multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
niels als je nu eens die spinner er afhaalt en er gewoon een gunther prop op zet met die 480 op 2s en dus 7.2 volt moet dat gewoon meer power hebben.
3s is dus 11.1 volt en je motor gaat dan niet echt lang mee

o awol
ik heb nog eens je onderschrift gelezen en je zegt dat je easy star 7.2 volt vliegt. als je 3s vlieg is dat dus niet zo.

Ik vlieg met een nimh 1200 mah accu gaat wel aardig alleen snel leeg .
na ongeveer 15 minuten moet ik naar beneden omdat mijn motor dan stil valt.

liever vlieg ik met lipo dat heeft veel meer power en vliegt veel langer.
mijn nimh accu weegt 175 gram dit is perfect voor mijn zwaartepuint.

voor mijn lipo hebt ik het volgende gedaan.
stukje hout gezaagt wat exact in de neus past mooi rond geschuurt.
daarop heb ik gewoon dakloot geplakt dat is ongeveer 2,5 mm dik.
daarna afgeregeld met stukjes extra lood om exact op 175 gram te komen incl lipo .

vanmorgen mee gevlogen werkt prima.

niels steigenga zei:
Voor de motor wordt een 6x4 prop aangeraden die zit erop! Die is groter dan een gunther en volgens mij de zelfde spoed!

gr,

niels
Gewoon 480 met gunther op 3s Lipo en dat ding gaat als de brandweer! Je moet idd iets gewicht toevoegen of je lipo's verder naar voren leggen.

dat gaat zekers als de brandweer.
tenminst dat motortje kan dan wel wat brandweer gebruiken.
ik bedoeld dus dat je koolborsteltjes dan veel sneller versleten zijn

marco bosch zei:
dat gaat zekers als de brandweer.
tenminst dat motortje kan dan wel wat brandweer gebruiken.
ik bedoeld dus dat je koolborsteltjes dan veel sneller versleten zijn

Veel sneller dan.....?? Je er niet mee vliegt?

Ach er zijn mensen die 3 lipo's over de standaard 400 gooien (6V) Dat is inderdaan wat overdreven maar dit werkt prima...dat ie wat sneller slijt maakt niet zo heel veel uit.....motortjes zijn 8 eurie of zoiets....

Ik heb nu inmiddels meer dan 40 vluchten gemaakt met de 480 op 3 lipo's en het vliegt nogsteeds zoals in het begin. Er zij er al die er meer dan 100 op hebben zitten. Je vliegt n.l. toch nooit de hele tijd vol gas.
Het is zeker een aanrader!

Ik heb een paar vluchten gemaakt gister avond en het gaat inderdaag snel! Toen ik een loop trok ( voor de 5e keer) kreeg ik hem ineens niet meer doorgetrokken wardoor hij zich volop met de neus in de grond boorde! Resultaat: staart gebroken (helemaal) en de neis wat krom. De schade is inmiddels gerepareert maar het zwaarte punt kan nog beter vind ik. Het zwaarte punt lag te ver naar achteren en daardoor moest ik down trimmen waardoor hij erg nerveus vloog! Maar als die 3 cellen netjes werken ga ik dat zeker eens proberen. Ik heb namelijk een 3 cellen pakket liggen van me T rex!

gr,

niels

Moet je nagaan en dan nog is ie te repareren.
dat zegt maar weer eens genoeg over de EZ hoe een geweldig vliegtuig dit is.

ik denk dat je zeker met een vaart van 50 a 60 kmp/h de inpact kreeg.

moet je voorstellen dit te doen met een balza kist.
8)

hmmm, met mijn four-star 40 pas geleden zo ongeveer het zelfde gedaan, kwam achter bomen en zag m niet meer, met veel wind, is crash :| Anyway, de schade valt honderd procent mee, terwijl ik tot vlak voor de klap het gas vol open had: motorschot eruit en het volgende schot door, that's it :P Owkee, vooruit, ook de vleugel heeft wat schade, simpelweg omdat de breekbouten hun naam geen eer aan deden :cry:
Dus niet alleen een easystar is erg crashbestendig
(sorry als dit een beetje te :offtopic: is :roll:)

Plant je four-star maar eens in de grond met 50 p/u kijken wat ervan over is :P ......
Al moet ik zeggen dat de four-star van een clubgenoot ook al 3 redelijk zware crashes heeft overleefd......maar geen van allen met de neus de grond in..

Ik was van plan om zo meteen even te gaan easy starren maar is ineens de ontvanger ziek! Hij laat alle ervo's trillen en als ik maar een beetje uitslag stuur gaat de servo van het betrefende kanaal flink heen en weer tot de maximale uitslag! Balen nu moet ik weer wachten tot volgende week als de ontvanger uit duitsland is gekomen. Ik heb namelijk een zooitje ontvangers bestelt en een comp. lader!

gr,

niels

flying jesse zei:
Een zooitje ontvangers en een comp. lader?

Hoe kom jij aan je geld als 15-jarige :(
goeie vraag... :?

btw, over mn four-star, die is gewoon met de standaard triplex romp gebouwd... maar goed, zullen we daar maar over stoppen, is wel een beetje erg :offtopic:

hmmms weet er soms iemand hoe ik de motor 400 terug vast zou kunnen krijgen op zijn plaats,heeft gisteren losgekomen(denk door de warmte),was helemaal naar binnen gekropen,enzo ook een klein stuk van m'n prop afgeschuurd,gelukkig hoorde ik het akelige geluid dat niet normaal was,zat wel redelijk hoog,gewoon laten zweven naar beneden en huppakee,zou ik dit met uhu lijm moeten vastlijmen of met iets anders?

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back