Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, ik heb helaas geen cnc machine hier staan ;) . Zou opzich wel handig zijn hoefde ik ook geen alu onderdelen uit de vs te halen omdat het daar goedkoper was.. en ook niet te wachten op douane.

Mijn pakketjes zijn vandaag binnengekomen, 30 november besteld dus weinig vertraging gehad. :cool:
Ook geen extra kosten gehad dus ben weer helemaal tevreden. :)

weet niet als het hier thuis hoord maar heb zaterdag een bestellig gedaan bij himodel en meteen via paypal betaald. tot heden krijg ik steeds de melding dat ik nog niet betaald heb.

wie heeft hier ook ervaringen mee????

Dan moet je de status/transactie bij Paypal eens checken , waarschijnlijk kom je dan tegen dat het via een E-check verwerkt wordt.....

Heb ik ook al een paar keer gehad en dan duurt het ongeveer een week voor alles rond is.

Dacht ik ook bij de eerste keer ..... Bleek dat ze het om de 1 of andere rede opeens via zo'n E-check deden terwijl een betaling de dag ervoor wel meteen verwerkt werd :nooo:

Het duurt in het geval van zo'n E-check 6~8 dagen voor de betaling over is gemaakt , waarom moet je mij ook niet vragen.... Aangezien het normaal de volgende dag al wordt afgeschreven...

Dan had ik het net o goed vandaag gewoon bij hobbycity kunnen bellen daar zijn de assan ontvangers weer op voorraad sinds vandaag

Klopt, paypal is bagger op dit moment.

Had ruim 300 euro op mijn paypal rekening staan en 2 bank rekeningen gecontroleerd volgens paypal en voor een betaling van 60 euro ging hij toch over op de e-check... payprut.

Dat E-check verhaal heb ik vorig jaar gehad en pas geleden weer , verders heb ik eigenlijk nooit problemen met PayPal.

Tis alleen zo k*t dat ze het precies doen bij dingen die je echt nodig hebt en liever gisteren al had gehad ;) Laatste keer was het helemaal maf , aangezien het bij een Nederlandse winkel was....

Ik heb hier geen problemen mee gehad. Laatst van mijn rekening met paypal voor een paar honderd dollar in zowel DL als HK bestelt, binnen een kwartier kreeg ik van beide shops een mailtje dat er betaalt was :thumbsup:

Ik heb ook voor een paar duizend dollar/euro's bestelt en betaald zonder dat E-check gedoe , maar om de 1 of andere reden heb ik het nu toch al 2 of 3 keer meegemaakt.

1 keer met een bedrag van rond de €500,- in de UK en de laatste keer met iets van 50~55,- gewoon hier in NL ... Echte logica zit er ook niet in geloof ik ....

Zo'n E-check werkt als ik het goed begrepen heb hetzelfde als zelf handmatig overmaken naar je Paypal account , daar gaat dus een paar dagen overheen....

Het precieze verhaal erachter weet ik ook niet . Zoals ik al aangaf zit er ook niet echt logica achter.

E-check is net als een echte cheque, iets dat we in Nederland niet meer kennen.

De reden dat E-check bestaat is dat paypal elke betaling die jij maakt met direct pay moet voorschieten. Sommige mensen maken daar misbruik van en kopen iets voor ze het daadwerkelijk kunnen betalen met als resultaat dat ze rood staan op hun paypal rekening. Elke keer als zoiets gebeurt dan gaat je direct pay limiet omlaag tot het uiteindelijk 0 is.

E-Check zorgt dat dat voorschieten niet nodig is, het haalt eerst het geld van jouw rekening en vervolgens gaat er pas een bevestiging naar de ander dat het betaald is. Meestal duurt het een week! Na 2 dagen is het geld meestal al van je rekening maar schijnbaar heeft paypal die extra dagen nodig om te kijken of het geld wel echt is... Moet veel sneller kunnen volgens mij.

M'n bankrekening staat gekoppeld aan m'n Paypal omdat handmatig overmaken veelste veel tijd inneemt , rood staan op m'n Paypal is bij mij dus ook nog nooit gebeurd hoor ;)

De eerste keer was vorig jaar ergens , de laatste keer een paar weken terug.

Het aparte is dat ik in allebei de gevallen een dag of paar dagen vantevoren ook gewoon betalingen rechtstreeks kon doen varierent van een paar tientjes tot 100~150,- .....

Tis volgens mij meer een verkapte manier om rente te vergaren , zoals je al aangaf is het meestal na een dag of 2 wel al bij je afgeschreven maar duurt het vervolgens nog een dag of 4~6 voor het rond is.

Oh, geloof me paypal krijgt al zat rente. Per betaling die jij maakt snoepen zij 4,5 % af (uit mijn hoofd, kan iets afwijken).

De reden dat paypal soms over gaat op e-check wanneer je recht hebt op een directe betaling is vanwege een fout in hun systeem. Hierdoor zal het betaal mechanisme je betaling onterecht zien als risico volle betaling en overgaan op e-check only. Had dat via een paypal medewerker te horen gekregen.

Overigens is mijn direct pay limiet 0euro omdat door een fout in hun systeem ze geen geld van mijn rekening af konden halen en ze kunnen dat niet handmatig weer omhoog zetten...

Wel een hele handige fout ;)

De eerste keer was een bedrag van rond de 500,- , daar de toeslag over krijgen + nog 's rente ... Die gasten verdienen goud geld daar ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back