multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb eens rondgekeken op het internet en ik denk dat ik gewoon een brushed regelaar (Kontronik 1002+ 18A @ 23,xx €) ga bijkopen. Dan maak ik van m'n 2x 2S1P 1000 mAh LiPo's één 2S2P (gewoon parallel aan elkaar koppellen met een Y-kabeltje) en dan heb ik het plezier van de standaard uitvoering (niet teveel power om te beginnen).

Dan kan ik nadien nog altijd een brushless insteken...

Ik heb eens rondgekeken op het internet en ik denk dat ik gewoon een brushed regelaar (Kontronik 1002+ 18A @ 23,xx €) ga bijkopen. Dan maak ik van m'n 2x 2S1P 1000 mAh LiPo's één 2S2P (gewoon parallel aan elkaar koppellen met een Y-kabeltje) en dan heb ik het plezier van de standaard uitvoering (niet teveel power om te beginnen).

Dan kan ik nadien nog altijd een brushless insteken...

Lijkt me heel verstandig. Ik doe hetzelfde (zie enkele posts hierboven). Ik krijg morgen mijn regelaar binnen en dan zal ik de EZ eens vliegend maken.

Ik heb de helft ervan niet eens in mijn EasyGlider (3S1500) en kan wel bij mooi weer een uurtje in de lucht blijven . :D

Is dus veel gewicht wat je mij naar boven sleurt .
En 21A is ook veel .

Ik trek (gemeten) knap 10 A bij volgas .

Mvg Johan

Ook ik heb een flycamOne2. Ik heb al diverse filmpjes gezien op Youtube van Multiplex Easystars met deze flycam.

Wat is de beste plek voor deze cam op dit model?
Er zijn mensen die heb deze cam achter de moter op de romp met de lens achterwaarts gericht. Ik heb liever dat de lens naar voren gericht is.

Heeft dan niemand hier een flycam op de easystar?

Ook ik heb een flycamOne2. Ik heb al diverse filmpjes gezien op Youtube van Multiplex Easystars met deze flycam.

Wat is de beste plek voor deze cam op dit model?
Er zijn mensen die heb deze cam achter de moter op de romp met de lens achterwaarts gericht. Ik heb liever dat de lens naar voren gericht is.

Rman: dan plak je hem toch gewoon bovenop de neus vast met wat tape. Lekker veilig plekje. Gewoon proberen met wat schuimrubber ertussen tot je de gewenste hoek hebt ...

Misschien een stomme vraag, maar heeft iemand een idee hoelang je ongeveer vliegt met de standaard motor op een 2S1P 2000 mAh?

Klopt het als ik denk dat je een vliegtijd van +/- 30 minuten haalt? (Volgens de Multiplex website is de gemiddelde "drain" 4,1 A en ik deed een eenvoudig rekensommetje :p) Ik veronderstel dat die vliegtijd een stuk hoger kan liggen als je wat met thermiek speelt etc...

Nu zie ik ook dat de 7,2 V versie van deze motor een lagere drain heeft van 3,5 A. En dat dan nog eens gecombineerd met een betere weerstand voor de spanning van een 2S (7,4 V) lijkt me dit een goede vervangmotor (zodra ik de eerste heb opgevlogen), niet?

Deze avond even shoppen bij Albatros.... Spannend :p

Groeten,
Niels R.

ik heb sinds een paar dagen ook een EZ, en ik moet zeggen, vergeleken met m`n andere kisten , dat het echt heel leuk vliegt!, hartstikke makkenlijk, dus een goeie kandidaat om te worden omgebouwd naar een watervliegtuig :D

Beste mensen, ik ben net terug van vakantie+zweefvliegkamp, dus ik dacht laat ik mijn easystar eens in elkaar zetten. Ik heb alleen een klein probleempje want de stekker van regelaar(Robbe air control 819) past niet in in mijn R700 ontvanger op zich is de stekker het juiste formaat met de juiste pinnetjes etc, alleen er steek wat plastic uit aan de linker kant(zie foto) ik heb al gekeken als ik het weg fijl dan zal het wel passen maar mijn vraag is of ik dit kan doen en of meer mensen dit hebben, of dat ik echt iets verkeerds heb :P

(click even voor de grote versie, ik heb het even gemarkeerd in paint)

Alvast bedankt voor jullie hulp
Mvg
Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je rustig weg vijlen of snijden met een balsamesje .

