Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

1 dag eerder besteld 1 dag eerder verzonden zal wel weer voor mij een douane kwestie worden, of misschien vandaag omdat ze hier wat trager zijn. ben benieuwd nog spannender weer. Ik hoop toch echt dit weekend met de soldeerbout aan de slag te kunnen.

Ik ben al klaar. Alleen de kabels nog netjes binden en dan wachten op de GPS module. De topplate zet ik nog even niet vast..

So far so good..

haarlemmermeer201206080.jpg

Laatst bewerkt:
Klein vraagje. Heb hem ook in elkaar zitten en moet ook alleen de draadjes nog netjes wegwerken. Daarnaast de telemetrie er nog even inbouwen. Ik was bezig in de assistent software en heb wat dingen aangepast. Ik vroeg me af of je ook een soort 'commit' knop moet drukken zodat het in de Naza komt of is de wijziging in de Assistent direct ook in de Naza?

Nee, dat zie je niet. Wel als je de gains aanpast. Die zijn bij verandering rood en worden zwart als je op write drukt..

Ziet er weer prima uit.
Heb je de kabels van esc en motor aan elkaar gesoldeerd of zitten er toch nog goudstekkers tussen?

Ik heb er toch wel weer stekkers tussen gezet. Alleen heb ik nu echt extra opgelet en stevig getest na het solderen. En tevens de kabels ingekort.
M.a.w. ik heb er dit keer ruim de tijd voor genomen. Geen haastklus van gemaakt.

Je kan ook nog over de goudstekkers heen (als ze in elkaar zitten) extra krimpkous zetten en lichtjes laten krimpen. Schieten ze ook niet snel uit elkaar.

Ik heb op de 450 gewoon lopen klooien. Solderen is niet m'n sterkste kant. Ik heb daarom nu echt de tijd genomen en elke stekker gecontroleerd door er aan te trekken.. Als er nu nog wat los komt dan houd alles op :)
De 450 pak ik nog wel aan. Alles eraf knippen en opnieuw beginnen. Enige wat nu nog rest is het plaatsen van de servo's op de cameramount. Denk dat ik dat zondag doe ivm een feestje morgen. En dan kan ik de GPS gaan plaatsen als die binnen is.

**Edit**

Als je de uiteinde van de motordraden van rctimer bekijkt zijn deze vrij dun tot heeeeeeel dun. Kort je die in dan zie je opeens dat ze daar dikker zijn. Althans dat is zo bij mijn versie van de motoren.

het is niet alleen dat je soldeer verbinding goet vast zit als je er aan trekt, maar ook dat het geen koude las is he;) mooi glimmend egaal soldeer bolletje is wat je moet hebben, ook goed verwarmen;) welke camera mount heb je?

De soldeer heeft geen koude las. Ik heb me ingelezen en ben er 100% zeker van dat het goed zit ;) Ik moet het toch leren uiteindelijk..

Ik heb de S-500 V2

Camera-mount-S-500-v2_main_4f61cad05f6c9.jpg

Mooi onderstel!..ik heb zelf ook de 550 en ben aan het speuren naar zoiets voor mn go-pro om mooie beeldjes te kunnen maken van mn gestuntel 8)
Is het een gangbaar model om die eronder te gaan hangen?...en kunnen er ook makkelijk servo's op?..ik heb het nog niet geprobeerd maar worden de beelden zonder de stabilisatie niet wat wiebelig?...erg benieuwd naar je ervaringen met deze voetjes voor je heksje!

Tís een 2 assen mount. Dus de Naza houd de camera recht t.o.v. de horizon. En ik kan de camera tilten. Stef Stuntpiloot had hem al en is er tevreden over. Daarom heb ik voor deze gekozen. Ik gebruik twee DS-002 MG servo's.

Hier filmpje van Stefan met deze mount icm met de Naza..

Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt betrouwbaar...8) ,die stunt piloot heeft me al helemaal hooked gemaakt met zijn uitleg en filmpjes!..dus dit kan er ook nog wel bij haha!
Net als jijzelf ben ik al vol verwachting van de gps die er aan komt,is al onderweg nu wachten tot die er is...man de pegels vliegen de deur uit maar wat een kick!

(ik haal wat zaken door elkaar...filmpjes en uitleg waren niet van de stuntpiloot maar van psygho (emil)

Wat pegels betreft is het totale waanzin op dit moment voor een hobby :mrgreen: Maar de hexa is wel even het laatste hoor. Dan stop ik voorlopig even tot na de zomer. Ik kijk even wat ik met de 450 ga doen. Of er komt tzt ook een naza in of ik bewaar hem voor onderdelen voor de 550. Daar ben ik nog niet over uit. De armen, motoren en regelaars zijn wel gelijk dus als spare parts is een optie.

De 1 om wat mee te raggen en de ander als ze mooi stil hangt voor de plaatjes..
Het leven is om van te genieten toch?...Als de gps er is staan we straks rondjes te draaien met onze heks in het veld vermoed ik om de gps werkend te krijgen!!..hihi

Ja of de hexa met GPS hold ergens laten hangen en dan jezelf filmen als je de quad vliegt :p

Back