Nieuwe flightboard: DJI NAZA

Ja ik weet het :D Nee dat is echt dubbel gechecked. Heb sowieso alles dubbel gecontroleerd en morgenochtend loop ik het nog een keer na ;)

Hopelijk morgen beetje normaal vliegweer en dan ga ik ervoor. Ben echt enorm benieuwd hoe dit nou vliegt. Ik weet hoe een heli vliegt. Ik weet hoe een MQX vliegt. Dit is dus echt nieuw. Heb er zin an..

Ik wil ook wel maar het lijkt er op dat ik een probleem heb gevonden, de geleverde esc's gaan niet werken in combinatie met de wookong-M word dus toch nog ff wachten :( rest ga ik wel alvast maken, en Wookong zelf ook alvast programmeren

hobbyking SS werden meegeleverd. Mogelijk kan het wel na flashen heb ik gezien maar dat is echt teveel gedoe bij 8 stuks en ik wil het wel in een keer goed hebben niet met dit soort dingen lopen kloten met solderen en instellen op plekken waar het niet nodig moet zijn.

hobbyking SS werden meegeleverd. Mogelijk kan het wel na flashen heb ik gezien maar dat is echt teveel gedoe bij 8 stuks en ik wil het wel in een keer goed hebben niet met dit soort dingen lopen kloten met solderen en instellen op plekken waar het niet nodig moet zijn.

werken wel hoor , kwestie van goed timen

Mmmm, staat hier dikke bft 4-5. En geen beschutte plek. Denk dat ik de maiden maar even uitstel. Boel stond al klaar. Had gerekend op bft 3 maar dit is net even teveel ben ik bang. Baal een beetje..

Tis hier momenteel wel redelijk stil, gisteren een stevige 3, tot uitschieters tot een dikke 4/magere 5, Eenmaal ingesteld, geen probleem... Maar zou idd even wachten. toevalig de stab. instelling op je zender remote actief ? Das wel kneiters relaxt. On the fly de gevoeligheid afstellen...

Ik stond net buiten even te roken en dit ga ik niet doen :mrgreen: Misschien zakt het later nog.
Stab. instelling op zender? Dat kan volgens mij niet met de DX6i meen ik..

Moet toch wel lukken ?>
Tis 6 kanaals zender, je heb er 5 nodig (4 voorbesturing en 1 voor schakel kanaal)
Dus houd je 1 over, voor bv, de traplose instelling.. Met een 7 kanaals kan je dan alle 2 gebruiken, maar devertikaal gebruik je toch niet echt, de andere zijn zinniger, je Roll en nick, die kan je koppelen met zijn 2en (in de software) op 1 vrij kanaal...

Zal der later uitgebreider op terug komen op het bouwverslag...

Prima, ik wacht het af. Ik heb namelijk sowieso eigenlijk al kanalen tekort. Er moet nog een camera onder namelijk. Dus de DX6i moet vervangen worden.. Ik wacht je bouwverslag af ;)

Dacht zelf aan een DX8. Goeie prijs/kwaliteit verhouding. Tevens kan de mcpx en MQX er dan ook op..

Qua prijs maken z emekaar weinig... Enkel kan bij de dx orange ontvangers erop...

Dat laatse is waar... Das zeker een goed punt, Ik heb beiden thuis gehad...
De dx8 vond ik te log , en groot voor me handen.. En de knuppels gingen toch minder lekker dan de mx16 hott.. De knuppels waren t elang, en is op zich wel in te korten met en dremel, en andere thumb gevallen van de mx16..

Wat ik wel miste, bij de dx8, en wat de mx16 wel heeft, zijn dus naast een normaal prop kanaal op de draaiknop, ook nog eens 2 EXTRA draaiknoppen, welke je vrij toe kan wijzen. Bv vor mixers, maar ook voor kanalen..

Nu voor de Multirotor, en met name de naza, heb ik deze toegewezen, aan de 2 instelbare remote gains voor de controller. En dat is me toch fijn!!

De DX8 is iets logger dan de DX6i. Heb die van Stefan gevlogen. Maar vind het wel te doen. Ik heb ook geen grote jatten. De greep aan de achterkant is rubber. Dat vind ik zelf fijn. Is minder glibberig dan de greep van de DX6i..

Dus jouw DX8 is er alweer uit dan?

Yep...

Voordeel als je eerst even beld om te vragen hoe het zit met niet goed geld terug garantie..
Heb hem uitgeprobeerd op de sim, ideaal... Half uurtje simmen, en je weet al aardig wat je moet verwachten..

Annyway..
Moet ook toegeven, in eerste instantie vond ik hem ook prima... Een stuk beter dan mijn "oude" mx16 op origineel 35mhz...

Toen de tip van de mx16 hott gekregen... (meer telemetrie mogelijkheden, en weatronic componenten, en ergonomy behoorlijk vriendelijker, naar het scheen)

Deze ook besteld, wederom gevraagd hoe het zit met terug sturen, bla bla, dus ook gewoon op de sim gehad... De achterkant heeft geen rubber, maar hij ligt me lekkerder in de hand, en "stickt" me 100% beter dan de dx8. En wat moet ik met een zender??? juist besturen!

En dat deed de mx16 hott beter dan de dx8. (en mijlen beter dan de oude mx16 megasoft op 35mhz) Dus gisteren de dx8 retour laten sturen. Dus me geld zou ik met een weekje of zo wel retour krijgen. Ik heb me aan alle voorwaarden gehouden.. ;) Kost je even een investering 2 zenders, en 7,50 aan retour verzend..

Maar als je die van stef in je handen gehad hebt, ben je hier ook welkom om te voelen ;)
Moeten toch even een side by side doen van DJI VS RCTIMER ;)

Makkelijker is te gaan naar een shop waar ze beiden hebben liggen, maar niets tipt tegen een uurtje simmen, met beide zenders naast elkaar..

Edit, zie net dat de mx16 hott, aan de achterkant wel van plastick is, maar er wel van die ribels/textuur zitten, op diverse plekken waar je je handen hebt zeg maar...... Dat verklaart het andere gevoel , want deze zitten niet op de oude mx16 op 35mhz..

Jullie wonen allemaal zo ver weg. Da's balen. Ben nu twee keer bij Stefan geweest maar tís dik 2,5 uur rijden en weer 2,5 uur terug. Want ik zou graag wat vaker samen willen vliegen. In je uppie is ook prima maar minder gezellig tussen de vluchten door. Maar kijk maar even. We gaan binnenkort afspreken bij de Soesterduinen. Dat is voor iedereen qua afstand te doen.

soesterduinen wil ik er ook wel bij zijn!! net me f550 afgemaakt, helemaal klaar voor de maiden. straks maar is ff proberen!. wat betreft remote gain, is inderdaad super handig, fluitje van een cent om dan een wookong of naza af te stellen. heb zelf een mx-12, en dus helaas hetzelfde probleem dat ik geen proportioneel kanaal heb voor remote gain... dan maar ff met de tablet in de hand afstellen;)

Back