multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor snelle reactie :D

Had al klein beetje het vermoeden dat ik zo'n antwoord zou krijgen..... :|

Ga binnenkort toch grens over, zal me daar (Wiggerich, tot nu toe goede ervaring mee) laten adviseren.
Prijs voor de EZ zelf lijkt me prima (ben 'm nog niet vaak onder 50 euro tegen gekomen).

Nog zaken waar ik op moet letten (vooral wat ik niet moet aanschaffen)?
Er is al veel over geschreven hier, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Mijnheer Rob zei:
Nog zaken waar ik op moet letten (vooral wat ik niet moet aanschaffen)?

Dat is zo een niet te beantwoorden vraag (kan wel zeggen: koop geen turbinemotor voor je EZ, geen gyro etc. etc. maar dat bedoel je natuurlijk niet), dus je moet specifieker zijn.

Ik gebruik bijv. de goedkope servo's van Conrad (4,95/p.st), stel zelf mijn accu's samen (2400 mA, NiMh, 2/3 A) en dat bevalt goed.
Zend- ontvangapparatuur heb je al?

athvdk zei:
koop geen turbinemotor voor je EZ, geen gyro etc. etc.
Haha, daag me niet uit... ;)

Nee, meer in de zin van : bezuining niet op regelaar, koop geen snelle (dure) servo's (merk je bij dit model bijvoorbeeld niet), nooit bepaald type accu gebruiken..
Dit soort algemene zaken bedoelde ik eigenlijk :D

Nee, heb nog geen zender waarmee ik ga vliegen, maar daar ben ik inmiddels uit, dat gaat de MX-12 worden.

Heb nog wat oud spul liggen (electro, zo'n complete set incl. zender), maar zender voldoet niet.
Leuk om ooit nog eens een experimenteel licht model van te bouwen.

Zoals ik al zei gebruik ik zelf ook geen dure servo's. De regelaar die ik gebruik is er eentje van TowerPro (max 30A), kwam in combinatie met een brushless binnenloper en voldoet tot nu toe goed.
Voor wat betreft de accu's: ik gebruik dus de NimH's, zijn zwaarder dan Lipo's maar daar staat tegenover dat de EZ minder windgevoelig wordt omdat ie nu meer gewicht in de neus heeft (heb er zelfs ook nog een dig. camera bij in en dat gaat goed).
Je moet nog maar eens op het forum "struinen" en je zult zien dat iedereen zo zijn voorkeuren heeft.

Ik raad je wel aan om een rol Powertape van Pattex (transparant) aan te schaffen en daarmee de gehele neus, onderkant romp en vleugelranden (desnoods de hele vleugel) mee te verstevigen/in te pakken. Dat scheelt echt een boel reparatiewerk voor als het eens fout gaat.

Motorcompartiment niet lijmen maar tapen, kun je later gemakkelijker een motor wisselen. Is al eerder over geschreven.

Vergeet ook het carbonbuisje (vlieger stokjes) niet in de romp, voor je hem dichtplakt.

Okee Aad, bedankt voor de tips :D

Eens kijken wanneer ik ga shoppen, zal waarschijnlijk begin volgend jaar worden :S

Ik heb de foto's van Winsum ook bekeken, ziet er goed uit... Mocht ik op een dag zoveel vertrouwen in m'n vliegkunsten hebben dat ik een digitale camera aan boord durf te stoppen, zie je de foto's wel verschijnen... 8)

Heya,

Dat buisje in de vleugel is trouwens niet van Carbon daar is het wat te zwaar voor maargoed.

Ik begin het ook onder de knie te krijgen het vliegen :D Dingen die ik wel graag doe zijn:
- Laag vliegen
- Duiken en dan meerdere loopings trekken
- Aanduiken een looping maken en als je dan op de kop vliegt rechtuit blijven vliegen op de kop
- Aanduiken en dan een scherpe bocht maken van de wind af

Gewoon lekker 'stunten' dus :D

Crashte vandaag wel bijna op een voorbij ganger .. ging niet helemaal relaxed ik stuurde nogal scherp en hij viel terwijl ie zijwaards vloog tegen de grond 3 meter naast die vrouw :D En de landing ging vandaag ook wat minder maar voor de rest gaat ie super! Met wat wind vliegen word al minder een probleem en mn lader geeft na enkele keren laden ook geen fout meer.
Ow nog iets ik vlieg trouwens altijd vrij laag en dichtbij want als ik erg hoog en ver begin te vliegen heb ik vooral als de zon schijn gigantische moeite om de boven en onderkant te onderscheiden.

