Nine Eagles Bravo SX (opvolger van de Solo Pro, met schaalromp)

Heb hem terug !

Mijn vrouw heeft hem voor mij opgehaald :D ik kon zelf niet. Is in de winkel dus niet mee gevlogen :confused:
Wel niet zo fraai gerepareerd (kapje stond 'open' doordat het lampje er scheef onder hing, meerdere schroefjes niet aangedraaid, pinnetje van de tuimelschijf niet meer in de geleiding en het kleine schroevendraaiertje mist...:rolleyes:). Thuis dus maar even ermee aan de slag ;)

Maar goed hij doet het weer !

Verbaas me nog steeds dat hij goed buiten vliegt :eek: ook kan de gyro de staart goed op positie houden.
En het is nog steeds een leuk helikoptertje (ik vind niet zoveel negatiefs aan de 45° flybar 8-) maar misschien komt dit ook wel omdat de Honey Bee zo ellendig vloog.

@Ridini90: hoewel de Esky Honey Bee FP V2 zo'n 10 keer zwaarder is dan de NE Bravo SX is het kleintje véél beter te sturen. Aangezien de Kestrel 500 ook nog iets groter is denk ik ;) dat deze erg goed zou moeten vliegen.

Groet,
Robbie

Eem 45 graden flybar is domweg makkelijker. Een 90 graden flybar FP vliegt als een collective pitch.

Dat een 45° flybar stabieler is snap ik (is toch positief ??), maar (even het heftige 3d vliegen buiten beschouwing latend) wat is nu zo nadelig aan 45° flybar??
Het 'pendulum-effect' heeft de Bravo bijna niet, hij reageert goed [érg goed :D] op stuurcommando's dus ik zie de meerwaarde van de 90° flybar niet zo...:rolleyes:

De NE Bravo SX vliegt zo leuk:yes:(géén negatiefs: fijn stuurbaar, kán hard, geen blade-strike als bij een coaxiaal, én stabiel) dat ik mij dit afvroeg !

Groet,
Robbie

De 45 graden maakt dat de heli zichzelf corrigeert. Tís dus makkelijk vliegen. Een 90 graden corrigeert niet. Vliegt dus als een collective pitch maar bij een crash minder schade (lagere headspeed en simpelere constructie). De 90 graden FP moet je dus zien als een opstap naar collective pitch.
Neemt niet weg dat een 45 graden heli best leuk is.

Heb hem terug !

Mijn vrouw heeft hem voor mij opgehaald :D ik kon zelf niet. Is in de winkel dus niet mee gevlogen :confused:
Wel niet zo fraai gerepareerd (kapje stond 'open' doordat het lampje er scheef onder hing, meerdere schroefjes niet aangedraaid, pinnetje van de tuimelschijf niet meer in de geleiding en het kleine schroevendraaiertje mist...:rolleyes:). Thuis dus maar even ermee aan de slag ;)

Maar goed hij doet het weer !

Verbaas me nog steeds dat hij goed buiten vliegt :eek: ook kan de gyro de staart goed op positie houden.
En het is nog steeds een leuk helikoptertje (ik vind niet zoveel negatiefs aan de 45° flybar 8-) maar misschien komt dit ook wel omdat de Honey Bee zo ellendig vloog.

@Ridini90: hoewel de Esky Honey Bee FP V2 zo'n 10 keer zwaarder is dan de NE Bravo SX is het kleintje véél beter te sturen. Aangezien de Kestrel 500 ook nog iets groter is denk ik ;) dat deze erg goed zou moeten vliegen.

Groet,
Robbie

Slordig hoe je de heli terug hebt gekregen. Springen de tranen me bijna van in de ogen, hoe hebben ze kunnen testen met de lock pin van de tuimelschijf uit de geleider!?

Maar gelukkig vliegt hij, na wat "nazorg" door jezelf, weer zoals je graag ziet. Een 45 graden setup heeft zijn beperkingen, en stelt minder eisen aan de piloot, maar de Bravo SX is wel een heli waar je de minpunten van deze setup niet echt merkt. Hij stuurt neutraal en direct, of je nu op "schaalsnelheid" door de woonkamer toert, of hem wat meer de sporen geeft.

