P-80 Shooting Star RBC-kits turbine conversion

Op een 3 mm plaat multiplex is de accupack makkelijk eruit te halen voor laden en ze zitten stevig op hun plek.
IMG_4480.jpeg
IMG_4481.jpeg
IMG_4484.jpeg
IMG_4483.jpeg

IMG_4485.jpeg
Voorin klem onder het gelijmde 3 mm dwars plankje en achterin demontabel met lange servo schroeven in een 3 mm plankje en erdoorheen in het hoofdspant.

IMG_4486.jpeg
Het lood zit op de bodem in de ruimte voor de accu’s en dat s een bonk die wordt afgestopt met stug schuim.

Vandaag taxiën en bij de tweede poging een flameout Dat is nieuw voor mij , nooit eerder gehad , ook niet met mijn KT 70G4 .
Vier maal opnieuw gestart zonder probleem en dan tijden taxiën een flameout.
Kon niet in de log files komen omdat die op 50% stopte met de mededeling dat de trim naar beneden moet?
Deze zit op een schakelaar en en gaat niet lager dan de midden positie.
Hier moet ik nog een poosje op broeden denk ik met de hulp van Harry Cruson.
Power genoeg en ging als een speer en rechtuit dus dat belooft wat.
Ik denk dat ik alle brandstof slangen vervang en opnieuw inricht. Deze opzet kwam in zijn geheel uit de FlexJetPro waarin de KT 45 prima liep.
Filter verticaal en eerst schoonmaken en nieuwe leidingen en een goede afsluiter op de vulslang dan moet het goed komen hoop ik.

Bijlagen

• IMG_3500.jpeg
    IMG_3500.jpeg
    1 MB · Weergaven: 25
  • IMG_3499.jpeg
    IMG_3499.jpeg
    739,6 KB · Weergaven: 25
  • IMG_3498.jpeg
    IMG_3498.jpeg
    821,6 KB · Weergaven: 25
Alleen een minitrap zo te zien.

toch even goed je brandstofsysteem nalopen Hans, is de minitrap nog wel volledig vol na de flame out?

Was het wel een flameout? Misschien geschakelde shut-down vanwege idle en cut-off digitaal té dicht bij elkaar. Zou ook verklaren waarom je niet in de log kan? Kijken of je de zender opnieuw in kan leren, desnoods bij wijze van test de cut-off terug op trim zetten.

Filter? Waar en waarom? Een goede hoppertank filtert ook. filters gebruik ik al jaren niet meer, geven alleen maar problemen.
Na de airtrapp zit de pomp en die laat metaaldeeltjes los tijdens draaien.
Alleen een minitrap zo te zien.

toch even goed je brandstofsysteem nalopen Hans, is de minitrap nog wel volledig vol na de flame out?
heb alle leidingen vervangen en met wat ruimere bochten gelegd Filter was nagenoeg schoon met een beetje pluizig iets erin.
De mini trap was zelfs nog geheel luchtbellen vrij en de leidingen ook.
Was het wel een flameout? Misschien geschakelde shut-down vanwege idle en cut-off digitaal té dicht bij elkaar. Zou ook verklaren waarom je niet in de log kan? Kijken of je de zender opnieuw in kan leren, desnoods bij wijze van test de cut-off terug op trim zetten.
deduction my friend Daar had ik nog niet aan gedacht Ga ik zeker ffff chhhn!!

Bijlagen

• IMG_4921.jpeg
    IMG_4921.jpeg
    700,3 KB · Weergaven: 12
  • IMG_4922.jpeg
    IMG_4922.jpeg
    411,7 KB · Weergaven: 13
Na de airtrapp zit de pomp en die laat metaaldeeltjes los tijdens draaien.
Klopt maar in de praktijk heb ik dat nog niet zien gebeuren. Xicoy heeft juist een filter VOOR de pomp om deze te beschermen ;) Ik heb alleen maar gezeur gehad met filters die dicht zaten of lekte dus die heb ik nergens meer in. En nergens ook problemen tot nu toe....

