Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

@tazs, dan doe je gewoon nogmaals csc.

In de handleiding staat
In Atti Mode or GPS Atti. Mode, any one of following four cases will stop motors:

a) You don’t push throttle stick after motors start in three seconds;
b) Executing CSC;
c) Throttle stick under 10%, and after landing 3 seconds.
d) The slope angle of multi-rotor is over 70°, and throttle stick under 10%.

Daaruit maak ik op dat in atti mode en gps mode de motoren stoppen onder de 10%.

Of werkt dit anders??

Bij het hard dalen haha...
Btw, die 3 seconden, zijn er hier 5... hahha Tevens is de gps sectie behoorlijk geupdate van het bouwverslag. Zie hiervoor de f450, omdat daar mijn gps momenteel opzit...

Ja moet je wel heeeeeeeeeeel erg hard dalen en dan loop je gelijk tegen andere zaken aan :mrgreen:

Motoren stoppen nadat de MC geland is en je de throttle minimaal 3 seconden op minder dan 10% houdt (tenminste, zo lees ik het)

Ok dan zou dat veilig zijn.
Ik denk dat ik het toch prettiger vind dat ik hem in elke modus op dezelfde manier uit kan schakelen, in geval van nood moet ik niet eerst gaan nadenken in welke modus hij staat.

In ieder geval voor die gene die graag met Cut off type; immediately vliegt kan deze mix gebruiken en anders op intelligent zetten :rolleyes:

met intelligent kan je tijdens vliegen oneindig onder 10 procent houden. hij stopt de motoren namelijk pas als hij GELAND is EN 3 Seconden onder 10 procent;) en daarnaast zit je niet met verschillende modi, neem aan dat je s800 voornamelijk in atti of gps vliegt toch? en je ziet het snel genoeg als motoren niet stoppen;)

Gisteren eerste crash gehad met de NAZA. Hij steeg mooi op met groene LED en ik kon mooi rondjes vliegen en in de middelmatig sterke wind blijven hangen met GPS. Ik merkte bij lang hoveren wel een kleine drift op YAW naar links, die had ik vroeger niet. Nog maar eens op het einde een FailSafe test zoals ik er al zeker 8 gedaan heb, zowel met schakelaar als met zender uit. Dit keer met schakelaar loopt het ferm mis, de kopter stijgt, komt naar me toe en schiet dan plots snel weg naar rechts. (links voor de kopter wegens nose in). Ik nam snel terug over door de schakelaar op atti mode te plaatsen maar dat lukte niet zoals bedoeld en ik crashte 2m achter mijn auto in een gracht met brandnetels.

Schade valt wel mee, er waren geen losse kabeltjes. Maar het vertrouwen in de GPS is nu wel weg. Ik mis een log op een SD kaartje zoals bij de MK om te kunnen vaststellen wat er nu eigenlijk zo fout gelopen is.

Iets anders, merken jullie ook dat je minder lang kan vliegen met de NAZA en GPS? Ik heb de OP CC vervangen door de NAZA + GPS en heb nu zeker 4 minuten minder vliegtijd. In rust verbuikt de NAZA met GPS ongeveer 0.7 A, hover zit rond de 10 A.

Gisteren eerste crash gehad met de NAZA. Hij steeg mooi op met groene LED en ik kon mooi rondjes vliegen en in de middelmatig sterke wind blijven hangen met GPS. Ik merkte bij lang hoveren wel een kleine drift op YAW naar links, die had ik vroeger niet. Nog maar eens op het einde een FailSafe test zoals ik er al zeker 8 gedaan heb, zowel met schakelaar als met zender uit. Dit keer met schakelaar loopt het ferm mis, de kopter stijgt, komt naar me toe en schiet dan plots snel weg naar rechts. (links voor de kopter wegens nose in). Ik nam snel terug over door de schakelaar op atti mode te plaatsen maar dat lukte niet zoals bedoeld en ik crashte 2m achter mijn auto in een gracht met brandnetels.

