multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga het toch proberen om hem nu zondag in de lucht te krijgen met de standaardaandrijving en gunterprop. Volgens de mensen van de club moet 850 gram lukken. Onze voorzitter vliegt zelfs een EZ* die 400gr verzwaard is, voor betere zweefwerk. Ik weet wel niet of die ook een speed400 heeft.
Vertikaal zal er niet inzitten, hoeft ook niet want het is de eerste keer dat ik vlieg ;-). Ben benieuwd.

Een andere vraag van een EZ fan. Ik heb een RTF set waarbij rompdelen met tape zijn geplakt.
Ik wil een andere motor inbouwen maar heb het stabilo al eens aan romp gelijmt omdat ik tape niet stevig genoeg vond. Dit haal ik liever niet meer los en ook de rompdelen laat ik liever aan elkaar zitten.
Zou ik het Elapor rond de motor (zie afb.) los kunnen snijden bijvoorbeeld met een lang afbreekmes en daarna weer vast kunnen plakken, met lijm of tape. Of verpest ik hiermee een essentieel onderdeel van mijn EZ?

ezcut.jpg

ej,

Even een klein vraagje, ik heb zelf een df04 micro heli, heel tevreden van
en ben bezig met een paramoteur te bouwen (kijk het draadje parapente bij algemeen maar eens) maar ben nu ook van plan met vliegtuigen te beginnen.

Wat heb ik al:

-1 15 A brushless regelaar
-1 1750 kv fietsbel
-1 Gunther prop
-1 740 mah 20 C lipo 2s
-1 20 A brushed regelaar
-2 650 mah (AAA) batterij packetjes
-3 ns05 mini servo (9g) van conrad
-1 sp300 7.2 V

wat ik dus nodig heb, 6 kanaalszender+ ontvanger (ben ik aan het zoeken 2dehands)
Wat kost de EZ* zoal?
Ik kan hem natuurlijk meteen brushless vliegen, maar is het aangeraden eerst standaard motor te gebruiken? Kan ik de EZ* kopen zonder motor en prop?

of zou ik al meteen met een mini warbird uit te voeten kunnen (heb toch al wat ervaring op sims en met heli)
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=1405

groeten,

Jan

Hoi Jan,

de lipo is echt veel te licht/klein.. je kan beter kijken naar een 2200mah
of 2x 1500 pakketen.

De EZ is niet zonder motor en prop te koop maargoed dat zou de prijs ook niet echt omlaag
halen als ze deze niet zouden leveren.. een motortje is 6 euro geloof ik en de prop een euro.

Wat je zou kunnen doen is de standaard motor op 2s vliegen of de speed 400 te vervangen voor
een speed 400 7,2 en dan op 3s gaan vliegen.
Aangezien je al een fietsbel hebt ben je erg krap met een 15a regelaar.. de 20 is brushed dus
die kan weer wel op een speed 400.

hmmz.. lang verhaal kort :

-1 20 A brushed regelaar
-2 ns05 mini servo (9g) van conrad
-Speed 400 7,2
-2200 mah 3s lipo

ik neem aan dat een fietsbel op 2s met gunther prop of welke gws prop dan ook toch niet meer dan 15 A trekt 8O Een fietsbel+ slowfly prop of gunther prop trekt toch niet zoveel ampere? ik heb enkele props getest op 7 cellen nimh op de 1750 kv fietsbel + 15A regelaar

neem dat die 10 A trekt, dan kan ik er toch wel eventjes mee vliegen met 740 mAH.

Wat je kan gebruiken voor je Easystar is het volgende :

-1 1750 kv fietsbel
-1 20 A brushed regelaar
-2 ns05 mini servo (9g) van conrad
hoe kan dat nou? brushless motor+ brushed regelaar, foutje neem ik aan?

1 x GWS GW/EP9047 228x119 Reduction Propeller
1 x GWS GW/EP9050 229x127 Direct Drive Propeller
1 x GWS GW/EP7035 178x89 Direct Drive Propeller
1 x GWS GW/EP8040 203x102 Direct Drive Propeller
1 x GWS GW/HD8060 203x152 Hyper Drive Propeller

max. trokken deze props 10 A dus geen probleem vermoed ik zo om brushless te gaan.
Hoeveel trekt de standaard motor+ standaard prop? gewoon om te weten welke lipo ik kan gebruiken en of ik mijn 20 A regelaar kan gebruiken.
Volgens mij kan ik ook meteen brushless gaan met mijn setup maar niet zeker

groeten,
Jan

Op 2s ook mogelijk maar verwacht geen wonderen.. reden waarom pakketjes te klein zijn is ook voor het zwaartepunt.. je zal flink wat lood moeten bijplakken om dat in orde te krijgen met die kleine lipo. Na paar minuten vliegen is hij op.. het enige wat je kan doen is op hoogte brengen en dan gaan uitzweven...