Ik zie nu op de tweede foto dat ik de KT filter vergeten ben Die wilde ik verticaal er nog tussen zetten na de pomp en voor de afsluiter.
Op mijn Serpent met de Kt70 G4 zit het eigenlijk precies hetzelfde zonder problemen. Ook de schakelaar op de zender gaat hier hetzelfde naar de middenstand van de trim.
Ik zou toch graag de onderste trim stand ook hier op de schakelaar willen hebben, maar dat ga ik nog uitzoeken , hoe dit geprogrammeerd kan worden.

Heb zelf trouwens op mijn Meteor ook geen filters na de pompen.

Snap alleen dat schakelaar/trim standen verhaal even niet, heb zelf alles op een schakelaar zitten.

Heb zelf trouwens op mijn Meteor ook geen filters na de pompen.

Snap alleen dat schakelaar/trim standen verhaal even niet, heb zelf alles op een schakelaar zitten.
Dan ga ik denk niet alsnog die KT filter erin proppen, er is toch al zo weinig ruimte. Zeker als ik die verticaal zou zetten wordt de leiding een stuk langer.

Ik heb de trim van het gas op een schakelaar gezet , zo eentje die je uittrekt en dan om kan zetten. Kan die nooit per ongelijk uitgetikt worden.
Heb ik via een video met Harry Cruson gedaan , maar het blijkt dat de trim dan alleen van de middenstand naar de bovenste stand gaat, 0% naar + 100% .
Moet ik nog een video zien te vinden waar de trim van -100% naar +100% gaat met de schakelaar.
En dan ga ik dit ook bij de KT70. /Serpent veranderen en opnieuw de zender inlezen.

Bij de SERPENT heb ik gevonden dat de schakelaar de throttle verzet van -100% naar -50% . Dat is dus meer dan voldoende voor een duidelijk aan/uit opdracht naar de ECU.
De P80 stond hier op -71%. Dat was waarschijnlijk net op het randje en heb deze nu ook naar -50%gezet!
Nu niet vergeten de zender in te lezen in de KT.

MET DANK AAN GERALD !! en de andere supporters natuurlijk ook.
VK weer eerst fff flink wat taxiën en kijken of ie nu aan blijft.

Bijlagen

• IMG_4926.jpeg
    IMG_4926.jpeg
    643,3 KB · Weergaven: 10
  • IMG_4924.png
    IMG_4924.png
    1,9 MB · Weergaven: 10
Voor de duidelijkheid foto links DS16Ii is mijn zender waar de waarde nog op 50% staat en dat is dus te weinig.
Deze waarde de Digital Trim. rate+ staat nu op 100% ipv 50% net als bij de Serpent. Zie rechter foto op Harry zijn DS24

Bijlagen

• IMG_4927.jpeg
    IMG_4927.jpeg
    713,5 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Ik ga eens kijken hoe ik het in mijn Meteor heb ingesteld, volgens jij heb ik het anders ingeregeld.

Maar mooi als het nu zo opgelost is.

IMG_4928.jpeg

Een heel klein beetje neuslastig (3 mm ) volgens tekening .met lege tanks en wheel down .Het voorwiel gaat naar achteren in.
Met 42 gr op zijn rug , in het luik achterin, nog maar 1 mm .
Dat lijkt me safe voor de maiden .
IMG_4930.jpeg
image.jpg
image.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ga eens kijken hoe ik het in mijn Meteor heb ingesteld, volgens jij heb ik het anders ingeregeld.

Maar mooi als het nu zo opgelost is.

Ja was wel even zoeken , het kan ook via throttle cut programma. Ik denk het zo wel goed is daar de Serpent probleemloos vliegt met inmiddels meer dan 30 vluchten.

Ik doe het meestal met throttle cut. Maar heb onlangs een Hammer IQ200+ op mn werkbank gehad en daar ging dat niet, de throttle cut van Futaba kwam nét niet ver genoeg om de Hammer ECU the synchroniseren, soms ook wel/niet. Daar moest ik bij jou gelijk aan denken.

Back