multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Heb vandaag dit ontvangen alleen de motor is veel te dun (pas niet) en de servo's zijn te klein?

Of kan ik dit passend maken :(?

groeten Arjan.

ik heb hetzelfde besteld ,en al binnen , en al erop zitten.
enne wat een power !!!!!!!!!!

ik heb er gewoon wat van die grijze klusttape ( die supersterke) omheen gedraaid, en daarna het zaakje in de houder gelijmt met CA.
ik heb al een paar lipo's leeggevlogen en het houd perfect, ik heb de regelaar en kabels gewoon buiten om lopen , dan hoef ik de romp niet te slopen , en het is goed voor de koeling, hij gaat als een trein !!!!!!!!!

IMG_0751.jpg

IMG_0750.jpg

IMG_0752.jpg

het is misschien niet de mooiste oplossing maar het werkt

groetjes marc

Laatst bewerkt:
kijk!!!! dat zijn de berichten!!! dus je hebt gewoon ducktape erom heen gewikkeld? en geplaatst met ca lijm, wat voor soort lijm is dat precies? Je kan het ook wel vastzetten met dubbelzijdige tape oid?

Welke servo's heb je eigenlijk want die van mij zijn wel erg klein :(

CA = seconden lijm, en dan heb ik het zaakje goed dichtgehouden tot het muurvast zat.

en het werkt perfect, het motertje heeft veel power!!!

grtzzzz en succes met de inbouw

grtzz marc

Hallo,

Heb vandaag dit ontvangen alleen de motor is veel te dun (pas niet) en de servo's zijn te klein?

Of kan ik dit passend maken :(?

groeten Arjan.
De motor kun je in een houten busje plaatsen. Gewoon even wat vijlen en schuren tot je een mooie huls er omheen hebt. Ik heb schaaltjes gezien om 20mm motoren in een 28mm gat te plaatsen, dus het zou zelfs zo te krijgen moeten zijn. Of anders een paar latjes op de motor lijmen, kan de wind ook nog een beetje koeling bieden. ;)

Servo's aan de achterkant met dubbelzijdig kleeftape doen en de zijkanten met smeltlijm (zo'n hobby lijmpistool) vastzetten op de montagerandjes.

Koeling had je ook zo kunnen doen door een luchtinlaat en uitlaatje te maken die precies langs de regelaar loopt.
Qua zweefgedrag een veel betere oplossing.

DSC00736.jpg

DSC00737.jpg

DSC00733.jpg

Die in-outtake ziet er goed uit.. Hoe heb je dat gedaan? Flapje los, en dan vastgelijmd aan de zijkanten??

Op de EZ* fan page staan luchttoevoertjes met behulp van buisjes.. Ziet er ook wel scherp uit als de kanten van de buisjes mooi afgeveild zijn.

Die in-outtake ziet er goed uit.. Hoe heb je dat gedaan? Flapje los, en dan vastgelijmd aan de zijkanten??

Op de EZ* fan page staan luchttoevoertjes met behulp van buisjes.. Ziet er ook wel scherp uit als de kanten van de buisjes mooi afgeveild zijn.

Ja dat is ook een mooie oplossing.
De zijkanten heb ik er voorzichtig als blokjes eruit gesneden, daarna even met de dremel de binnenkantjes rond weggevreest.
Het blokje vervolgens iets naar buitenlaten steken en erweer tussen gelijmt.

even een vraagje, hoe kan je de easystar het beste dichtplakken? gewoon met CA lijm? of beter dat je rond bepaalde delen tape erom heen doet?

Dit heb ik nu aangeschaft op aanbeveling van mrfunny en heb deze spec bij rctechnics neergelegd en kreeg een apart mailtje terug.

De combinatie die je hebt uitgekozen is onmogelijk en gaat nog geen 10 seconden mee als je dit laat draaien. De motor en regelaar zullen direct verbranden met die prop en mogelijk blaas je ook gelijk je accu op!

Terugsturen is geen probleem mits de producten ongebruikt en in de originele verpakking zijn.