Aantal amps weet ik niet zo.. ik trok ongeveer 17 met een 6/15 brushless.

Fietsbellen op 3S 12 A Max.

2S mogen ze iets hoger.

Maar een fietsbel werkt niet in combinatie met een gubther prop.

Het ligt aan de KV wlke prop je erop moet zetten. Maar minstens iets van 7 a 8 inch. En dat past zo niet op een easy.

De 6V 400 met gunther trekt ongeveer 12A op 8 cellen (nihm/nicad)
10A op 7 cellen.
Moet dus makelijk kunnen met die 20A regelaar.

Die regelaar heeft geen lipo-afslag! Je wordt dus niet gewaarschuwd wanneer je accu leeg is..... Zou er eentje nemen die dat wel heeft.
(ik heb er nog eentje te koop staan in het verkoop-forum :wink: )
Verder zou ik voor een fietsbel gaan of minimaal een 7,2 volt speed 400 ipv de standaard-motor 6,0 v en die dan op 3 cellen gebruiken.
verder zijn die 9 gr towerproservo's van 8 euro meer dan genoeg voor de easystar, scheelt je weer 14 euro. Kun je die in een betere motor inversteren

die speed 400 gaat goed genoeg met 2cellen
een lipo afslag is inderdaad wel ,handig, die servos, ik neem toch liever servos die erin passen, dus die van 18gram
heb ooit es een 9 gram servotje erin gehad en was losgekrakt omdat ie niet in de voorgebouwde bevestiging paste.

greets

als je de standaard motor vervangt door de S300 7,2 volt kun je een drie cellen lipo 2200 mA van ongeveer 170 gr gebruiken (helemaal voor inleggen)
18 gr servo's passen in de uitsparingen in de romp en hebben daarom mijn voorkeur.
Met deze setup kun je eindeloos lang vliegen. Volgas geeft een heftige stijgsnelheid en kun je op halfgas prima 'cruisen'
Mijn zoon van elf vliegt hier rondjes mee.

groet Erik

Met speed 300 7,2 zul je wel speed 400 7,2 volt bedoelen. De speed 300 trekt die easystar net niet, en hij past niet in de houder.

Ik gebruik een jamara pro 480 met een guntherprop op 3 lipo's.

Bij ons op de club vliegen er 6 easystars met towerpro 9 gr servos, waarom zou je twee keer zo veel betalen voor die dingen? even vastzetten met een drupje CA en daarna echt muurvast klemmen met een sateprikker. Prima concept!
Ik zou deze fietsbel pakken, kost maar een tientje:

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=169

En dan deze regelaar:http://www.rctechnics.nl/index.php?cPath=23_31&sort=2a Is wel overkill 18A maar is maar twee euro duurder dan de 10A bij RC.

Ik vlieg met dezelfde setup....dat wil zeggen vloog tot gisteren......zaten met twee man op zelfde kanaal....mijn easy bivakeert nog ergens in het bos.... :cry:

Ik zou in ieder geval opteren voor lipo, afgelopen zondag m'n eerste 2 vluchten gemaakt met m'n standaard EZ*, met 6 cellen NiCad. 336 gr voor de accu is toch niet echt bevorderlijk voor het stijgvermogen. Ik moest de zware accu dan ook nog 25 gram lood gebruiken in de staart om het zwaartepunt zo te krijgen zoals het hoort.
Hij komt er wel maar het duurt vrij lang vooraleer je wat hoogte heb. Dus toch maar beter lipo's genomen.

Goofer zei:
Ik zou in ieder geval opteren voor lipo, afgelopen zondag m'n eerste 2 vluchten gemaakt met m'n standaard EZ*, met 6 cellen NiCad. 336 gr voor de accu is toch niet echt bevorderlijk voor het stijgvermogen. Ik moest de zware accu dan ook nog 25 gram lood gebruiken in de staart om het zwaartepunt zo te krijgen zoals het hoort.
Hij komt er wel maar het duurt vrij lang vooraleer je wat hoogte heb. Dus toch maar beter lipo's genomen.

Ik heb een "opgevoerde" Easystar gekocht, maar krijg / durf hem zelf niet vliegend te krijgen! Ging tot 2 keer toe direct na de handstart in een rechter roll te snel om te kunnen corrigeren). Wie wil hem invliegen voor mij?? Woon in ermelo maar kom graag naar je toe (als 't goed vliegweer is) Graag jullie reacties. John van Kampen, Ermelo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back