Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Zoals iemand op dit forum wel eens zegt, hout is voor de open haar. Opbouw maken van Polystyreen, makkelijk te bewerken, strak etc.
Succes.
Hawser
vijand van "STOP DE GROENE LEUGEN"
De opbouw van mijn BB Zwarte Zee is ook opgebouwd uit niet origineel materiaal: uit 3 mm berkentriplex, het materiaal zo uitgetekend en verwerkt rekening houdend in welke richting het hout het gemakkelijkst buigbaar is. De verschansing van de brug is opgebouwd uit een aantal in vorm gebogen lagen fineer.
Ook is bijna de gehele flybridge uit 0,5mm, werkt zoveel makkelijker met buigen.
Over de randen heb ik nog 0,9mm staaldraad gelijmt, waardoor je een mooie kraal op
het uiteinden krijgt. (ronde randen zegmaar)
Lol Heren als ik op google zoek naar polystyreen dan kom ik piepschuim tegen. Sommige dingen kan je daar zeker goed en strak van bouwen . Ik ben toen verder gaan zoeken maar denk dat dit toch beter is hahaha Acrylonitril-Butadieen-Styreen
Nick, ABS is ook een mooi materiaal maar is wat harder en moeilijker te bewerken dan Polystyreen. Je kan van het merk Evergreen mooie platen en profielen kopen. Grote platen zijn trouwens goedkoper ook bij andere zaken te krijgen.
grt
Hawser
Oke heren dank jullie voor de info over het PS en ABS. ik ben door Robert in contact gekomen met Mematec en heb daar een blad van 150 bij 100 cm ps 0.05 en 2mm vandaan gehaald voor een heel erg fijn klein bedrag. Ik kan nu de Seabex 2x een stuurhut doen en de Witte zee dan nog eens 4 keer een stuurhut doen. Ik ga de witte zee volledig in ps zetten. Het word ff meten en tekenen maar heb er wel de tijd voor
ff een vraagje. Waar lijmen jullie PS mee?. de 1 doet het met bison seconde lijm een ander weer ergens anders mee. Ik ben benieuwd naar de reacties zodat ik mijn conclusie hier uit kan halen en dan een goede tussen weg kan vinden in de lijm
Ik gebruik een tube van zap. Voor het fijne werk een mix van zap en revell lijm in een gelijke verhouding (1:1). Gewoon de helft van de Revellijm uit het potje en opvullen met zap. Het stalen tuutje maakt precies lijmen tot een eenvoudig klusje. Niet verder vertellen, het is een geheim recept!
Voor PS bij Mematec in Heerenveen? Klinkt goed.
Ander adresje voor plastics, maar dan in Groningen, is de firma Coltec.
Werken ook veel met/voor kunstenaars. Leveren ook aan particulieren.
En een groot kunststof atelier voor allerhande machinale bewerkingen.
@Harder. Kan je nog iets exacter zijn in je lijmreceptje? Wil dat best wel eens testen.
PT-12 ZAP-A-DAP-A-GOO (fender mender) (zie google) en Revell Contacta Plastic lijm Professional. In een verhouding 1:1 mengen. Dat werkt het best door het Revell lijmpotje voor de helft te legen en weer te vullen met Zap en even schudden voor gebruik. Door de doseernaald is heel precies lijmen geen kunst meer. Mocht het naaldje verstopt raken verhelp je dat door het te verhitten van de naald met een aansteker en lijmen maar weer. Ik ken geen betere lijmsoort voor kunststof verbindingen. Door toeval bedacht door een modelbouw profi. Maar let wel, het is een geheim recept!
Mooi, mooi, mooi! Mijn dank grenst aan godsdienstwaanzin! Ik zal van de week inkoopjes doen. Ik zal het niemand doorvertellen. My lips are sealed.
Gr. Bas
Sloop en nieuw bouw .
de eerste etappe is bijna af mog de laatste dingen zoals een beetje plamuur,het netjes bij werken en de relingen solderen en er op zetten