multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt toch al een zender? En ook een lader natuurlijk. Reden genoeg om niet een set te kopen waar dat ook nog eens in zit.
Dan moet het mogelijk zijn om binnen de 100 euro te blijven.
Er zijn hier zat mensen die je een goede setup kunnen aanraden...
Dan kan je dus ook brushless met lipo in de E* stoppen. Is niet per se nodig voor een E* denk ik, maar wel mooi...

Ik heb nog geen zender/lader, of toch geen lipo-lader, dus een setje leek mij daarom wel handig...
Ik heb er trouwens 150 EUR voor nodig, ik had er de 50 euro van de easystar met moter alleen al van afgetrokken. :wink:
Eventueel wil ik er wel 200 EUR voor betalen, als het dan een setup is waarmee ik toch wel een hele tijd verderkan.
De Space Scooter lijkt mij wel een leuk alternatief, maar als een E* mogelijk is, koop ik liever die.

@bdoets:
Welke mensen zouden dat dan zijn? :wink:
Ik ken quasi nix van losse onderdelen, dus iemand vinden die er wat van afweet lijkt me super.

Bedankt voor de reacties! :)

Oh sorry... omdat je schreef "Ik 'vlieg' nu al een half jaartje met een dragonfly 04" dacht ik dat je al wel een zender en een lipo lader zou hebben.

Nog even geduld en er komen hier vast wel twintig mensen vertellen wat de mooiste setup voor een Easy is! :D

Bart

Speed 400 7,2 volt op een 8,4 volt nicad/nimh of op een 11,1 volt lipo(wel destructief voor je motor).
ik had voor 70 euro een simpele zender met ontvanger en 2 servo's. Is van het merk zebra, maar was een actie
van de modelbouwzaak in gorinchem. als je niet zoiets kan vinden zijn micro servo's wel goed.
Een regelaartje erbij zoeken die bij je accu past en het aantal ampere aankan, hoeft niet meer te zijn als 15-20 amp.
Even kijken dan hebben we nu:
motor: speed 400 7,2 volt
regelaar: eentje die bij de accu past en 15-20 amp kan hebben.
accu 8,4 volt nicad/nimh of 3s lipo(11,1 volt)
zender leuke actie zoeken bij modelbouwzaak in de buurt, zit vaak al een hoop bij en hoeft niet zo uitgebreid en moeilijk voor de ES.
servo's: 2 micro servo's
ontvanger: 4 kanaals ontvanger is genoeg hoeft niet duur als die maar werkt in combinatie met je zender, liefst hetzelfde merk.

denk dat ik dan alles wel opgenoemt heb.

@ sjoerd: zou geen brushless doen op een ES als je net begint word dan beetje te snel voor een beginner
je bent dan nog niet gewent aan hoe snel het kan gaan en dan gaat het zeker een keer mis in het begin.

Ok, meer dan informatie genoeg om verder te kunnen! :wink:
Bedankt voor de reacties! :)

Ik heb dit lijstje tot nu toe al samengesteld:

Easystar + PERMAX 400/6V 49,90 EUR
4 Channel FM35MHz Receiver with cystal set $7.00
FM40MHz Transmitter Receiver Crystal Set $32.00
Black 9g Servo $3.00 x 2
LiPo charger 4 16,90 EUR
Li-Po Battery 11.1V Of 7.4v? $15.00
25A ESC $4.00

De belachelijk lage prijzen zijn van bidproduct, de euro's komen van Natterer.
Gaat dit werken om een Easystar een beetje behoorlijk de lucht in te krijgen?
De motor krijg je btw zo bij de E*, ik weet niet of een speed 400 echt nodig is om alles
goed te doen werken?
Alvast bedankt! :)

Trascio zei:
Ik heb dit lijstje tot nu toe al samengesteld:

Easystar + PERMAX 400/6V 49,90 EUR
4 Channel FM35MHz Receiver with cystal set $7.00
FM40MHz Transmitter Receiver Crystal Set $32.00
Black 9g Servo $3.00 x 2
LiPo charger 4 16,90 EUR
Li-Po Battery 11.1V Of 7.4v? $15.00
25A ESC $4.00

De belachelijk lage prijzen zijn van bidproduct, de euro's komen van Natterer.
Gaat dit werken om een Easystar een beetje behoorlijk de lucht in te krijgen?
De motor krijg je btw zo bij de E*, ik weet niet of een speed 400 echt nodig is om alles
goed te doen werken?
Alvast bedankt! :)

Volgens mij heb je niets aan de 4 Channel FM35Mhz receiver als je een FM40Mhz zender koopt....

Ik heb trouwens ook (vrijwel) alle spullen voor m'n easystar bij bidproduct gekocht...

