Nog een Zwarte Zee

Zo ff een update

Jandootjes heeft dus de WZ van 160 cm lang. Geweldige boot te zien op de foto's.

Dit heeft mij over de streep getrokken om mijn 90 cm lange ZZ om te dopen naar de WZ:D . Ik ben vanmiddag ff naar een modelbouw beurs in steenwijk geweest met vrouw lief hahah en vanavond toch maar een begin gemaakt aan de verbouwing. Met de machine kamer in de hand ben ik deze maar gaan slopen
full

dit is de vormalige ZZ gebeuren en dit de verbouwing naar de WZ
full

Na dit gedaan te hebben en eens goed gekeken te hebben naar de tekeningen van de ZZ kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat degene van wie de boot is geweest niet echt zijn best heeft gedaan op het tekening kijken. Namelijk heeft die kanarie de boel om gedraaid het is hier duidelijk te zien en de volgende foto is zoals het hoort te zijn
full

Maar goed ik heb de schoorsteen ook maar ff los gehaald en ben nu stokjes aan het buigen om de schorsteen daar mee te bekleden zoals een echte schoorsteen. De bovenkant gaat ook los en het word een wat echte schoorsteen.
full
full

tot de volgende update

Gr Nick

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Nick,

u begint al lekker ;)

maar 1 puntje kritiek, want de schoorsteen is niet mooi zo, kijkt u maar eens bij die van Jan Dootjes, dan zie je dat het dak wat lager is...

dat was orgineel zo, u moet het zelf weten wat u er mee doet.... ;)

Paul

Hey Paul . Ja klopt de schoorsteen is inderdaad niet mooi. komt door dat deze vast zat met een 3 cm dikke lijm laag. Het is zeker de bedoelng dat het een gelijkwaardige schoorsteen word als die van Jan. dus de aanpassingen moeten nog komen. je ziet dat mijn schoorsteen van de boven kant ook nog dicht is, deze gaat los en er komen dan rook kanalen in te staan

Gr Nick

Hey Brecht.

Ik ga zeker de schoorsteen eerst doen. Moet het eerst bij gaan werken en de boven kant er af halen.
Ik heb gelukkig de tijd er voor dus voor ik de schoorsteen er op nieuw op zet is i wel klaar en netjes hoor

Gr Nick

Hey Jan top dat je f foto's laat zien dit geeft weer inspiratie dek dat je vanavond wel een update kan verwachten :p:D

Gr Nick

Zo weer ff een klein verslagje wat de schoorsteen betreft.

Na lang en voorzichtig bezig te zijn geweest heb ik alle lijm weg kunnen halen en alles goed en netjes bij en af gewerkt. Toen een mal gemaakt van de binnenkant van de schoorsteen en deze mal overgetrokken en netjes uit gezaagd. Daarna de bovenkant van de schoorsteen netjes uit gesneden.
Toen nog ff vijlen, schuren, passen schuren en weer passen :D en dit is het resultaat
full
full

Nu nog op zoek naar de kanalen en alles wat er in hoort. Zodat alles een beetje in proportie is
full

Als er iemand suggesties heeft graag :D:D:D

Gr Nick

He Nick,

Leuk dat je hier een bouwverslag bij houdt.
Ik ben op dezelfde manier aan mijn ZZ gekomen en liep ook tegen diverse scheve zaken aan. Een goed scherp hobbymes doet dan wonderen.

Bij mij ligt de bouw even stil, ik dacht even een bootje op te knappen. Die ligt nu bijna helemaal uit elkaar.

Ben je er al uit welke motor je gaat gebruiken?

Groet,
Mathieu

Hoi Mathieu.

Ja en scherp hobby mes heeft zeker wonderen gedaan.
De boot ligt nu bijna helemaal uit elkaar sommige delen zijn goed maar t meeste niet
De zz word dus de wz. Ik ben al met de aan passingen bezig .
Wat betreft de motor ik heb nog 3 motoren uit mijn seabex liggen deze zijn gelijk aan de graupner 500
Dus dat gaat het worden voor de rest zie ik wel :)

Gr Nick

Super Nick!

Mooi om te zien dat er wat met de reactie van de schoorsteen gedaan wordt!
Daar doe je het voor;)

Net wat Diede inderdaad zegt, dit beloof echt wat voor de rest van je sleper...

Ik volg je op de voet, heel veel succes!

Jan

He Nick,

Prachtig schoorsteentje, wat heb je voor de uitlaten gebruikt?
Die latten rondom, is dat 2mm vierkant?

Blijf je volgen.

Groet,
Mathieu

Hey mathieu.

de latjes rondom zijn 2 bij 2mm. alleen heb ik ze in het water gelegd en heb toen met een tangetje ze iets plat gedrukt en toen om een redelijk groot blikje laten drogen . Daarna weer in het water en toen met lijm op de schoorsteen geplakt en dit met isolatie tape vast gezet. Isolatie tape om dat flexibel is. en een Paar wasknijpers :p

dit is wat ik voor de uitlaten heb gebruikt het schroefdraad en een paar mm er onder heb ik af gezaagd en dit toen bij gewerkt door schuren en vijlen tot het na mijn mening goed was. en dit op de schoorsteen geplaatst
full

Gr Nick

full
:p Hallo allemaal.

Weet iemand of je ogineel bouw hout bij billingboat kan bestellen ??? zoals de stuurhut en zo. Ik ben nu druk alles aan het vernieuwen maar sommige delen zijn zo verkloot dat het moeilijk word of dagen meten schuren en meten. dan is het handig als je die spullen weer kan kopen zoals je de boot nieuw koopt :p

Gr Nick

Back