De servos kun je gebruiken, maar je kunt ook een groter exemplaar plaatsen als deze: RCtechnics Internet Store
De servo die je nu hebt wordt het meest gebruikt en voldoet ook prima.

Als je een binnenloper wilt monteren kom je eigenlijk al vlug bij deze motor uit:
RCtechnics Internet Store
Je kunt dan ook de prop en regelaar die je nu in huis hebt gebruiken (goed koelen!).
Wel komt er een prop adapter bij:
RCtechnics Internet Store

Het bovenstaande bericht kreeg ik van rctechnics en nu weet ik het helemaal niet meer

ps Alles komt te draaien op een 3s1p 11,1 2170 evo 25 lipo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Koop toch de gewone radio-ready versie van de easy star. Een borstelmotor en goedkope regelaar vliegen net zo goed. :)

Hmmm, de diameter van de motor is aan de krappe kant t.o.v. het vermogen. Dus je krijgt veel warmte-ontwikkeling op een klein oppervlak. Als je met een 3S LiPo gaat vliegen, dan moet je inderdaad zorgen voor heel veel goede koeling.

Zelf vlieg ik met de Hype Alpha IL28/4004L. Die loopt nog sneller (4004Kv) en heeft een diameter van 28mm (direct fit) maar bij continu voluit met 3S LiPo smelt-ie ook vrolijk door het piepschuim. Om die reden heb ik een koelvin erop gezet. Beetje ronder gebogen zodat het past (had hem nog liggen van een autootje). Dat helpt enigszins in het koeler houden van de motor.

Koop toch de gewone radio-ready versie van de easy star. Een borstelmotor en goedkope regelaar vliegen net zo goed. :)

GEWELDIG ANTWOORD!! BRAVO!!

on-topic: Denk toch dat ik dan voor een andere motor ga, gewoon eentje met een diameter met 28mm.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja denk toch dat ik voor een andere set-up ga, die rctechnics mij adviseren.

@MrFunny

Als je ergens geen verstand van hebt en een leek vraagt je wat, probeer dan niet te doen alsof je ergens verstand van hebt en daarmee valse info geeft. pff

idd

ik had dat (dunne motertje er ook opzitten, en deze is nu na 5 lipo's doorgefikt!!!

dus volgende keer maar ff navragen bij de shop, en niet blindelings bestellen.

ik heb al een andere besteld.

grtzzzzzzzz

18A regelaar is meer dan genoeg. Meer mag die motor toch niet leveren. 5.5 x 4.5 prop erop en het vliegt perfect. (ik heb deze setup op een easy van een leerling aangeraden. en die vliegt er al een paar maanden mee nu.)

18A regelaar is meer dan genoeg. Meer mag die motor toch niet leveren. 5.5 x 4.5 prop erop en het vliegt perfect. (ik heb deze setup op een easy van een leerling aangeraden. en die vliegt er al een paar maanden mee nu.)

18A zal inderdaad ook wel goed werken. Ik overdimensioneer de regelaar altijd liever een beetje, zodat hij in extreme situaties ook nog goed blijft werken.

18A zal inderdaad ook wel goed werken. Ik overdimensioneer de regelaar altijd liever een beetje, zodat hij in extreme situaties ook nog goed blijft werken.
Plus dat als je straks wel een 22A motortje neemt, je geen nieuwe regelaar hoeft te nemen. Ik vlieg ook met een 40A regelaar op een 22A motor. Meer omdat ik toevallig voor een leuk prijsje tegen een GM-Racing Genius 40 regelaar aan liep. ;) Maar in de tijd dat ik brushed vloog, was mijn regelaar ook 25A max. terwijl een Permax 400 echt niet meer dan 8A trekt (tenzij je er extreme propellors aan gaat hangen).

Ik overdimensioneer de regelaar altijd liever een beetje, zodat hij in extreme situaties ook nog goed blijft werken.
Regelaars schelen bijna niks in prijs of in gewicht als je een zwaardere versie neemt. Ik heb ook steeds meer de neiging om de regelaar wat ruim te kiezen, het zit je nooit in de weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back