vertrouwen in hebt, na laten kijken of vervangen.....

MX-12 met R700 ontvanger bij de oosterburen voor 140€. Goede set, vliegen hier veel mensen op.....

Bedankt voor je reactie ik zie dat je bij zenders ookal servo`s en ontvangers krijgt dat is wel mooi!

Wat zeg je van deze 2?
rmsf4052_f.gif

SKYSPORT T4YF
Robbe Futaba, 4 Kanaals FM Zender
met leraar/leerling aansluitbus. (35 of 40Mhz)
Kun je met wipschakelaar aan/uit schakelen.
Inhoud: 6 kanaals ontvanger R 136F,
3 servo's, kristalpaar, A/U schakelaar

021_4ex.jpg

T4EX FM
Robbe Futaba, 4 Kanaals Computerzender
met LCD Display, 4 modelgeheugens, servoreverse,
3x expon. functie, mix v-staart en delta.

Ze zijn beiden 135 euro maar ik zie het verschil niet zo behavle dat die andere een lcd heeft :)

de ene skysport is een compleet anologe zender de andere gedeelte lijk digitaal. je kunt hier dus vier modellen in programeren.
ook heeft de t4ex fm bepaalde mixers die handig zijn als je verder gaat maar als je futaba wilt en je zeker weet dat je verder wilt kijk dan eens naar een fx-18 mischien voor een totaal paket wel behoorlijk iets duurder maar je hebt dan ruimte om de komende jaren ook geen andere zender meer nodig te hebben.
als je het merk niets uit maakt kan ik zeggen dat het inderdaad moeilijk word om graupner niet te nemen kwa prijs.
het zijn in wezen kopien van de futaba zenders met een iets andere manier van werken.
omdat het kopien zijn heben ze iets minder kosten dus kosten ze ook minder

Hehe dat word iets te duur ik hou het dan denk ik wel bij die digitale. Tenminste als ik jou zo hoor zou ik de digitale beter kunnen nemen :)

Het gaat me er vooral om dat ik een betrouwbare zender heb met een goed bereik. Dus niet als dat ding dat ik bij mn cessna 182 had.

Pinda man zei:
Bedankt voor je reactie ik zie dat je bij zenders ookal servo`s en ontvangers krijgt dat is wel mooi!

Wat zeg je van deze 2?
rmsf4052_f.gif

SKYSPORT T4YF
Robbe Futaba, 4 Kanaals FM Zender

021_4ex.jpg

T4EX FM
Robbe Futaba, 4 Kanaals Computerzender
met LCD Display, 4 modelgeheugens, servoreverse,
3x expon. functie, mix v-staart en delta.

Ze zijn beiden 135 euro maar ik zie het verschil niet zo behavle dat die andere een lcd heeft :)

Dan zou ik toch liever voor die MX12 van Graupner gaan. Ok je krijgt er maar 1 servo bij,maar je hebt wel meer mogelijkheden........denk ik. Hij kan later ook nog dienen voor je eerste heli. Kostprijs: ongeveer 140€.

digitaal is makkelijker niet beter.
ik heb nu zelf een digitale zender met anoloog trim. persoonlijk vind ik anoloog trim niet lekker omdat je elke keer als je toevalig tegen de trim aan stoot op nieuw kan gaan beginnen. nadeel anoloog voordeel digitaal
daar in tegen is anoloog trim wel sneller te trimmen. bij digitaal moet je net zo lang op knopjes drukken tot het goed is.
weer een voordeel van anoloog en een nadeel voor digitaal.
het beste is er gewoon weg niet.
als je beter bereik wilt kijk dan niet naar een skysport die dingen werken wel maar je hebt zo wijnig opties en soms wil het bereik ook nog wel eens een steekje laten vallen.
beter iets meer betalen voor een mooie zender waar je lang mee verder kan.
want anders als je stopt raak je die skysport moelijk kwijt en als je door gaat moet je na een tijd weer een nieuwe zender kopen

Hmmz raad es wat aan dan. Die graupner is opzich wel ok maar dan moet ik weer een aparte servo erbij kopen.

En de setup die ik ff bij elkaar had gezocht enzo was bij zwalumodelbouw. Het moet ook echtniet te duur worden.

Easystar = 64 euro
Zender,ontvanger en servos= max 150
regelaar max 50 maar liever 30 euro
Ik heb al 2x 1100 mah nim accus

Bij RCtechnics in zoetermeer heb je van die micro servo's van towerpro,9 gram en ze kosten 8€/stuk.
Dus je hebt er 2 nodig,maakt 16€.
Een regelaar kan je makkellijk vinden rond de 30€.

ik kan het trouwens echt aanraden om niet met een snelle kist zo als de funjet te gaan beginnen en je voorlopig alleen met de ez bezig te houden.
want ik las je post in het cessna topic dat je dacht om een funjet te kopen.
richt je eerst maar eens op het heel houden van je spullen

Dat was ik ook van plan Marco vandaar dat ik hier postte.

Weet iemand toevallig een site waar je die graupner kan kopen? De enige fatsoenlijke sites die ik nu weet zijn rctechnics en zwalumodelbouw.

Van zwaluw was ik dan van plan de EZ te kopen samen met een regelaar. En dan van een winkel die de Graupner verkoopt die samen met 2 servo`s.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back