multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
de servo's zijn nog wel heel , alleen de stekkertjes zijn verbrand.
de ontvanger is ook verkoold

dus die moet ik vervangen

alleen geen idee waar je die los kan kopen

mvgr.

Eric

Gammapooka,

ik heb een zender van Futaba T6EX 2.4ghz.

de ontvanger die ik nodig heb is een Futaba R606FS 2.4Ghz Fasst

bestaat er ook een simulatie kabel voor deze zender om Aerofly te spelen op de computer?

(als je geiintereseerd bent heb ik een koppeling voor je met een easystar vliegtuig
kan je oefenen met een easystar , is zeer realistisch werkt op aerofly!!
dit geldt trouwens voor iedereen die dit leest!)

misschien een stomme vraag:
als ik een nieuwe ontvanger heb moet deze dan gecalibreerd worden op de zender of werkt deze dan gewoon

bedankt voor je moeite :wink:

Mvgr.

Eric

wat is dat toch met dat hele 2,4 GHz vliegen? is 35 MHz niet goed meer ofzo?? of is dat niet meer toegestaan?? ik vlieg er nog altijd mee en gaat heerlijk..

Er is niks mis mee; alleen heeft de 2.4 GHz een lekkere kleine antenne en in de aanbieding is hij vrij goedkoop.
Ik heb voor mijn zender/ontvanger (6EX) E149 betaald (en natuurlijk geen kristallen nodig).

is het bereik van die zenders net zo ver als de gewone 35 mhz? die van mij kan ik net zo ver laten vliegen tot ik hem neit meer zie hij blijft het doen:P en hoezo ben je geen kristal meer nodig dan?

Bereik: open veld zo'n 2 á 3 kilometer (dat heb ik niet geprobeerd, maar lees ik op van de doos) en een kristal is niet nodig, omdat deze techniek geen kristal nodig heeft.
Frequenties worden door de microcomputer gegeneerd en ontvangen door de ontvanger.
(is een beetje Jip en Janneke beschreven...)
Zo is er altijd een vrije frequentie voorhanden.

Je bent in één keer klaar en je kan hem met de juiste kabel ook voor de flightsimulator gebruiken.
Oh ja, de ontvanger heeft 2 kleine antennes die je lekker in je model kan wegwerken (ze moeten alleen 90 graden tov elkaar staan).
Geen antennes dus meer buiten je model.

lijkt me ideaal... alleen heb ik het niet nodig:P mijn 35 mhz doet het nog perfect:D net nog ff EZ* in de lucht gegooid.. wat vliegt dat ding toch subliem.. 5 touch en go's na elkaar.. beetje rondklooien op half gas blijf je zo half uur in de lucht.. looping trekken en dan 50 cm boven de grond nog goed uitkomen:D haha geweldig kistje..

Grappig, 'al die beginners' die top notch materiaal willen hebben terwijl het zoveel goedkoper kan...

Ik vlieg al een jaar of 15 met hetzelfde Sanwa-setje op PPM en 35 MHz en nooit een probleem gehad, buiten die ene keer dat die kwibus zijn zender opzette (geen wasknijpertjes op het veld!) terwijl ik aan het vliegen was..

Neemt niet weg dat ik de 2.4GHz een heel aanlokkelijke frequentie vind en dat dat mijn volgende zender/ontvanger ook zo zal zijn.
Zenderfabrikanten, ik ben jullie klant na al die jaren! :lol:

ik heb nog een vraagje.. ik heb laatst een nieuwe accu gemaakt voor mijn EZ* van 2300 MAH en bij het vliegen emrkte ik dat hij vreselijk begon te duiken dus de trim vol up gezet..

wat blijkt nou, deze accu is meer dan 100 :o :o gram zwaarder dan mijn andere 2 accu's (650 en 800 MAH)

hoe kan dit want ik heb hem gemaakt uit normale penlights.. hoe kan er zoveel gewichtsverschil zitten tussen dezelfde inhoud?

groeten jesse

Waarschijnlijk zijn die eerste packs NiCads en dat derde NiMH, daar zit inderdaad een heel groot verschil aan gewicht op.

Je derde pack een beetje meer naar achteren leggen en vooral een systeem uitvinden waardoor je de packs altijd op de goede plaats legt. ;)

uh nee is allebij nimh dus dat kant neit wezen.. maar leg hem nog gewoon voorin en dan de trim vol up vliegt ie heel fatsoenlijk:P vandaag boomlanding gemaakt.. alleen et propje is kapot.. (al 3e propje wat ik gesloopt he word tijd om ze met kwantumkorting te kopen:P) ma morgen vliegt ie weer:P
groeten jesse

nou ik neit.. ksloop ze altijd op de 1 of andere manier.. eerste propje was trouwens lang zo goed neit als normaal gunther propje.. heeft met deze propjes meer power dan met originele propje..

Weet iemand op welke site ik een kale (barebone) Easy Star kan bestellen?

Zender, ontvanger, esc, servo, motor enz. heb ik allemaal namelijk al.

Op Quartel hebben ze 'm voor rond de zeventig euro, ik vraag me af of hij ergens anders goedkoper te vinden is (een barebone).

Alvast bedankt!

edit: W&W Modellbau in Duitsland issie verkrijgbaar voor rond de zestig euro (exclusief verzendkosten).... ik koop hem echter liever in Nederland...

Iemand die toch een goedkopere locatie weet in Nederland?

2 weken geleden was hij daar 59 euro.
Staat niet op de site (site is gewoon niet up to date, kijk maar bij nieuws), maar dat heb ik er wel voor betaald.
Vorige week zag ik er nog een paar staan voor deze prijs (in de winkel).
Bel ze anders ff.
En als ik op de site van hen kijk staat er duidelijk: wij sturen ook op (met drie uitroeptekens).

Dus je hoeft niet verder te kijken, Ik denk niet dat je het ergens goedkoper kan krijgen (althans, dat heb ik nergens gezien).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back