Ik heb een week terug precies hetzelfde gehad, maar ik kon hem wel weer onder controle krijgen. Schakelde meteen de failsafe uit en zat terug in gps mode maar dat hielp niet en ben toen naar atti mode gegaan en toen had ik de controle terug en kon hem veilig landen.

Ik heb een week terug precies hetzelfde gehad, maar ik kon hem wel weer onder controle krijgen. Schakelde meteen de failsafe uit en zat terug in gps mode maar dat hielp niet en ben toen naar atti mode gegaan en toen had ik de controle terug en kon hem veilig landen.

Om de Naza uit failsafe weer zelf over te nemen MOET je ook in Atti modus staan.... anders geen succes en blijft hij hangen. Als je dan gas terugneemt (onder 10%) dondert hij zo uit de lucht

Ik heb mijn Throttle Cut zo ingesteld dat ik enkel met een schakelaar onder de 10% kom. (MPX met Jeti zender en ontvanger)

Wel raar dat birddog net hetzelfde heeft voorgehad?!? Nog iemand?

@birddog, hoe hoog staat jouw GPS module? Staat die ver van je ontvanger en heeft je ontvanger ook een zender voor telemetrie? Mijn GPS staat 5 cm boven de ontvanger/zender.

Hij staat 12 cm boven de naza/ontvanger,telemetrie heb ik wel maar niet aangesloten.Ik had hem eerst 6cm voor de naza maar heb hem verplaatst naar 7cm achter de NAZA(in verband met camera die vooraan zat.

Ik heb hetzelfde voor gehad. In mijn geval door interferentie van andere componenten denk ik (fpv set).
Stil hangen geen probleem maar zodra je wat rond gaat vliegen op gps dan raakt hij het op een gegeven moment kwijt en gaat hij er (ongecontroleerd) van door i.p.v. te blijven hangen op zijn plek. Is ook moeilijk tegen te gaan, enige oplossing om fatsoenlijk in de lucht te blijven is uit gps mode te gaan.
Hetzelfde gebeurde ook in failsave mode, komt netjes terug vliegen tot de plek waar hij zou moeten gaan landen maar i.p.v. te gaan zakken vertrekt hij ineens zijwaarts. Gps antenne op een andere plek gezet en nu (nog) niet gehad, ben benieuwd of het zo blijft.

Ik heb hetzelfde voor gehad. In mijn geval door interferentie van andere componenten denk ik (fpv set).
Stil hangen geen probleem maar zodra je wat rond gaat vliegen op gps dan raakt hij het op een gegeven moment kwijt en gaat hij er (ongecontroleerd) van door i.p.v. te blijven hangen op zijn plek. Is ook moeilijk tegen te gaan, enige oplossing om fatsoenlijk in de lucht te blijven is uit gps mode te gaan.
Hetzelfde gebeurde ook in failsave mode, komt netjes terug vliegen tot de plek waar hij zou moeten gaan landen maar i.p.v. te gaan zakken vertrekt hij ineens zijwaarts. Gps antenne op een andere plek gezet en nu (nog) niet gehad, ben benieuwd of het zo blijft.

Wat jij hier als laatste beschrijft is net hetzelfde als ik voor had. Verontrustend, ik begin al te vrezen voor een bug in de firmware.:(

Vliegen doe ik zelf in atti en niet GPS. Vind dat prettiger. GPS alleen als ik hem wil laten hangen..

Zonet weer even een test kunnen maken. Na het opstijgen in GPS mode weer drift naar links op YAW bij hoveren. Even geland, motoren gestopt en dan zonder lipo af te koppelen weer opgestegen. De drift is weg! Ik meen hier of op een ander forum ook iets gelezen te hebben dat de GPS beter werkt als je een tweede keer opstijgt. Ik ben 100% zeker dat de LED groen knipperde, spijtig dat je dan niet exact weet hoeveel sats de GPS ziet.

kan meerdere dingen zijn. kan inderdaad verkeerde plaatsing of een zonnestorm zijn geweest. voor yaw probleem, probeer je yaw gain is wat hoger en heb je wel compass calibratie gedaan? ook in een storingsvrij gebied?

Back