multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat valt bij mij nog mee. Mijn ervaringen zijn dat de motoren dan best nog lang meegaan, maar ik vlieg dan ook niet continue volgas. Dus geen digitale gasstick.

Normaal alleen bij de start en het snel naar boven willen gebruik ik volgas de rest is met halfgas of zweven.

Kijk ook eens hier http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_view_article.php?aid=11 in deze FAQ staat alles wat je moet weten van dit type motoren.

Wat dachten jullie van het Chineze BP21 brushless motortje? (45 euri incl 17 amp regelaar)
Geeft met een 7x4 prop 425 gram stuwdruk bij 7 ampere op een 3s lipo pakket......
Heb er nog een te koop staan,

Peter

piccolopup zei:
Oh, ja ik heb ook niet-standaard regelaar een robbe 18a, waar laat ik die?
@nne

De standaard regelaar schijnt kleiner te zijn en achter de motor te zitten?

Maar waar laat ik deze grotere versie, vlakbij de akku's en ontvanger?

En je kunt dit materiaal echt CA'en?

Ik bedoel dan de omp e.d.

:) :) :)
First flight met mijn EZ*...
Na het aanpassen van het CoG is ie vertrokken...
Niet supersnel, maar ideaal voor een beginner (6 cellen hé)
Goed gevlogen... hier en daar effe moeten bijtrimmen...
landing 1 (almost) perfect...
2 ok
3 ok
Joepi !

(Er was een instructeur van mijn werk bij die af en toe toeriep van omhoog omlaag) maar dat viel goed mee aangezien ik reeds enkele uuuuuuren zweefvliegervaring heb (echt vliegtuig hé, geen RC)

3de pack batterijen ... alles perfect wil hem terug binnenbrengen (ik zat ver en hoog ...
ik draai naar links, centreer ... geen reactie meer blijft in de linkse bocht geen reactiue meer op de rudder door middel van mijn elevator juist voor de grond de snelheid er nog kunnen uittrekken (nog steeds in de bocht natuurlijk!)
en ... crash !!!!
Resultaat laatste landing crashed
schade ... neus opengespleten (mooi op de naad dus ok)
en de elevator gebarsten....
Al bij al valt het nog mee, vind ik !

Ladies and Gentz... it's an honour to fly with the EZ*
I love it ...

Bart
*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*-**-*-*-*-*-*-*-*-*

EZ* Sp400 6V , 6 cells NiCd1800 or NiMH3000 SUN3000 , SANWA RD8000
Love to fly!

Hehe, het was inderdaad een spectaculaire landing, had ik het geweten dat je je EZ* mee had voor z'n maiden-flight, had ik m'n camera mee, geweldige kiekjes ;-)

Opmerking van de instructeur: Bart, ik heb wat verschillende stukken piepschuim zien vliegen!

Een beetje sadistisch weliswaar, maar de schade valt al bij al wel mee, proficiat nog hé

De stukjes piepschuim was gelukkig maar ....
opvulling van de cockpit om alles wat vast te zetten en... euh ...
Te blokkeren voor eventuele crashes....

B

piccolopup zei:
piccolopup zei:
Oh, ja ik heb ook niet-standaard regelaar een robbe 18a, waar laat ik die?
@nne

De standaard regelaar schijnt kleiner te zijn en achter de motor te zitten?

Maar waar laat ik deze grotere versie, vlakbij de akku's en ontvanger?

En je kunt dit materiaal echt CA'en?

Ik bedoel dan de omp e.d.

Regelaar heb ik gewoon onder de kap zitten, bij de accu's.
Het werd er echter wel te heet en de regelaar hield er geregeld mee op.
Heeft Patrick de Vos er met een mes een mooie luchtspleet in de neus gesneden. Door de servogaten kan de koellucht weg.
Nu gaat alles perfect. 8)

CA lijm is perfect geschikt voor elapor.

suc6

Waw...

