multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
neen de lamas zijn weg ze zijn verkocht :P
nog vragen over lamas?
dan kunnen we weer verder zeker met de easystar zeker?
maar als er écht nog vragen zijn over lamas stel maar hoor :P

groeten

ja ook electro.
ik ga voor de multiplex minimag met een robbe roxxy erop :P
lekker raggen.

groeten

heb gisteren eindelijk de Easy gekocht,welliswaar bij een andere zaak en zo 20 euro voorschot foetsie.nu ja ....

heb em juist eens gewogen en em weegt nu met alles erin 648 gram,zitten 6 cellen in.

ff een vraagje is die easystar net zo makkelijk te vliegen als de xtwin en de airlifter van xtwin

en wat kost zo'n easystar helemaal kan en klaar ready to fly

maar is die nou net zo makkelijk te vliegen als de vliegtuigjes uit de xtwin colectie want dat is een kwest van gas geven opgooien en vliegen maar

als is mn broer (tje) dr al wel achter dat t berijk van die dingen niet belachelijk groot is en dat hoge bomen veel vliegtuigjes vangen

want we hebben zn silverlit airlifter op 20 meter hoog uit een boom moeten zien te krijgen omdat deze uit berijk was op mooie hoogte en uit eigen wil op een boom afvloog

en heb je voor zo'n easystar ook nog een vliegbrefet nodig of mag je daar gewoon zomaar mee rond vliegen

en zo nee waneer komt een vliegbrefet dan ter sprake

de vliegtuigjes die je noemt zijn eigenlijk speelgoed, een easystar is wel een stapje hoger. Maar is volgens de mensen die het kunnen weten een perfect toestel voor beginners. Brevet is niet nodig, wel handig om samen met iemand met ervaring of via een club te beginnen

Op een club is met de Easystar wel een brevet nodig, het zweefbrevet.

Als je met een instructeur vliegt natuurlijk niet, maar zodra je in je eentje op je club wil vliegen, dus niet afhankelijk zijn van een instructeur, is het noodzakelijk.

Groetjes Jesse

maar als ik nu niet bij een club ga en t zelf wil leren op een weilandje erges achteraf is ie dan goed te handelen en heb ik dan ook een brefet nodig of mag je dr dan wel gewoon mee rond vliegen want volges mij kan dr weinig mee mis gaan toch

fout cyclonist.
als je de regels van de wet in acht neemt mag je over al vliegen mits je maar niet in de situwatie te recht komt dat je geen noodlanding kan maken zonder mens of goederen te beschadigen of te doden.
dus zou je met een shocky gaan vliegen in een park en op een zo grote hoogte dat je een veilige nood landing kan maken mag dit.
natuurlijk is eigen verrantwoordings gevoel iets dat hier bij heel belangrijk is.
bezef wel dat jij niet de enige bent die modelvliegt. als jij dus iemand dood vliegt kan dit gevolgen hebben voor heel modelvliegend nederland.
let op ik zeg KAN.
je mag dus heel veel met de nieuwe wet.
maar of je het nu ook moet doen is een tweede

met een piepschuim vliegtuig wat volges mij zo'n easystar ook is vlieg je niet zo 1 2 3 schade behalve aan t vliegtuig

kijk met een grote brandstof kist met een spanwijdte van weet ik hoe breed word t al anders en met een heli met grote rotorbladen is t ook al iets dodelijker maar met zulke projectielen ben ik voorlopig niet van plan te gaan vliegen

De meeste mensen zeuren maar dat een club niet leuk is en dat het duur is etc etc etc.

Maar je hebt juist zoooooooooveel profijt aan een vliegclub, je praat met mensen die in dezelfde hobby geintresseerd zijn, ze kunnen je dus ook helpen.

Ten tweede zul je gemotiveerder zijn om weer te gaan vliegen, omdat je weet dat je hulp hebt en dus geen zorgen hoeft te maken dat je vliegtuig die avond dat je weer naar huis gaat in 50 stukken ligt.
In ieder geval is de kans veeeeeel kleiner.

Dit zijn mijn ervarigen van een club, vandaag ook weer. mn vliegtuig werd spontaan gecontroleerd, er werden adviezen gegeven, steeds meer mensen hielpen mij met het afstellen van mn motor, een clublid leende me zelfs zn ontvanger. Als je in je eentje bent ben je dus veeeel sneller je kist kwijt, omdat je deze dingen gewoon niet had geweten.

Genoeg reden dus om je TOCH bij een club aan te melden...

Jesse

Traveler zei:
Tis toch ook gezellig een club ?
Koffie mee, beetje kletsen, beetje vliegen :)

prima hoor, maar geen echt argument in deze.

Mag ie of niet, en verder doet hij z'n zin ermee.

Maar dit onderwerp is al tientallen keren elders behandeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back