Nieuwe Fatshark Dominator lijn ( v2 en HD )

@menno: loooks Good !!!
ben ook tevreden met me aankoop ..
vandaag ook nog ff genoten van me vluchten .. je ziet toch iets meer nu :)

@heyudude: ik had em snel binnen .. vrijdag besteld // dinsdag binnen !!!

Zachtjes aan weet ik het niet meer. KWORGEK! :hammer:
Ik kreeg de raad uit jullie ervaring (ander draadje) om beter de Dom. V2.2 te nemen boven de HD. De HD heb ik vanaf begin mei bij HK in bestelling staan!

Veel gelezen op FPVlab en deze gehele draad. Veel dingen spreken elkaar tegen, en het is niet altijd duidelijk of een bericht over de HD, V2, V2.1 of V2.2 gaat.

Vreemd dat de Dominator V2.2 leverbaar is bij electronicaRC.com en in backorder staat bij HK, de leverancier.
Hier wordt beweerd dat er een glazen optiek in de V2.2 zit, ik dacht te begrijpen dat de V2 kunststof was (zie HK https://www.hobbyking.com/hobbyking...stem_Goggles_Video_Glasses_600_X_480_VGA.html) en de V2.1 van glas en V2.2 weer van kunststof.

1. Wat is nou waar?

2. Is er iemand in mijn buurt (Weesp) die een HD heeft om even te passen of mijn harses compatibel is met deze Chinese creatie?

3. Waar doe ik volgens jullie verstandiger aan; mijn bestelling van de Dom. HD met 5.8 ontvanger geheel te cancelen bij HK en bij electronicaRC.com bestellen, of bij HK de HD om te zetten naar de V2.2?

Ik heb geen haast, maar wel jeuk!

Binnenkort ontvang ik dit leuke ontvangertje met 32 kanalen plus VRC, zodat ik in afwachting van de kudtbril toch thuis kan spelen.
Aomway DVR 5.8GHz 32ch Video Receiver with Built in Video Recorder

Ik hoor graag van jullie.

1) ik heb de v2.2 en wat erin zit glas of plastic weet ik ook niet
ze zeggen plastic .. boeit me ook niet >>> Het werkt iedergeval PERFECT

2) ik kan je niet maar denk dat die je niet past ..,
mits je een chinees oog-afstand hebt van een jongen van ong. 14jaar

3) Cancelen ..... en bij Electronica bestellen die v2.2

Mijn pupil-afstand is 68mm, dus binnen de grenzen van de Dom. HD en de V2.
Hoever mijn ogen van het scherm zijn weet ik uiteraard ook niet.

Moet toch met een simpele collimatorlens op te lossen zijn!

Nieuwe Fatshark Dominator komt uit in April!

Bij Electronicarc staat mijn order voor de Dominator v2.2 op Processing sinds zaterdag. Had al een shipment verwacht, komt wel vandaag of morgen vooruitgang in hoop ik ;) kan niet wachten

Een collimatorlens is een lens waar lenzen van camera's enz. op afgesteld worden op oneindig. (∞)

Dus de afstand van het oog t.o.v. een vlak, in dit geval het scherm van de Dominator, maakt dankzij een collimatorlens niet uit. Resultaat is altijd scherp!
Ik vraag me af of dat het oplost, want het gaat er volgens mij meer om het feit dat je ogen dicht tegen de lens moeten zijn zodat je de hoeken kan zien. Ik moest de fatshark HD helemaal tegen mijn hoofd hard drukken om de hoeken scherp te hebben en mijn OSD lezen. De FOV is gewoon te groot voor de type lenzen die ze gebruiken naar mijn mening.
Om simpel voorbeeld te noemen. Met mijn Dominator v2 kan ik met de ipd sliders instellen wat ik wil ik zie de hoeken altijd goed.