Wel niet zo fraai gerepareerd (kapje stond 'open' doordat het lampje er scheef onder hing, meerdere schroefjes niet aangedraaid, pinnetje van de tuimelschijf niet meer in de geleiding en het kleine schroevendraaiertje mist...:rolleyes:). Thuis dus maar even ermee aan de slag

Tjonge jonge, ze mogen blij zijn dat we alles doen en accepteren om weer zo snel mogelijk te kunnen vliegen.

Soms heb ik echt de neiging om een consumentenprogramma of advocaat in te schakelen. Kost een klein fortuin maar gewoon om ze eens het vuur aan de schenen te leggen.

Immers, het gaat niet om kleine bedragen. En zelfs als het wel om kleine bedragen ging, service is gewoon van het niveau lik-me-vestje.

Hoe raak ik klanten kwijt deel 1. Ikzelf bestel nooit meer iets bij de winkel waar ik mijn E500 heb gehaald. Hooguit als ik parts nodig heb maar als ik die ergens anders goedkoper kan krijgen, dan zien of horen ze me ook nooit meer.

Hou ze in de gaten, de ratten.

De Bravo is niet vliegend getest (dat de hoofdmotor weer draaide was blijkbaar genoeg...).

Ben wel wel blij als een kleine jongen met deze mini-heli!
Heb er al weer veel plezier van...

Groet,
Robbie

@Flying Cheese,

Ik heb bij deze zaak, de Esky KOB gekocht:yes:(en onderdelen, nadat hij weer eens uit de lucht viel door de blade-strikes :mad:), de Honey Bees (en hier heel veel onderdelen en upgrades voor :mad:) terwijl hij nog steeds kl*ten bleef vliegen :(:(:( [maar dat lag aan mij "de Esky Honey Bee is zeer moeilijk te vliegen, als het je daarmee lukt, lukt het met iedere andere helikopter" (terwijl deze werd aangeraden...:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:)
Ook met de simulatorzender (eveneens daar gekocht) bleef het niet lukken.
Daarna de NE Bravo SX als cadeautje :D en deze viel na korte tijd uit de lucht, en nu dus zo 'hersteld' :rolleyes: retour...

Denk niet dat ik dáár nog ooit eens iets ga aanschaffen....

Maar goed, de Bravo vliegt wel verd*mde mooi :D:D:D:D:D:D:D
Word je wél enthousiast van !

Groet,
Robbie

Gelukkig doet de heli het beter dan de pruts-service van deze zaak. Jammer, want een goede modelbouwzaak in de buurt kan veel helpen bij het genieten van je hobby. Anders is het vaak opsturen, en wachten, wachten, en nog eens wachten, wat je enthousiasme snel kan doen doven.

@Rubberenrobbie

Ik weet het man, ik had je relaas gelezen. Bij mij gingen er wat alarmbelletjes rinkelen toen ik de winkel vroeg waarom ze in de advertentie neerzetten dat mijn E500 voor buiten is en dat je ermee kunt stunten. Ik ben er inmiddels achter dat buitenvliegen bijna niet kan met dit ding of het moet echt windstil zijn. Ook dat stunten kun je beter uit je hoofd laten anders krijg je een bladestrike en pleurt het ding te pletter op de grond.

Er werd mij toen verteld dat er op fora en het internet een hoop onzin werd geluld en dat bovenstaande prima te doen was. Ondertussen was ik weer 100 euro verder en vliegt ie nog steeds niet.

Ik heb me echt in moeten houden om die gast niet voor alles en nog wat uit te maken.

Laatst bewerkt:
@Rubberenrobbie

Ik weet het man, ik had je relaas gelezen. Bij mij gingen er wat alarmbelletjes rinkelen toen ik de winkel vroeg waarom ze in de advertentie neerzetten dat mijn E500 voor buiten is en dat je ermee kunt stunten. Ik ben er inmiddels achter dat buitenvliegen bijna niet kan met dit ding of het moet echt windstil zijn. Ook dat stunten kun je beter uit je hoofd laten anders krijg je een bladestrike en pleurt het ding te pletter op de grond.

