multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb ook de EZ gekocht en heb hem gisteren nacht in elkaar gestoken.Moest wel mijn zender binnenin aanpassen om de juiste controls te hebben.
Wat ik raar vindt is : volgens het boekje moet de rudder naar rechts bewegen als je je control stick rechts plaatst, bij mij is dat omgekeerd ----> dus stick rechts = rudder beweegt naar links.
weet er iemand of dit juist is en hoe kan ik dat veranderen

de beginnende duncker

welke zender heb je? Pas dan kunnen we je preciezer verder helpen. ergens in de zender moet je een instelling veranderen zodat de servo wel de goede kant op draait.

Er zijn ook zenders waarmee dat helemaal niet kan... maar je kan natuurlijk ook altijd het armpje op de servo naar de andere kant zetten, dan gaat het roer ook de andere kant op...

O, en eh... rechts is rechts als je het toestel van achteren bekijkt toch hè?

Bart

marco bosch zei:
ja rechts is rechts als je het toestel van achteren bekijkt.
eh... Marco, 't was niet dat ik het niet wist hoor, ik vroeg het aan Dunker omdat die aarzelde of zijn roer nou wel of niet de goede kant op bewoog... :lol:
Bart

mijn zender is een oude zender van het merk multplex zelf het type iseuropa sprint 7 kanaals.
maar het armpje op de servo kan helemaal niet verzet worden -> werd reeds ingeplakt van de fabriek.

duncker

Bij de MPX Europa sprint kun je de zender openmaken en de betreffende stekker op het printje omdraaien. De servo loopt dan andersom. Ik heb zeer vele jaren heel veel plezier gehad met enkele van die zenders. Ik had er steeds 2 in gebruik.

Duncker, waar woon je, dat is voor ons ook makkelijk met handson hulp. Of om je door te verwijzen naar een club met goede instructeurs in jou buurt.

ben wonende te Oostende ( Belgische kust ) , had eens gedacht om naar een club in leffinge te gaan en daar eens raad te vragen

duncker

en als ik die stekker omdraai dan klopt de + de - en het signaal toch niet meer ?

duncker

De stekkers in je zender kun je zonder meer omdraaien om de draairichting van de servo's te veranderen.

thanks man ,heb de boel omgedraait in de zender en inderdaad het werkt nu zoals het hoort te werken. dank u voor uw bijstand.

mvg duncker

Hey mensen .. ik leef ook nog :P

Heb vandaag een nieuwe 2200mah lipo batt besteld omdat die andere te ver was ontladen. Kijken of ik em dit weekend de lucht in kan krijgen.
Heb geen lipo save of watdan ook tis gewoon beetje expirimenteren dus en kijken bij hoeveel vermogen ik ongeveer moet landen :)

hoi had hem gisteren voor de eerste keer getest (na de montage zeer slecht weer , regen en storm), en het nam een directe duikvlucht de grond in, had wel de elevator in neutrale stand gezet omdat ik dacht dat hij dan mooi op smijt hoogte zou blijven vliegen. moet ik misschien de elevator in stijgende lijn plaatsen en de motor op volle kracht zetten vooraleer ik hem lanceer??
wie kan mij tips geven voor een beginnende stuntelaar ( ben nu bang dat ik hem al ga crachen)

thanks............ grt duncker

ik zet hem op vol gas, met alle roeren neutraal, en als ie weg is (na enkele meters, begin ik up te geven)

greets!

OK zal dus de volgende keer volle gas geven en misschien een klein beetje up geven, want k'vind het zo zielig dat je hem direct de grond zie ingaan.

thanks............. grt duncker

Hoi,

Vraagje, bij Natterer (ik hoop dat dit nog niet voorbij is gekomen, heb het in ieder geval nergens kunnen vinden :? ) kan je de Easystar ARTF krijgen met volgende opties:

Kit contents
Fuselage, wing and tail panels.
PERMAX 400 / 6V motor with propeller, full small parts pack, decals and comprehensive illustrated building instructions.
+ Regler LiPo Fly 14, 2x Servo XT-MiniBlue 13mm, Akku Sanyo 2700mAh 7N, 1x Tamiya Buchse

Prijs €119,-

Is dit een goede deal? Zijn dit onderdelen waar je wat mee kunt of kun je 'm beter zelf samenstellen?
Ik heb set ups gezien voor lagere prijzen, wat is wijsheid in dit geval?

Ik wil 'm gaan vliegen met een MX-12

Mijnheer Rob zei:
Kit contents
Fuselage, wing and tail panels.
PERMAX 400 / 6V motor with propeller, full small parts pack, decals and comprehensive illustrated building instructions.

Dit kost 49 euro, voor de rest (Regler LiPo Fly 14, 2x Servo XT-MiniBlue 13mm, Akku Sanyo 2700mAh 7N, 1x Tamiya Buchse) betaal je dus 70 euro. De akku kost 29,90 euro, blijft over 40 euro voor een regelaar, 2 servo's en een Tamiya stekker.

Al met al vind ik het geen "wereldaanbieding".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back