Nieuwtjes

1276685960.jpg

binnenkort verkrijgbaar

Maximaal 3A ?

dat schiet niet op !

Dit is ook om de cellen te "equalizen" nadat je de cellen hebt ontladen op een Team Wave, CTX-D oid...

Deze van MM is waarschijnlijk zo ingesteld dat de "gevoelige" cellen van vandaag de dag niet geschaad worden...

Joost.

Dit is ook om de cellen te "equalizen" nadat je de cellen hebt ontladen op een Team Wave, CTX-D oid.......

???? Wanneer we in acht zouden nemen dat de cut-off spanning van alle andere typen gelijk zou wezen aan die van de “gepimpte equalizer” van MM (3 Amp), dan is deze enkel “nuttig” na het ontladen op de MM CTX-D, want deze heeft een ontlaadstroom van 5 Amp. De Team Wave V1 resp. 0,1 Amp, Team Wave resp. 1.0 Amp en de Novak Smart-tray resp. 2,7 Amp, hebben al een lagere ontlaad stroom, dus hier zou hij theoretisch geen bijdrage kunnen leveren *(zie uitleg).

Deze van MM is waarschijnlijk zo ingesteld dat de "gevoelige" cellen van vandaag de dag niet geschaad worden.......

???? Dat valt nog te bezien, als ik ook even een wilde gok mag doen, dan is deze “gepimpte-tray” niets anders dan een “opgevoerde” versie van de oude bekende tray’s, dwz +/- een cut-off bij 0,7 Volt, en bij een “dubbele versie” van de oude tray’s begint de ontlaadstroom bij 3 Amp, en daarna zakt hij terug naar ongeveer 0,03 Amp, waarbij hij “automatisch” stopt met ontladen (er loopt dan geen stroom meer door de diode’s)! (bij 1 enkele tray is de minimale ontlaadstroom enkele mAmp’s)

*() Wanneer "mijn veronderstelling" juist is, dan ontlaad hij ook nog steeds een beetje door bij de ander ontladers, dit vanwege een lagere cut-off spanning enerzijds en een lagere “eind-stroom” anderzijds. Of het voor de bezitters van een “high-tech” ontladers nut heeft om deze tray aan te schaffen valt te betwijfelen, ik houdt het dan ook maar op een “Low Budget ontlader” voor de smalle beurs.

http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2008/03/muchmoreequalizer.jpg

Much More have released 2 new battery conditioning products starting with this cell equalizer. Suitable for straight and saddle packs, this new individual auto cut discharger provides a maximum discharge rate of 3A and has an auto cut off at 0.9V for each cell. Also released is this Pack Equalizer, an worlds first stick pack individual auto cut discharger. Providing a maximum discharge rate of 3A and auto cut off at 0.9V for each cell, your stick type sport packs can be managed perfectly with this discharger in simalar fashion to a straight pack. Both Equalizers are available in blue, black and purple.

het intresante is, is dat er ook 1 voor stik paks is. kun je die ook een keer gelijk trekken plus de afslag is niet op 0,7 maar op 0,9. beter dus voor je cellen en dus kwa traitjes wel de betere.

Orion had al jaren geleden een ontlaaddevice voor stickpacks... Kun je hier nu ook in een stickpack cellen individueel mee leegtrekken?

jep dat is ook de bedoeling van dat ding.
je doorboort aan de zijkanten het folie van zo'n pak.

De 1e min mist niks.. er zit een stekker aan die de 1e plus en min voor hun rekening nemen..

Nu nog meer laders die per cell kunnen laden! Waarom geen lader die de lipo balancer kan gebruiken voor een nicad..

De 1e min mist niks.. er zit een stekker aan die de 1e plus en min voor hun rekening nemen..

Nu nog meer laders die per cell kunnen laden! Waarom geen lader die de lipo balancer kan gebruiken voor een nicad..

Ik denk dat Spintec daar wel een dik vet patent op heeft aangevraagd...

JK.

jep dat is ook de bedoeling van dat ding.
je doorboort aan de zijkanten het folie van zo'n pak.

Ik hoop dat dit cynisch bedoelt was?
grappig dat je een cel door hem halverwege lek te prikken kan ontladen ipv contact te maken met de kopzijdes ;)
ga ik ook doen. gewoon schroevendraaier door me cel heen en ontalden maar :D

Ik hoop dat dit cynisch bedoelt was?
grappig dat je een cel door hem halverwege lek te prikken kan ontladen ipv contact te maken met de kopzijdes ;)
ga ik ook doen. gewoon schroevendraaier door me cel heen en ontalden maar :D

Is niet cynisch bedoelt ...

De buitenkant van de cel is de min pool ....

Je maakt dus gewoon gebruik van de "kopzijdes" :p

Back