multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
HXT 900 servo's in EasyStar

Hoi allemaal,

Ik ben gisteren m'n ES gaan ophalen bij de lokale hobbywinkel. Deze avond begin ik te bouwen, maar ik heb nu net toch even het één en het ander bekeken.

- Cockpit ziet er ruim genoeg uit om 2 LiPo's in parallel in te stoppen (dat was één van mijn zorgen), dus dat ik een héél goede zaak.

- De gaten voor de servo's zijn een beetje groter dan de servo's die ik nog heb liggen (HXT 900 uit het verre China). Volgens de specs zijn deze idd een beetje kleiner dan degene die Multiplex aanraadt: (LxBxH) 21x12x22 mm (HXT 900) vs 30 x 12 x 30 mm (Tiny-S).
Zijn er nog mensen die deze Oosterse servo's gebruiken en hoe hebben jullie deze passende gekregen? Gewoon wat depron tegenaan plakken tot je ongeveer dezelfde L & H krijgt (de B is dezelfde)?

- Ik moet nog een manier bedenken hoe ik de motor inbouw zodat ie later makkelijk te vervangen is door een nieuw exemplaar (heb een reserve bijgekocht en heb een BL in bestelling). Iemand die me daar kan helpen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Niels R.

- De gaten voor de servo's zijn een beetje groter dan de servo's die ik nog heb liggen Zijn er nog mensen die deze Oosterse servo's gebruiken en hoe hebben jullie deze passende gekregen? Gewoon wat depron tegenaan plakken tot je ongeveer dezelfde L & H krijgt (de B is dezelfde)?

- Ik moet nog een manier bedenken hoe ik de motor inbouw zodat ie later makkelijk te vervangen is door een nieuw exemplaar (heb een reserve bijgekocht en heb een BL in bestelling). Iemand die me daar kan helpen?

Ik heb ook deze servo's gebruikt. Je kan ze makkelijk vastplakken met een lijmpistool. Wat de motor betreft zou ik in ieder geval meteen 3 draden doortrekken naar de cockpit voor de brushless motor. Verder zou ik de motor niet al te vaak vervangen. Hij moet toch goed vastzitten. Opensnijden en weer vastlijmen met secondelijm gaat overigens ook goed bij dit spul.

Suc6

Laatst bewerkt:
hallo

ik was van plan om mn easy star anders te betikkeren.
dus ik naar een scooterzaak en daar mooië stikkers gehaald.
ik moet de ouwe er natuurlijk af halen maar dat lukte niet omdat je dan de lak/verf v/d vleugels meetrok.
dus ik dacht ik trek de stikkers eraf en dan spuit ik de vleugels gewoon mooi zwart.

kheb nu de vleugels in de praimer staan.
er komen nog wel foto,s v/d v;eugels met de stikkers

grt wilbert

hallo

hier een paar foto,s van de gespoten vleugels met de stikkers.
ik kom net tot de conclusie dat de stikkers niet met de stroom mee gaan.
pech gehad.....

hier de hele vleugel uit elkaar

65%
DSC04532.jpg

hier de hele vleugel in elkaar
DSC04531.jpg

en hier de stikker nog maar eens mooi
DSC04533-1.jpg

dat waren de foto,s dan maar weer

grt wilbert

Het ziet er stijlvol uit.

Ik ben ook bezig met het spuiten van de easystar. Als ik klaar ben hoop ik hier een paar foto's te kunnen zetten.;

Hej,

Ik dacht net dat ik ergens hier opt forum iets gelezen had over een balsa EZ* ??
Ik heb het bouwverslag ervan nooit gevonden...
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen ?
Of heb ik dat gedroomd :p

grts,

niels

Ik heb vandaag ook weer even gevlogen.

3e batt was crash. geknakte staart.

Is al weer gelijmt + nu 3x vezelstaafje erin.

Ik vloog op 1 meter hoogte op zijn kop voorbij.
Het waaide (waait) erg hard en hij ging in een snuk naar beneden, uit schrik verkeerde kant hoogteroer en staart gebroken.

Maar dat is het leuke aan een easy, zo gemaakt.

Moet wel zeggen dat ik mijn easy wel lachen vind.

Met mijn setup gat hij rete hard, ook heb ik er nu een 90cm carbon staaf in zitten waardoor mijn rolroeren nu wel goed werken.

Die werkte bij diepe buiging van de vleugels niet goed meer.

Ik ga voor van het weekend, van schuim een huisje maken voor mijn 2e hands gekochte camera.

Is kijken hoe het er uit ziet in de lucht.
Tip voor iedereen: wil je lucht foto,s maken van goede kwaliteit maar wil je je 300€ camera niet mee de lucht in nemen....
Koop een 2e hands 3Mp + camera van kodak, fuji etc.
25/30€ en je hebt een goede camera voor mooie pics.

Rolroeren maken de easy veel fun.

Laatst bewerkt:
hallo

zou het mooi zijn als ik de puntjes v/d easy star fel oranje maak?
is tenslotte ook vijliger dan zie je hem goed vliegen en waar de vleugel toppen zitten.

- De gaten voor de servo's zijn een beetje groter dan de servo's die ik nog heb liggen Zijn er nog mensen die deze Oosterse servo's gebruiken en hoe hebben jullie deze passende gekregen? Gewoon wat depron tegenaan plakken tot je ongeveer dezelfde L & H krijgt (de B is dezelfde)?