Voorlopig hou ik he nog op dit model want ik vermaak me prima. Mocht ik ooit gaan uitbreiden dan word het waarschijnlijk een minimag met een flinke motor en rolroeren. Maar dat is toekomst muziek om het zo maar te zeggen. Ow en Marco we moeten weer eens samen gaan vliegen kan ik je mooi een hartaanval bezorgen met mn onbenullige vliegkunsten whehe :D

Pinda man zei:
Crashte vandaag wel bijna op een voorbij ganger .. ging niet helemaal relaxed ik stuurde nogal scherp en hij viel terwijl ie zijwaards vloog tegen de grond 3 meter naast die vrouw :D

Lijkt me geen goede reclame voor onze hobby. Blijf op een veilige manier bezig en let heel goed op waar de voorbijgangers zijn, zeer zeker als je niet op een modelvliegveld bezig bent.

nou nigel.
je moet toch echt opletten wat je doet.
als je zo dicht bij omstanders land kun je heel gouw problemen krijgen. de gemeente kan het bijvoorbeeld verbieden

Dit heeft niet direct iets met wildvliegen te maken, dit kan je ook op het clubveld gebeuren zeer zeker als dat vlak langs een weg is en je die weg moet kruisen.

Jaja ok die near crash met die voetganger zag ik niet aankomen hij viel opeens wat raar weg. Maar ze schrok er niet erg van ofzo verder :)

Voor hoeveel euro's zou het eigenlijk mogelijk zijn om dit vliegtuig in elkaar te zetten? (dan bedoel ik inclusief het vliegtuig zelf, zenderset, regelaar, oplader en accu)

Groetjes

Hallo

Ik ben dus ook van plan om binnekort ook de wereldberoemde Easystar aan te kopen.Maar twijfel eigelijk nog.Heb onlangs een ander gelijkaardig vliegertje gezien.
Electro UHU van Graupner

Iemand al ervaring met deze?Is er een verschil?
Ik denk van niet omdat deze veel gelijkenissen vertonen met elkaar.Maar ik zou er toch iets meer willen over weten als beginneling.
Graag jullie raad/advies.
THX

het verschil is er wel degelijk
De spanwijdte.. 1200 mm uhu tegen 1370 mm ez en het vliegen gewicht van ong... 600 g uhu tegen ca 680 g.
ook is het materiaal anders

WeZZe zei:
Hallo
...
Electro UHU van Graupner

Iemand al ervaring met deze?Is er een verschil?
Ik denk van niet omdat deze veel gelijkenissen vertonen met elkaar.Maar ik zou er toch iets meer willen over weten als beginneling.
Graag jullie raad/advies.
THX

In vergelijking met de EZ is de UHU wat lichter, slanker en sneller.
Daar staat tegenover dat de EZ een steviger constructie heeft en nog beter geschikt is als 'echt' beginners vliegtuig dan de UHU (uiteraard mijn persoonlijke mening).

De UHU biedt minder ruimte in de romp om bijvoorbeeld een camera mee te nemen.

Hey,

Ik 'vlieg' nu al een half jaartje met een dragonfly 04, maar een electro-vliegtuigje zoals de E* spreekt me wel aan.
Op Natterer verkopen ze verschillende setjes Easystars, waarvan eentje kant en klaar te vliegen is : http://www.natterer-modellbau.de/product_info.php/info/p520_Easy-Star-RTF-35MHz--mit-Zebra-3.html.
173 EUR zit wel een ietsje boven m'n budget, maar ik zou niet weten welke servo's, zender en ontvanger prijs/kwaliteit
goed zijn voor in een easystar te gebruiken. Is dit setje wat redelijk van prijs, of kan ik beter gwn zelf apart bij elkaar zoeken?
(En weet iemand miss een goede setup van 100 EUR? )
Srry als het al 100 keer gevraagd is, maar 120 pagina's vond ik iets teveel om volledig te doorlopen. :oops:
Alvast bedankt dus,

Sander

Voor €100 kun je geen goede Easystar set bij elkaar krijgen. Je kan ervoor wel de Space Scooter RTF set kopen (hoewel ik die niet meer zie staan bij natterer op de site :? ) Maar die vliegt wel lastiger, hij gaat wat sneller, is wat minder stabiel en heeft alleen rolroeren, geen richtingsroer (die je er dan wel weer in kan bouwen eventueel). Ik heb ook met de Space Scooter leren vliegen, ging goed, je kan er wel mee leren vliegen, maar je kan er dan wel van uit gaan dat je in het begin wel eens wat moet lijmen, maar als je het ervoor over hebt, zoals ik ook doe, gewoon beginnen met de RTF set, die helemaal afvliegen tot je echt goed kan vliegen en dan kun je een nieuwe body kopen en daar dan zelf een (brushless) motor bij kopen zodat je weer een mooi vliegtuig hebt waar je goed mee kan vliegen en ook lekker wat power hebt als je een brushless motor erin stopt. Maar meer info kun je opzoeken in het topic van de Space Scooter. Weer terug op de Easystar, hij is (veel?) beter om mee te leren vliegen, maar inderdaad wel een stukje duurder. Dus als je het meteen goed wil leren zonder brokken is de Easystar beter en als je het niet erg vindt om af en toe wat te moeten lijmen en er langer(?) over te doen om te leren vliegen en eventueel al wat meer aerobatics te doen, kun je voor de Space Scooter gaan. Ik heb beide vliegtuigen, maar ivm de wind de EZ* nog niet kunnen vliegen, morgen lukt dat hopelijk en dan kan ik wat meer vertellen over welke nou makkelijker vliegt en of het echt veel uitmaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back