35Mhz zender + ontvanger (35Mhz is voor modelvliegen in Nederland, 40Mhz is voor zover ik weet voor auto's boten etc...)
2 15 grams servo's (zijn wat groter dan de 9g varianten, en passen prima in de Easystar)
Brushless controller 25A (had wel wat kleiner gekunt... vol gas trekt de motor ongeveer 8 A)
2x 1350mAh 3s lipo's (twee van deze lipo's zijn precies zwaar (qua gewicht) genoeg om het zwaartepunt van de Easystar goed te krijgen. Ik heb ze via een kabeltje parallel geschakeld zodat het eigenlijk een 2700mAh 3s2p pakket is)

Via ebay heb ik een esky lipo lader gekocht, een 1750kv fietsbel motor, en een 6x4 propellor.

Deze setup doet 't prima!

Jaap

Oh ok, bedankt voor de tips! :)

Ik ben daarnet even langs een vliegclub gepasseerd, en daar hebben ze me eigenlijk
regelrecht afgeraden een vliegtuigje als de E* te kopen...
Volgens de mensen daar leer je met zoiets niet goed vliegen door het ontbreken van rolroeren.
Hun mening en de mening van vele op dit forum is dus 100% verschillend, waardoor ik het niet goed meer weer...
Een vliegtuigje zoals zij daar aanraden kost minimaal 400 EUR, zoveel geld krijg ik het eerste half jaar niet bij elkaar. :(
Help!

marco bosch zei:
trascio
ze raden het af omdat ze het niet kennen vaak.
onbekend maakt onbemind
Ik hoopte eerlijk gezegd op zo'n antwoord. :wink:
Hoe wordt een E* dan eigenlijk bestuurd, als het niet met rolroeren gebeurt?
Bij heli's weet ik hoe alles werkt qua besturing, maar op het vlak van vliegtuigjes weet ik echt quasi nix...
Je hebt roll, pitch en yaw d8 ik, wordt dan alles geregeld via de yaw en de pitch?

In het begin van dit draadje staat al dat vliegen met rolroeren op een E* niet veel verschil maakt,
dus kan ik de critiek van de vliegclub dan volledig vergeten?

Trascio zei:
marco bosch zei:
In het begin van dit draadje staat al dat vliegen met rolroeren op een E* niet veel verschil maakt,

Bij ons wordt juist door veel van de e-beginners met een EZ* gevlogen. Heb je eenmaal de orientatie en basisbeginselen onder de knie, dan is een overstap naar rolroeren erg eenvoudig te maken.

Niets aantrekken van het ''advies'' van die club! Ik heb mezelf ermee leren vliegen: een geweldige opstapper!

Trascio zei:
Oh ok, bedankt voor de tips! :)

Ik ben daarnet even langs een vliegclub gepasseerd, en daar hebben ze me eigenlijk
regelrecht afgeraden een vliegtuigje als de E* te kopen...
Volgens de mensen daar leer je met zoiets niet goed vliegen door het ontbreken van rolroeren.
Hun mening en de mening van vele op dit forum is dus 100% verschillend, waardoor ik het niet goed meer weer...
Een vliegtuigje zoals zij daar aanraden kost minimaal 400 EUR, zoveel geld krijg ik het eerste half jaar niet bij elkaar. :(
Help!
Tja, ik sta ook op het punt en EZ te gaan halen en zit een beetje met ditzelfde probleem :?

In mijn ogen is het het belangrijkste dat je lol aan deze hobby beleefd. Met allerlei crashes en bijbehorende kosten is deze lol er wellicht sneller vanaf dan je lief is en is de kans groter dat het spul op zolder belandt en onder een laag stof verdwijnt :|
Ik heb voor mezelf dan ook besloten gewoon voor de EZ te gaan. Als je daar eenmaal goed mee kunt vliegen en wat probleemloze vlieguurtjes hebt kunnen maken, komt de rest vanzelf :D

Er zijn hier veel vliegers die enthousiast zijn geworden door iets simpels als de X-twin, gewoon omdat dat werkt! Mijn advies: Lekker beginnen met vliegen met een goedmoedig toestel (zoals de EZ) en als het enthousiasme blijft/groeit, komt er vanzelf iets bij :D

Tja, ik sta ook op het punt en EZ te gaan halen en zit een beetje met ditzelfde probleem :?