Ik heb ook deze servo's gebruikt. Je kan ze makkelijk vastplakken met een lijmpistool. Wat de motor betreft zou ik in ieder geval meteen 3 draden doortrekken naar de cockpit voor de brushless motor. Verder zou ik de motor niet al te vaak vervangen. Hij moet toch goed vastzitten. Opensnijden en weer vastlijmen met secondelijm gaat overigens ook goed bij dit spul.

Suc6

Suc6

Ik heb gisteren een paar uur geknutseld. Ik ben nog lang niet aan het eigenlijke assembleren toegekomen. Ik ben nogal Pietje Precies en was begonnen alle electronica mooi aan elkaar te solderen. Ondertussen had ik de batterij van mijn zender opgeladen en wou even de zender testen. Bleek deze gewoon niet meer te reageren bij het aanzetten. Geen biep, geen beeld op het schermpje...

Een beetje in paniek (had de MX-16 voor een mooi prijsje tweedehands gekocht en wilde toch niet direct een nieuwe, al dan niet MX-12, kopen...) heb ik het toestel opgevezen en ben ik met de multimeter aan de slag gegaan. Na wat zoeken bleek de fout aan het stukje "printplaat" met de accustekker in het accuvak te liggen. De spanning kwam niet meer door aan de andere kant van de stekker... Slecht contact, corrossie, ...? Ik weet het niet, maar ik het nu gewoon rechstreeks een JST connector op zowel mijn accu als op mijn zender gesoldeerd en dat werkt weer prima. Wel dik anderhalf uur minder kunnen bouwen.

Deze avond begint het eigenlijke "plakken" (= lijmen in het mooi Nederlands). Ik heb toch wel een beetje schrik om met die Zap CA lijm (groen) te werken. Zo'n secondenlijm is ongenadig. Ik dacht eerst UHU Por te gebruiken, maar de man achter de toonbank zei dat CA beter is (UHU Por blijft flexibel en de ES zou dus minder stijf zijn).

Hoeveel tijd heb je van zodra je de lijm op een lijmpunt hebt aangebracht? Want ik heb gezien dat er toch aardig wat lijmpunten zijn en het kan toch niet dat wanneer je de laatste inlijmt de eerste al weer droog is? Of lijm je de punten stuk voor stuk aan elkaar, te beginnen met achteraan (ofzo)?

Deze avond wordt het spannend :D

Groeten,
Niels R.

PS: Morgen geven ze 1-2 Bft hier, dus dat is ideaal voor een maiden!

Edit: Ik zie net op de website van Zap (Zap Homepage) dat de groene versie 7-10 seconden nodig heeft voor ie volledig opdroogt. Ik zie echter dat er een gele variant is die er langer over doet: 30-40 seconden. Misschien moet ik gewoon mijn flesje gaan ruilen zodat ik wat meer tijd heb om te corrigeren...

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

zou het mooi zijn als ik de puntjes v/d easy star fel oranje maak?
is tenslotte ook vijliger dan zie je hem goed vliegen en waar de vleugel toppen zitten.
Om dezelfde reden heb alle vleugeluiteinden (van de EZ) groen en rood gemaakt. Het is mijn eerste rc vleigtuig(nu ja op de heli's na, maar dat ben ik ook aan het leren) en ook in de sim heb ik last met het oriënteren.

Opmerkelijk aan mij (beginnend bouwer)heeft de verkoper van mijn easystar uhu por als lijm verkocht. Nu lees ik overal dat -ca- de lijm is voor elapor.
Nu heb ik beide gebruikt en beide lijmen evapor.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook UHU por gebruikt, om men EZ* te lijmen.
Werkt prima:)
Helaas is het hier al dagen een st**ntweer :s en heb ik nog geen geschikt moment gevonden om een maiden te maken...

grts,

niels

Hoe bedoel je dat Johan? Uhu Por is toch prima als plakmiddel voor de EZ?

Uiteraard kan het ook met CA maar voor reparatie is POR toch wel de aangewezen lijm.

Hoe bedoel je dat Johan? Uhu Por is toch prima als plakmiddel voor de EZ?

Uiteraard kan het ook met CA maar voor reparatie is POR toch wel de aangewezen lijm.

Volgens mij lezen jullie helemaal geen gebruiksaanwijzing of bouwaanleiding die bij de Elapor modellen zit van MPX.

En daar komt het woord POR niet in voor . :oops:
Misschien plakt het wel maar lijmen doet dat niet .

Ze schrijven dat alleen medium CA met Aktivator geschikt is om te lijmen van Elapor Modellen . ;)

Mvg Johan

Volgens mij lezen jullie helemaal geen gebruiksaanwijzing of bouwaanleiding die bij de Elapor modellen zit van MPX.

En daar komt het woord POR niet in voor . :oops:
Misschien plakt het wel maar lijmen doet dat niet .

Ze schrijven dat alleen medium CA met Aktivator geschikt is om te lijmen van Elapor Modellen . ;)

Mvg Johan

por niet lijmen???!!!!:bad-words::bad-words::bad-words:

absoluut dus wel!!!!

Johan,

Uiteraard lees je de gebruiksaanwijzing (meestal pas als ik klaar ben of iets echt niet snap :oops: :rolling:)

Maar de POR werkt echt prima. CA werkt ook goed maar heeft niet het alleenrecht om de elapor te lijmen.

Vandaag mijn mpx Twin Star in elkaar gezet en hoofdzakelijk CA gebruikt. Het staartstuk echter heb ik met POR gedaan omdat je het wat makkelijker kan "zetten". Met CA is dat lastiger.

Met andere woorden, er zijn meer wegen die naar Rome leiden :mrgreen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back