Ook moet je even 2 kantjes "breken" zo als de graupner stekkers zijn .

En dan past het in de R-700 . :D

Mvg Johan

Ok bedankt, wat bedoeld u precies met breken, en wat moet ik precies breken ?

Mvg
Mark

Nog even een bijkomende vraag... Hoe vervang of upgrade je de electronica/motor van een ES als je deze met UHU Por aan elkaar hebt geplakt?

De hele boel lossnijden lijkt me toch niet zo evident... Ik zie dat servo's aan de zijkant zitten en dat de canopy oplichten toegang geeft aan de ESC/batterij, maar ik kan misschien toch al een bijkomend draadje trekken voor de dag dat ik een brushless motor steek.

Enige truuks om de motor achteraf los te maken?

Groeten,
Niels R.

Bedankt ! het past :D en de servo's werken ook prima :P nu even de lipo opladen om te kijken of het motortje het ook doet

hallo allemaal

ik ben aan het denken om een easystar te kopen , gewoon voor de fun erbij.
maar toen kwam ik deze tegen :

PF-200.jpg

goedkoper als de easystar, maar met rolroeren, en volgens mij een exacte kloon.

is dit iets of helemaal niets ??????

een echt beginner ben ik niet , want heb jaren geleden ,jaren lang gevlogen.

graag jullie mening

mvgr marc

hallo allemaal

ik ben aan het denken om een easystar te kopen , gewoon voor de fun erbij.
maar toen kwam ik deze tegen :

PF-200.jpg

goedkoper als de easystar, maar met rolroeren, en volgens mij een exacte kloon.

is dit iets of helemaal niets ??????

graag jullie mening

mvgr marc

Hej, er bestaan nog zo'n wannabe Easy Stars hoor.
Hier opt forum is er een draadje over de protech skyraider, deze heeft ook rolroeren en word ook verkocht met een simulator enzo...
De zender die er bij zit is geschikt om te beginnen, maar eigenlijk neit zo veel waard.
Ik denk dat als je niet veel budget hebt dit een goede oplossing zou kunnen zijn.
Maar als je wat meer budget hebt zou ik een Easy Star kopen en deftig materiaal.;)

grts,

niels

thanx niels

kijk ik heb zelf ook een MX-12 deze heb ik voor mijn mini titan (chopper)

dus ik zou goed een easystar kunnen kopen, en er degelijke elektronica inzetten, dat laat mijn budget wel toe !!

maar rolroeren vind ik wel zo fijn, enne gewoon om weer ff het gevoel te krijgen, en dan naar iets groters, dacht ikzelf dat het wel een leuk kistje is, ik bedoel het is ook schuim hetzelfde als de easystar.

ik ben benieuwd naar reacties , want ik wil deze week nog iets bestellen of halen, of de easystar of de kloon of wat anders?????

tips zijn meer als welkom.

groet marc

hallo allemaal

Hej Marc,

als je geen echte beginner meer bent, moet je eens kijken naar de minimag.
Deze is ook van multiplex, en van hetzelfde materiaal gemaakt.
De minimag is ook wat veelzijdiger : er zitten optionele rolroeren op, landingststelsel en je kan er drijvers onder hangen ;)

grts,

niels

maar rolroeren vind ik wel zo fijn, ik bedoel het is ook schuim hetzelfde als de easystar.

of wat anders?????

Hej Marc,

Hier raad ik je weer de minimag aan.:p
Het schuim is niet helemaal hetzelfde, de multiplex modellen (EZ*,MiniMag,Gemini ...) zijn van Elapor en naar mijn weten is Multiplex de enige fabrikant die elapor gebruikt. Elapor is heel crashbestendig schuim. Die Fusion is gemaakt van EPP, dit is ook heel crashbestendig, maar toch denk ik dat elapor beter is.

grts,

niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back