In mijn ogen is het het belangrijkste dat je lol aan deze hobby beleefd. Met allerlei crashes en bijbehorende kosten is deze lol er wellicht sneller vanaf dan je lief is en is de kans groter dat het spul op zolder belandt en onder een laag stof verdwijnt :|
Ik heb voor mezelf dan ook besloten gewoon voor de EZ te gaan. Als je daar eenmaal goed mee kunt vliegen en wat probleemloze vlieguurtjes hebt kunnen maken, komt de rest vanzelf :D

Er zijn hier veel vliegers die enthousiast zijn geworden door iets simpels als de X-twin, gewoon omdat dat werkt! Mijn advies: Lekker beginnen met vliegen met een goedmoedig toestel (zoals de EZ) en als het enthousiasme blijft/groeit, komt er vanzelf iets bij :D

Dat kan je wel zeggen 8O

Trascio zei:
marco bosch zei:
Ik hoopte eerlijk gezegd op zo'n antwoord. :wink:
Hoe wordt een E* dan eigenlijk bestuurd, als het niet met rolroeren gebeurt?
Bij heli's weet ik hoe alles werkt qua besturing, maar op het vlak van vliegtuigjes weet ik echt quasi nix...
Je hebt roll, pitch en yaw dacht ik, wordt dan alles geregeld via de yaw en de pitch?

ja die opmerking van die vliegclub kun je vergeten plus dat vaak die critiek niet door iedereen op zon club gedeelt word.
kijk jij wilt beginnen met vliegtuigen.
jij wilt eerst proeven hoe dat is.
dan moet het hun niets uit maken met welk vliegtuig je aan komt lopen zo lang het maar een trainer is en dat is wat de ez nu exact is. het is de perfecte trainer die simpel te vliegen is.
bij een ez (en bij de aller eerste 1:1 vliegtuigen) stuur(de) je alleen maar op de staart en gas.
dus als je naar links wil stuur je staart links waar door er een rustige draai naar links word in gezet.
het reageerd niet zo rap als een rolroer maar dat is juist bij een trainer een voordeel.
omdat je dan ook minder gouw overstuurd.
als een instrukteur niet over weg kan met een kist die je alleen op staart stuurd dan vraag ik me zwaar af of die persoon wel eens instrukteur moet zijn.
kijk tuurlijk vliegt een rol roer kist lekkerder voor een ervaren vlieger.
maar als je les gaat geven moet je niet kijken naar je eigen maar naar de leerling en wat het beste voor hem/haar is.
daar in moet je natuurlijk leeftijd en wat de leerling kan betalen in mee nemen

Ok, bedankt alweer voor de duidelijke reacties! :wink:
Ik wil idd vooral kijken of het vliegen me ligt. Het standpunt van de vliegclub
is eerder; koop een goed vliegtuig zodat je direct goed leert vliegen, maar dat werkt natuurlijk
niet als je gewoon het geld niet hebt om die eerste stap te betalen. Voor mij is het ook vooral
de fun die belangrijk is, waarvoor de E* me ideaal lijkt.
Als het vliegen me dan ligt, dan is overstappen op een duurder model wel evident. :wink:

Heb vandaag een nieuwe Easy Star gekocht voor 10 euro :mrgreen: Incl. één 300 en één 400 motor. Verder zit er ook een doosje met twee flesjes en nog een flesje apart. Zal wel de lijm of zoiets zijn. Heb nog niet de handleiding gelezen, zal wel een hoop duidelijk maken.
Ik heb eigenlijk niks met vliegen, maar voor 10 euro kon ik hem niet laten liggen! Maar eens kijken wat ik ermee ga doen.

Tricky zei:
Heb vandaag een nieuwe Easy Star gekocht voor 10 euro :mrgreen: Incl. één 300 en één 400 motor. Verder zit er ook een doosje met twee flesjes en nog een flesje apart. Zal wel de lijm of zoiets zijn. Heb nog niet de handleiding gelezen, zal wel een hoop duidelijk maken.
Ik heb eigenlijk niks met vliegen, maar voor 10 euro kon ik hem niet laten liggen! Maar eens kijken wat ik ermee ga doen.

Dit is toch geen echte vraag :?: :?: :?: Vliegen natuurlijk wat anders :!: :!:

Ik heb iets raars met mijn Easystar, als ik hem met volgas weggooi om te vliegen maakt hij een scherpe rol naar rechts en knalt meteen weer op de grond. Hoe veel ik hem ook naar links trim en stuur, hij blijft sterk naar rechts gaan. Ik heb de vleugels gewogen en op mijn vingers in balans proberen te houden en de rechter was niet zwaarder dan de linker. Ik heb toen even wat gewicht op de linkervleugel gedaan, hielp nog weinig, pas toen ik 2 antennes op de vleugeltip had getaped ging hij wat minder naar rechts, maar toen was hij nog niet echt vliegbaar. Ook de motor lijkt gewoon goed te zitten, maar dat zat er allemaal ook gewoon al in, het was het RTF pakket, dus heeft iemand enig idee wat ik eraan kan doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back