Nieuwtjes

GRP have announced their first 1/10th scale buggy tire, which have been designed in conjunction with UK distributor Mirage Racing called the Conespike. The Conespike has been designed and tested in the UK over the past few months by top GRP drivers and will be available in rears suitable for both 4wd and 2wd, 4wd fronts and 2wd fronts.

We tested various spike designs to maximise forward traction and side bite. We had some very interesting results with length of spikes and shapes of spikes and with GRP’s awesome prototype making facility we were able to quickly change and re mould the tyres to our needs. Months of prototypes and lots of laps later we had decided on the best design of spike and pattern of spikes for grass, loose dirt and Astroturf. We also tested numerous compounds and chose the C compound which has excellent forward traction and very low wear. The surface of the tyre has a textured finish instead of a smooth finish as this improves traction once the spike has folded under acceleration. This made a huge difference in performance of the tyre and was another feature that we are very happy with.







BRON: redrc.net

Thom
 
M7H zei:
Jaap J. zei:
De Xray T2'008 komt er blijkbaar aan:

http://www.teamxray.com

sjees...

Ik weet het niet hoor, maar "wij" brandstof rijders "klagen" als een fabrikant om het jaar met een nieuwe auto komt.
XRAY doet dit elk jaar?

Xray houdt de nieuwe ontwikkelingen niet achter alleen voor de toprijders maar brengt, net als Tamiya bv, ieder jaar een opgrade uit of volledig nieuw chassis.

Deze keer moest het chassis voor hier in Europa aangepast worden aan de nieuwe EFRA regelgeving. Dat vroeg om enige veranderingen, vooral omdat de T2'007 2maanden daarvoor was uitgebracht.
Het wil echter niet zeggen dat je deze auto moet kopen...........
 
Ach, voor de meeste mensen maakt het niet zoveel uit of ze nu met een FK 05, een T2 of een T2 oo7 rijden. Wel is het zo dat veel mensen ieder jaar een nieuwe auto kopen. Dan is het misschien maar juist goed dat er dan een nieuwste versie is.
 
Ik deel de mening zeker dat je niet telkens een nieuwe "hoeft" te kopen.
Ook is "stilstand, achteruitgang", dus doorontwikkelen is belangrijk.

Wel weet ik dat in de brandstof wereld, merken die "telkens" met nieuwe kits komen, hier commentaar op krijgen.....
 
Je kunt ook zeggen dat het van de fabrikant geweldig is dat ze je de mogelijkheid geven om de nieuwe ontwikkelingen constant bij te kunnen blijven.

Je bent niet verplicht de auto te kopen, maar voor de mensen die wel ieder seizoen met een nieuwe auto willen kunnen rijden is het natuurlijk geweldig om van dezelfde fabrikant elk jaar een nieuw model te kunnen aanschaffen.

Je kent dan van de fabrikant de technieken al en zo ben je snel aan een auto gewent en kun je misschien bepaalde onderdelen die je nog hebt liggen gewoon blijven gebruiken.

elk dubbeltje heeft 2 kanten :)
 
doet x-ray wel zoals vaak bij 1op8 auto's gedaan word een pakket uitbrengen met veranderde onderdelen zodat je voor een redelijk normaal bedrag je auto weer up to date hebt?
 
Waarschijnlijk wel, maar als ze de bulkheads, het topdeck en de bodemplaat veranderen, dan gaat dat al snel in de papieren lopen...
 
Stond al in een topic in Algemeen rollend materieel ja.
Ben benieuwd wat het gaat worden dan, wat ik heb gelezen hebben ze in het verleden goede off-roaders gemaakt :)
 
TRF416 Chassis Kit
#42106 leverbaar vanaf dec 2007

F oneway
37T pulley ,
18T center pulley,
2.25mm lower deck
2mm upper deck
45mm Swing shaft New type
New motor mount , & F & R bulkhead
5x10 ball bearing
 
Back
Top