Nooteboom 4-as Flatbed uitschuifbare trailer

Hallo Luitjes, weer iets verder gekomen....
...aan de voorzijde de bevestiging voor de breedte markering gemaakt,met stopcontact...
...en met de markering ( geleend van mijn andere trailer ) bij de afbouw komt er een aansluitblokje in het stopcontact om het bord aan te sluiten...
...en hetzelfde verhaal aan de achterzijde...
...daarna de rongen gemaakt, en met soldeertin vertint om een gegalvaniseerd uiterlijk te krijgen...
...ook opberg-rekken gemaakt voor de rongen...
...en gemonteerd op de trailer...
....rongen op hun plaats in het laadvlak....
...en van onderaf ziet het er zo uit...
...daarna een frame gemaakt waar de opberg kisten aan bevestigt worden...
...eerste delen van de kist al geplaatst....
...ook een rek gemaakt voor het reserve wiel...
...en het wiel in het rek...
...het rek is onder tegen de kist bevestigt...
...daarna het deksel voor de kist gemaakt...
...het deksel kan open,alleen het magneetje voor het sluiten moet nog gemonteerd worden...

Groetjes, Charlotte.:bye:

Dank Allemaal voor de likes ! :thumbsup:
Dankjewel Leo, op dit moment weegt de oplegger 8 kg, hier zal niet veel meer bijkomen, alleen nog aan de rechtse kant een kist maken ,en de houten laadvloer op het laadvlak.

Hey Allemaal,
...druk geweest met van alles en nog wat,ook in het 3d printen gestapt..:)
....één van de eerste stappen in de modelbouw met 3d printen,brandblusser boxen voor de 2 opleggers die ik aan het bouwen ben...
....ontwerp van internet gehaald en aangepast aan mijn schaal ( 1:16 )...

Top gedaan.
Je bent nu van alle markten thuis.
Opent wel nieuwe mogelijkheden voor datgene wat je maakt.
3D printen bedoel ik.

Grt John

Hallo Luitjes,
...weer iets verder met dit project...
...zoals bij het origineel de brandblusser geplaatst op het kopschot....
...daarna verder met de verlichting op de bumper aan de achterzijde...
...ik ga de "hamburger " achterlichten plaatsen, echter deze zijn zo klein dat het heel moeilijk wordt om zonder problemen bedrade smd leds te plaatsen, dus gekozen voor een andere manier, op de plek waar de leds komen de gaatjes opgeboord naar 3 mm,zodat er gewone leds in passen.Daarna in de 2 overgbleven gaten van 2 mm schroefdraad M2,5 gesneden om de behuizingen vast te kunnen zetten.Daarvoor bij verzonken M2,5 schroefjes de kop zo klein mogelijk afgeslepen....
...en dan past alles net langs elkaar heen..
....blik op de voorzijde met de leds in de behuizing...
...daarna de rest gemaakt en gemonteerd,ook komt er nog een mistlamp links en een achteruit rij -licht rechts er bij....
...daarna in Freecad een ontwerp gemaakt om te kunnen printen van een afdek kap aan de achterzijde van de verlichting om de draadjes weg te werken...
...en het resultaat na het printen....
...totaal aanzicht...ook de nummerplaat houder met verlichting is geplaatst....
...hier zijn de lamp glaasjes te zien die later op de behuizing komen bij de afbouw...

Hallo Charlotte ziet er gaaf uit die verlichting op de trailer.

Ik wil ook van die hamburger lichten op mijn DAF trekker zetten en op de Wedico dieplader, mocht je tips hebben.:thumbsup:

Hallo Charlotte ziet er gaaf uit die verlichting op de trailer.

Ik wil ook van die hamburger lichten op mijn DAF trekker zetten en op de Wedico dieplader, mocht je tips hebben.:thumbsup:

Hoi Marceline

deze gezien bij wetronic?

https://wetronic.nl/wtc_achterbumper_3_kamer_achterlichten-1-14_wte-917521_nl
https://wetronic.nl/wte-achterlichte-3-kamer-1-14-wte-068-6_nl Schermafbeelding 2024-09-28 172258.png Schermafbeelding 2024-09-28 172340.png

Back