Gisteren rondgevlogen met héél véél wind...
maar het begon vlotjes te gaan ...
natuurlijk is ie wel supergevoelig voor windstoten als je laag en traag vliegt...

Maarja toch niet in de bomen gecrashed zoals sommige anderen ...

Echt leuk ... en inderdaad als je met de gas wat speelt kan je er lang van genieten... voor je een andere batterij moet insteken...

Wel niet heel gemakkelijk om uit te trimmen omdat ie zo gevoelig is voor de wind...

Grtz
Bart

EZ* sp400 6V 6cellen NiCd en NiMh SUN3000 en tiny-S

Hello,

@piccolopub

Gewicht EZ* 460 gram
NiMh 3000 mAh = 360 gram
NiCd 1800 mAh = 290 gram

dus Gross Weight ==> 820 gram of 750 gram

...

Hallo Easy Star Fans,

Zit er ook nog een losse ontvangeraccu in het model of wordt de stroom hiervoor ook uit het cellenpakket van de motor getrokken? :roll:

Groetjes NONO

Vliegt iemand met een 8 cell batterypack en een 7.2 motortje?
Op de EZ*?

En wat is de prijs van zo een 8 c batterypack?

Is het de moeite om over te schakelen of niet?
(nu 6 cell NiCd en NiMh op 6V speed 400

Bart

Zit er ook nog een losse ontvangeraccu in het model of wordt de stroom hiervoor ook uit het cellenpakket van de motor getrokken

Normaliter zit er maar 1 accu in de EZ*

Dus geen apparte voeding denk ik...

Groetjes

Bart

Er hoeft maar een Accu in de EZ* voor alle elektronica. De regelaar zorgt dat stroom nar de ontvanger gaat dus je kunt de ontvangersaccu weg laten

Ja hoor. Zijn te solderen.
Met een dremeltje de oppervlaktes ruw maken en kop-staart verbinding moet lukken. De batterijen wel in een lijn houden.

Overigens, bij het Kruitvat zag ik er vandaag liggen van Varta 1900mAh voor €4,95 of €5,95 per 4. (weet niet meer precies)
Die zouden ook perfect zijn.

Suc6
Frank

Ik ben op zoek naar mijn 1e wat serieuzere vliegtuig (ben net begonnen met 2 speelgoed vliegtuigjes) en ik had de Easystar zo'n beetje in mijn gedachten.
Echter wil ik gewoon vliegen op de grasvelden hier bij mij in de buurt dus het vliegtuigje mag niet zwaarder zijn dan 500 Gr. (ik heb begrepen dat dit het maximale gewicht is waarmee je mag vliegen openbaar?).
Echter als ik dit allemaal zo lees zitten jullie er allemaal boven.
Kijken jullie gewoon niet zo nauw naar dat gewicht en vliegen jullie gewoon op grasvelden bij jullie in de buurt? Of vliegt iedereen alleen bij de club.?

Ik ben met de easystar in het wild begonnen. Naar mate ik het vliegen steeds leuker begon te vinden ben ik toch maar lid geworden van een club.

Je kunt prima zonder club leren vliegen, mits je zelf een snelle leerling bent, en je over voldoende doorzettingsvermogen beschikt.

Een club heeft als voordeel dat je in korte tijd heel veel kennis opdoet die je in staat stelt zonder al te veel brokken te leren RC vliegen.

Ik bedoel eigenlijk meer hoeveel risico je loopt om beboet te worden.
Met 500 Gr. zou ik ongestoord mogen wildvliegen,maar ik lees dat jullie toch wel boven de 500 Gr. zitten.
Een club trekt mij op dit moment niet echt..mischien later als dit wat serieuzer proporties gaat krijgen :)
Maar hoeveel risico loop je om beboet te worden (of wat er ook gebeurd) als je met 600Gr. bv. gaat wild vliegen??
Word er zo nauw gekeken naar bv. 100 gram meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back