Nog een Zwarte Zee

Ps/abs

Nick, mooi dat je bent overgestapt naar kunststof. Je kan voor zo'n opbouw echter ook veel dunner plaatwerk gebruiken (1-1.5 mm) is veel makkelijker te bewerken en af te werken en je lijmt er evt nog een versteviging in mocht het nodig zijn. Het lijkt of je nu te dik materiaal gebruikt.
Succes.
Hawser

Hey Hawser ik gebruik 2 en 0.05 mm PS

Ik vind de 2 mm erg prettig werken flexibel maar ook weer niet. Ik ga kijken of ik het onderste gedeelte van de 1mm met versteviging kan maken. De bovenkant waar de mast komt dat word voor de bodem 2mm en de rest 0.5mm . Alles van de mast word 1mm PS en hout. Voor dat ik hier mee begon heb ik eerst het hout op gemeten en dat was 3mm. Dus ik heb nu al 1mm minder en het onderstel van de masten word al 2 mm minder .Gr Nick

Zo weer klein beetje verder
full
full

De bovenkant is van 1mm PS en 0.05 mm

Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker bezig, kijk uit dat je niet te ver gaat met het hout, want de flybridge had geen houten dekje;)

Zou wel mooier zijn geweest, maar lag gewoon een verhoogte stalen vloer in.

Jan

Hallo Nick,
Dit is hem dus! Ja, mooie klus!
Jans' vaarmidagje geeft weer reden tot scheepsmodelnijverheid. FL8-ie. Top!
Gr Bas

Hey Bas.

Ja de boot van Jan geeft zeker weer een goede reden om op de hobby kamer lekker bezig te gaan en de fotos van de wz grondig te bestuderen lol. De schoorsteen word ook maar ff onderhanden genomen
Gr Nick

zz had het wel althans aan de tekeningen te zien.

Haha, zoals ik wel eens eerder tegen iemand heb gezegt, gewoon schijt hebben aan een bouwtekening, heb ik ook gedaan, met orginele foto,s kom je meestal verder dan een tekening van een bouwpakket.

Maar kan niks anders zeggen dat je enorm goed bezig bent, ook je vorm van de flybridge ziet er super uit!

Jan

Hey hallo

Na een klein overleg heb ik toch besloten om de PS bovenbouw lichter te maken
I.p.v de 2mm begin ik met 1mm PS. Ik heb het hout er ook al vast op gezet nu de rest opbouwen met 0.05mm PS en verstevigingen aan brengen waar nodig :D
full
full
full

Gr Nick

hey!

goed bezig hoor!
maar als ik toch nog een puntje van kritiek mag geven, de voorste mast moet vanonder breed zijn en vanboven dun. zoals ik nu kan zien op de foto's staat die gewoon haaks op het dak. maar je moet echt, maar dan ook echt niet opletten met gewicht hoor! mijn masten en woning is gemaakt van (dik) hout. en vraag maar aan Paul, hij is stabiel.

Hoi Brecht

De mast loopt zeker taps toe boven in. Het komt misschien door de stand van het foto maken
Ik maak alles zo getrouw mogelijk na

Gr Nick

Hey allemaal

zo weer ff ietsjes verder

ik ben niet een soldeer iemand dus ben ik gaan zoeken op internet. veel gezien maar allemaal vrij duur 6 tot bijna 9 per 25cm. tot robert mij vertelde over relingen op markt plaats. nou ik gebeld en er neemt een aardige man op.
Die begint te vragen naar de maten en zo. Ik alles uit gelegt en kijk ier voor een hele nette prijs de relingen
full

Marktplaats.nl - te koop Reling voor boten nieuwe maten.... - Modelbouw | Boten en Schepen kij eens hier een link voor iemand :D. Noem mijn naam ff dan Jos het ook .

Zo nu nog ff verder gegaan met slopen en bouwen en zie hier al een beetje resultaat
full

Gr Nick

Zo na een kleine stop van een paar avonden vandaag maar weer eens wat gedaan :D :D

hier het resultaat de eerste laag rood lol

full
full

Gr Nick

Hey Mensen.
Hier weer ff een kleine updat wat betreft de kamers van de Witte Zee en de bekabeling in de masten en zo
full
full
full
full
full

Back