Nieuwe flightboard: DJI NAZA

Hé Dutchcommando,

Alweer bied je uitstekende hulp :-) :-)
(mooie zender toch, die alles kan!!)

Bedankt!!

Laatst bewerkt:
Wat ik zelf erg fijn vindt om in te stellen in de ER9x firmware is een piep als de thr stick in het midden staat, ofwel bij de naza dat die in altitude hold staat.

Is het mogelijk (handig) om de functie Attimode, Fail- Safe en Manual Mode op de 3-standen schakelaar te hebben. Of kun je beter over 2 schakelaars verdelen?

Verder zag ik op Youtube dat de Autopilot parameters met een draaiknop op de afstandbediening tijdens de vlucht in te stellen zijn. Heeft iemand dit?

IK heb een MX12. Atti, failsafe en manual heb ik inderdaad op de 3-standenschakelaar gezet.
Via 1 van de 2 draaiknoppen kan ik de gain voor pitch en roll bijstellen. Voor yaw en vertical kom ik een kanaal tekort.
Werkt prima!

Ik kan met geen mogelijkheid de motoren aan het draaien krijgen,heb ze 1 v00r 1 gecalibreerd maar het wil maar niet lukken.Het oranje ledje knipperd snel dus ik denk dat ie in de failsafe staat.Ik heb een dx8 en heb de gear schakelaar aan gezet voor de verschillende mode's maar krijg het niet werkend.Als ik het kabeltje van de gear (in de ontvanger naar de U op de naza verwijder en ik probeer hem te armen gaat het oranje ledje langzaam knipperen. Maar de motoren draaien niet.De esc's zijn 20 amp skywalker
van hobbywing en staan 3x in de lijst van werkende esc's.
Ik weet niet wat ik meer kan doen.
Alle hulp is welkom.

Gr B.

Als de oranje led snel knippert staat hij inderdaad in failsafe. Kijk eens in de GUI wat er gebeurt als je de gear switch gebruikt. Als het goed is moet hij dan switchen van atti naar manual (ik neem aan dat je een 2-standen schakelaar op je gear hebt)
Als het pijltje niet ver genoeg naar rechts of links gaat, blijft hij in failsafe hangen. Dan zul je je uitslag bij moeten stellen.

Was te laat thuis gister, en te veel last van me shouder om te posten..
Alles lekker blauw, en auw..

Straight out of the box, niets getuned, alles standaard waardes....
Was wel wat vlagerige wind in mijn tuintje.... Alles is rock steady.

Overtreft alles wat ik in mijn quad ervaringen heb meegemaakt, als in stabiliteit, instelgemak,en instap gemak.

Enfin...
Bekijken op 720P Nietin 1080i/p

Telefoon opname van geluid klopt niet, das in het echt heel anders, die hoge fluittoon hoor je dan niet.
Heeft mijn telefoon altijd last van met Bl motortjes... Mijn hd camcorder heeft dar geen last van...

Laatst bewerkt door een moderator:
Als de oranje led snel knippert staat hij inderdaad in failsafe. Kijk eens in de GUI wat er gebeurt als je de gear switch gebruikt. Als het goed is moet hij dan switchen van atti naar manual (ik neem aan dat je een 2-standen schakelaar op je gear hebt)
Als het pijltje niet ver genoeg naar rechts of links gaat, blijft hij in failsafe hangen. Dan zul je je uitslag bij moeten stellen.

Idd bedankt :D heb nu de motoren aan het draaien maar tot half gas blijft het oranje ledje langzaam knipperen, meer als half gas gaat ie rood knipperen,
is dat normaal?

Heb de props er op gemonteerd en als ik hem arm gaat ie direct rood knipperen.
Weet iemand wat er aan de hand is?

Laatst bewerkt:
nee dan is je lipo leeg..
Althans dat denk hij, dat is stage 1 van je beveiliging..

Stel even je lipo goed in qua cellen, en qua spanning...

Vraagje. Ik gebruik vooralsnog de DX6i met orange receiver. Dan zal de failsafe niet werken vermoed ik en heb alleen de mogelijkheid om te switchen van att naar normal mode??

Vraagje. Ik gebruik vooralsnog de DX6i met orange receiver. Dan zal de failsafe niet werken vermoed ik en heb alleen de mogelijkheid om te switchen van att naar normal mode??

Hi Chow.

Ik heb tot op heden ook niet meer dan dat en ik heb de failsafe nog niet gemist. Vlieg altijd in atti-mode, lekker rustig en zonder problemen.

Prima. Dan komt dat wel een keer bij een zender upgrade. Ik ga ook alleen atti vliegen..

die failsafe mode hoef je ook niet op een schakelaar, je moet de failsafe in je zender op dat punt instellen;)

IK heb een MX12. Atti, failsafe en manual heb ik inderdaad op de 3-standenschakelaar gezet.
Via 1 van de 2 draaiknoppen kan ik de gain voor pitch en roll bijstellen. Voor yaw en vertical kom ik een kanaal tekort.
Werkt prima!

hoe heb je dit gedaan?? ik heb ook een mx12, maar geen 3 standen schakelaar en draaiknop hier....

WARNING!Ik had tijdens het zoefen in de straat, en prop failure!
Gelukkig vloog ik niet zo hard en hoog, en hij schoot tegen een houten hek, de stoep op...

Het gekken was, eerst was de prop stuk, en toen pas tikte hij het hekje aan!
Na navraag, bleek het ene "bekend" probleem te zijn... Meestal met wat payload gebeurd dit. Nu waait het hier behoorlijk,en vlagerig.. daarnaast heb een paar mooie highspeed pases gemaakt, dus dit belast de boel ook behoorlijk

De manier van locken op de motor is wat vreemd.. De zit een uitsparing in. De props zelf heben deze ook maar dan positief., Een rondje met 2 platte kanten. dat is het idee
En das volgens mij ook het probleem. De krachten komen op het midden van de prop,de prop word in het midden dus uit elkaar gedrukt, en de mijne was ook exact door de helft op het midden gedeelte zeg maar.... Zal straks even foto maken...

Normaal komt de kracht als druk kracht op de prop, nu probeert de as de prop te slijten zeg maar. het word naar buiten gedrukt.. Systeem is op zich prima, want je krijgt geen slippende props, maar als het materiaal te zwak is, krijg je problemen..

Edit: Blijkt een bekend probleem te zijn, en er is al voor gewaarschuwd, dus , ik heb hem sticky gezet..
Er is dus al adequaat gereageerd door de inporteur..

Nu heb ik een aantal props van graupner erbij gekregen, en nu net de 10x5 erop gezet, en daarmee haal ik nu tegen de 10 minuten vliegtijd... op 3s 2200mah. niet verkeerd lijkt me.

De originele 10x45, zat ik op ongeveer het zelfde. Enkel vliegt dit rustiger, en het geluid is ook prettiger... De graupers zijn een directe bolt on, niets op maat maken.

Het verschil in kwalietiet onderling is verschrikkelijk groot...
Tip, koop goede props.! Het risico van een stukke prop in mid air wil je niet hebben!
Zeker niet met fpv, of foto video materiaal erop!

zo heb de eerste hopjes gemaakt binnen in een veel te kleine kamer maar het ging goed.
Alleen begon ie al weer snel rood te knipperen (of de lipo is niet veel meer of de instelling is niet goed). hoe kan ik het voltage het beste instellen ,het is een 3s 2200 amp lipo.

Back