Hier het verschil van v2.1 en v2.2. Overigens alles wat je nu koopt is v2.2, want die resellers verkopen iets niet zomaar waaraan ze geld toch aan geen verliezen weer met opnieuw verzendkosten.
Electronicarc heeft gewoon veel voorraad, omdat het een fatshark powerseller is.
d4b900ebb5aa27fde950af86b8dd03a0.jpg

@hans
Jammer man. Zullen het vast druk hebben daar.

Nieuwe Fatshark Dominator komt uit in April!

BorisB zei:
@hans
Jammer man. Zullen het vast druk hebben daar.

ach gelukkig regent het :) komt wel goed. Zal eens informeren: er staat gewoon voorraad en geen backorder

Edit: 3-4 dagen wachten. Voorraadstatus is dus niet zaligmakend ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb besloten mijn Dom. HD met aanpalende spullen bij HK te cancelen. Dat kan u zelf doen meneer! Klik op het tandwieltje bij uw order en kies voor 'cancel bestelling'!
Prachtige foutmelding natuurlijk. Dus maar een ticket geopend met de vraag te cancelen & een refund op mijn PayPal-account.
Weer wachten dus.

Binnen 120 dagen refund in 3 dagen.
Langer dan 120 dagen kan 2 tot 3 weken duren!

Ik heb 124 dagen! :showass:

Tom,

Ik heb een dominator HD. Stuur me maar even een berichtje dan kan je komen kijken.

Door de HD krijg ik ook geen scherp plaatje. Het beeld is echt enorm groot en de kleuren zijn simpelweg super. Als ik de bril goed aandruk, krijg ik hem wel scherp.

Sinds een week ben ik erachter dat ik op beide ogen een cilindrische sterkte van -1 heb. Ik ben aan het proberen om lenzen te laten maken bij de pearle. Als dat niks word dan gaat de HD in de verkoop.

Ook heb ik een dominator V2 besteld. Helaas kleiner beeld, maar misschien krijg ik daarop het wel scherp.

Vanavond nogmaals de HD geprobeerd, met -2 lenzen van fatshark.
Eigenlijk krijg ik het plaatje gewoon goed scherp. Een heel genot zo.
Enorm groot beeld (zelfs nog groter dan de headplay) en goede kleuren.

Toch ga ik morgen naar de opticien, met een originele diopterlens om te kijken dat ze hem precies op mijn oog kunnen maken.

Wel is duidelijk dat de lenzen van de HD, een smalle sweet spot hebben dus ik heb beide lenzen scherp staan naast elkaar zodat het hele plaatje goed word.

Ik denk dat het maken van een correctielens anders dan een brillenglas duur gaat worden.
Als de -2 goed werkt zal een (dure) -1 niet veel beter worden.
Als dat zo zou zijn dan waren de correctielenzen wel -1,2,3,4,5 enz geweest.
Iets te scherp is goed, iets te onscherp vermoeit.
Een sterke cylinder is een heel ander verhaal.

Vorige week ben ik bij pearle geweest voor een oogtest.
Beide waren cilindrisch -1. Dat cilindrische is ook erg belangrijk voor mij.
Ik heb het geheel uitgelegd en zij gaven aan dat zij misschien lenzen kunnen maken, dan moet ik de fatshark diopters meenemen.

Prijs is dan vanaf 10 euro per lens, afhankelijk van wat je wilt.
10 of 15 euro per lens vind ik om te doen.

De lenzen worden gemaakt. Duurt ongeveer een week.
Zowel voor hun als voor mij is het een probeersel zonder garantie.

Ik ben ook nog bij de kleermaker geweest met de band van een ski bril omdat ik de band er dun vind. Kwam erop neer dat het (bij hem) niet mogelijk was, en dat de fatshark band van hele goede kwaliteit is.

Haha, dus jij gaat je hoofd aanpassen voor de bril :D.

Dat is ook wel wat overtrokken natuurlijk.
De lenzen heb ik nodig in deze of een andere fatshark bril, dat maakt niet uit. Die hoofdband laat ik denk ik ook maar origineel, went wel.

Als ik die dom HD gewoon scherp heb, ben ik spekkoper natuurlijk.

Back