multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als 12 volt voeding kun je ook een oude PC voeding gebruiken. Gebruik even de zoekfunctie en je vind er een heel draadje over.

Aan de staart van mijn Easy zitten een soort lijmstripjes, moet ik dan nog lijm gebruiken?
En voor de vleugels is toch geen lijm nodig?

Weet iemand een link voor die 12 V accu's?

Aan de staart van mijn Easy zitten een soort lijmstripjes, moet ik dan nog lijm gebruiken?
En voor de vleugels is toch geen lijm nodig?

Weet iemand een link voor die 12 V accu's?

Dan heb je dus de complete set gekocht welke al helemaal klaar is. Die strips is dubbelzijdige tape waarmee de staartvlakken worden bevestigd en dat werkt perfect. De vleugels hoef je idd neit et lijmen, die schuif in de romp vlak voordat je wil gaan vliegen.

En hoe moet ik de servodraden vastzetten?
Moet is het houdertje dichtschroeven?
En voor de zekerheid, eerst zender op, dan vliegtuig op, vliegtuig af, dan zender af?
En waarom moet het in deze vologorde...
En hoeveel keer kan ik laden uit zo'n accu van 12 volt?

En hoe moet ik de servodraden vastzetten?
Moet is het houdertje dichtschroeven?
En voor de zekerheid, eerst zender op, dan vliegtuig op, vliegtuig af, dan zender af?
En waarom moet het in deze vologorde...
En hoeveel keer kan ik laden uit zo'n accu van 12 volt?

Houdertje dichtschroeven? Kun je dit verduidelijken met een foto?

Idd, als de ontvanger aanstaat zonder dat de zender aanstaat, zou het kunnen dat hij een heel vaag signaal oppikt, interpreteert als "volgas" en dat dan ook doet, de gevolgen laten zich raden. Als de zender aanstaat is dit altijd het sterkste signaal (mits er niemand op dezelfde frequentie in de buurt is, maar da's een ander verhaal).

Hangt ervan af hoe groot de capaciteit van deze accu is, met een standaard autoaccu kom je al een eind (genoeg voor een vliegdag), wel investeren in een goede loodacculader dan.

Je moet zorgen dat je ontvanger altijd "signaal" heeft. Dus zender als eerste aan en als laatste uit, dus zoals je zelf al zegt. Wanneer je eerst de ontvanger aanzet kan door gebrek aan signaal de servo in de hoek draaien. Duurt dit te lang dan gaat de servo stuk.

mensen, hebben jullie de nieuwe easystar al gezien?
staat in het pdf'filetje op multiplex site, mooier ding dan de blauwe hoor!
ga ik stiekum voor men moeder kopen :p

Hierin steek je de stuurstang (servo in middenpositie zetten, roer ook), daarna vastschroeven en na eventueel mechanisch bijtrimmen, borgen met ca o.i.d..

mensen, hebben jullie de nieuwe easystar al gezien?
staat in het pdf'filetje op multiplex site, mooier ding dan de blauwe hoor!
ga ik stiekum voor men moeder kopen :p

link, link, link.......kan zelf niet direct iets vinden over een nieuwe easystar, wel over de easyglider Pro.

Wat bedoelen jullie met vastschroeven, want er is nog geen opening in het gaatje?
En zijn er toepassingen in het dagelijks leven die als acculader voor de Easystar kunnen dienen?
Alvast bedankt

"Vastschroeven" Wanneer je op de kopse kant van het busje kijkt zie je dat daar een klein imbusboutje zit. Draai je die een stukje los dan komt het gaatje vrij waar dan je stuurstang in past ;)

Die afbeelding van een grijze EZ* heb ik maanden geleden al gezien op de site van multiplex, is volgens mij geen nieuwe versie, gewoon een andere kleur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back