Nieuwtjes

Bono ff goed op het plaatje kijken en beredeneer de werking.
Is niet moeilijk hoor!

Ik snap de beredenering van Bono wel ... Hij gaat alleen flink de mist in :p , de contactpunten van een cel bestaan niet alleen de kopse kanten ....

Je hebt 1 kopse kant (met "bobbel") dat is de + , de rest van de accu is de min ;)

jep.
lijkt mij duidelijk. vooral als je op de foto kijkt staan de + en de - er bij.

Zolang je nog nooit een krimpkous van een cel hebt gehaald en alleen bekend bent met de aanduidingen + (boven) en - (onder) ;) ......

Toch eens wat vaker Discovery kijken Bono , en dan vooral "how it's made" daar zijn nog niet zolang geleden batterijen aan de beurt geweest ;)

Ik wist al het 1 en ander maar is toch wel leuk om te zien ....

het intresante is, is dat er ook 1 voor stik paks is. kun je die ook een keer gelijk trekken plus de afslag is niet op 0,7 maar op 0,9. beter dus voor je cellen en dus kwa traitjes wel de betere.

Het zou best wel eens kunnen dat deze MM tray toch “echt” tot 0,9Volt ontlaadt, gezien dat LRP ook een “nieuwe generatie” "low-budget ontlaadtray" op de markt heeft gebracht die zelfs instelbaar is (Discharge cut-off voltage: adjustable 0.0, 0.3, 0.7, 0.8, 0.9, 1.0V)! Veel maakt het in de basis niet uit op het verhaal wat ik geschreven heb.

lrpbatteryconditioner.jpg

LRP Concept Battery Conditioner 2 Red RC - RC Car News

Waarom geen lader die de lipo balancer kan gebruiken voor een nicad..

Omdat een lipo balancer (equalizer) technisch op een totaal ander principe berust dan wat wij gebruiken voor de Ni-MH & Ni-Cd (nicad) cellen (zie zoekfunctie)

Stel hem in op 1 volt per cel wat 3 volt per 3 cellen is en kan je dus een 2S pakket leeg trekken.

en die connector pas niet op alle types , wss alleen de lrp packs ,
toch blijf ik vreemd vinden , lipo packs leegtrekken , je balanceert ze tenslotte telkens met je lader
of zou dat plankje een externe voeding kunne gebruiken ofzo ? via een lipo ?

Niet echt een nieuwtje. Maar vond het toch leuk om hier neer te zetten.

Iemand problemen met een te korte rijtijd? (vliegtijd in dit geval) :rolleyes:

large__19_03_2008_15_26_Lipo_10000mah_7.4v_Details.jpg

Lipo met 10000mah :o Spijtig genoeg designed for airplanes...

Ziet er interessant uit...

Team Wave RB-50 sensored BL ESC...

Specification:
Brushless Motor: no limit
Brush Motor: no limit
Rated current: 400A Continuous
BEC: 6V, 3A Continuous
Input voltage: 4-6 Cells NiMh, 2Cells LiPo
Protection: Temp cut (adjustable), LiPo cut (adjustable)
Mode: Forward with brake (brush/brushless), Forward/Brake/Reverse (brushless)
Adjustment: Neutral Brake, Brake force, Turbo Drive, Time shift (motor timing), Throttle profile, Brake profile
Cooling fan: High power high speed cooling fan included
Capacitor: Small size super low resistance capacitor included (10mm diameter x 21mm length)
Body size: 34mm x 31mm x 18mm (WxLxH)
Body size with heatsink: 34mm x 31mm x 25.5mm (WxLxH)

Mooi klein maatje, met de TC SPEC van LRP kom je in sommige auto's nog wel eens in de knoei...

teamwaverb-50-1.jpg

teamwaverb-50-2.jpg

teamwaverb-50-3.jpg

Joost.

"Bron: RedRC"

Laatst bewerkt:
ik had hem gezien joost is misschien wel een optie voor in de s400 ik wilde nog een tc spec kopen maar dit ziet er ook goed uit..moet ik even in de gaten houden

groeten

john

Om even terug te komen op het 'wireless power' van Speedpassion.

Hier een filmpje waar alles word uitgelegd. 1 nadeel, het is in het Cantonees ofzoiets :rolleyes:

qf2syPYFI6c[/media] - Speed Passion 2008?WIRELESS POWER

according to the video, u need 4 power transmitters at each corner of the track. 100ft coverage. ( i can't quite clearly hear if he said 8 or 100. 8 and 100 sounds very similar in Cantonese.) they have technical difficulities of reaching further. 10 cars can be run at the same time.

Laatst bewerkt door een moderator:
Opvallend hoe die video de auto zoveel mogelijk ontwijkt.:D

Vreemd, geen servo- en motordraden te zien. En dat glazen geval heeft ook geen draden (of bevestigingspunten daarvoor). De energie moet toch ergens vandaan komen?

Volgens mij is het 1 grote zwendel. Als ze dat echt geloven bij Speedpassion, dan vraag ik me af hoelang dat bedrijf nog zal bestaan.:rolleyes:

Back