Er werdt mij toen verteld dat er op fora en het internet een hoop onzin werd geluld en dat bovenstaande prima te doen was. Ondertussen was ik weer 100 euro verder en vliegt ie nog steeds niet.

Ik heb me echt in moeten houden om die gast niet voor alles en nog wat uit te maken.

Straks zeggen ze nog dat het door het negatieve gepraat op de fora komt dat je heli niet buiten kan vliegen zonder blade strike, al die negatieve gedachten beïnvloeden je heli. De adviezen van die winkel daar kan het niet aan liggen natuurlijk... :yes:

Ik ben er nu (eindelijk :rolleyes:) achter hoe het een beetje zit met de modelhelikopters:

Je moet ermee binnen vliegen (tenzij, maar dat is het bijna nooit :mad:, nagenoeg volledig windstil weer); dus in een sporthal o.i.d.
Ook zijn de goedkopere instapmodellen kwalitatief slecht, dus garantie voor frustratie :o

Zelfs de grotere CP modellen kunnen niet :( worden gevlogen bij behoorlijke wind, anders grote kans op crashen (en bij die modellen is het érg duur ;) om te crashen).

Persoonlijk vind ik meer dan € 1000 uitgeven aan alle upgrades etc etc voor een 'redelijk-buiten-te-vliegen' helikopter met de zekerheid dat je gaat crashen, met mogelijk total loss (alleen wanneer is nog niet zeker) geen hobby meer.

Blijf ik wel 'spelen' met de Bravo SX, daarmee vermaak ik meer dan verwacht :D:D:D:D:D:D:D

Groet,
Robbie

Je kunt prima een CP vliegen voor dik onder de 1000 euro hoor. Tenzij je dit zonder enige kennis of hulp doet. Dan lopen de kosten flink op.

@Sukhoi,

Nee is niet mogelijk, frame van de Solo Pro en de Bravo SX zijn niet gelijk.
Zover ik weet zijn alleen de rotorkop en tuimelschijf gelijk.

Ik heb zelf de Bravo SX en kan er heel vlot (ook buiten :yes:) mee vliegen.

Groet,
Robbie

@Sukhoi,

Nee is niet mogelijk, frame van de Solo Pro en de Bravo SX zijn niet gelijk.
Zover ik weet zijn alleen de rotorkop en tuimelschijf gelijk.

Ik heb zelf de Bravo SX en kan er heel vlot (ook buiten :yes:) mee vliegen.

Groet,
Robbie

Klopt, het frame is anders. Het kan wel, maar dan moet je hier en daar wat aanpassen aan het Solo Pro frame. Enige verdere identieke onderdelen zijn de staartrotor en de ontvangerprint.

Grappig,.nu pas door dat er een draadje over is,.
Gegroet allen,. ik heb ook een Bravo SX met de OH-6 Hughes 500 camouflage body.
Nu na een jaar vliegen kan ik alleen zeggen dat er 1 van de 2 lipo's op is, en net 2 nieuwe heb besteld voor de rest,. het meest gevlogen object in me hele vlieg collectie by far !!
En het blijft me elke keer verbazen hoe snel dit kleine ding is,.

IMG_0105.jpg

IMG_0109.jpg

Verder niets versleten dat jaar? En enig idee hoeveel vluchten die lipo heeft gemaakt? Kunnen we een beetje een indruk krijgen van de te verwachten levensduur van de Bravo SX lipo. Ik tel de vluchten per lipo, maar omdat ik niet zo vaak kan vliegen heeft mijn meest gebruikte SX lipo ongeveer 85 vluchten gemaakt.

Voor extra realisme bij de camo-versie kun je er zelfs nep-guns op zetten. De civiele versies zijn trouwens ook gaaf, mijn favorieten zijn de donkerblauwe met dubbele witte strepen, en de witte met oranje/zwarte streep. Die laatste is het beste zichtbaar buiten, wat mij betreft, tenzij je in de sneeuw vliegt natuurlijk...

Back