valt nog mee dus
Nee effe zonder dollen is wel errug lang voor je
Keep my fingers crossed

Nee effe zonder dollen is wel errug lang voor je

Keep my fingers crossed

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
balen drestar
Wat is hoog trouwens?
Ik heb aangehouden wat Bert zegt,
scheelt me een hoop kopzorgen,en kan nog een meevaller worden(zal wel niet)
Maar nu zie ik dat me pakketje morgen weg gaat vanuit hong-kong,
hoelang is hij eigenlijk onderweg met vliegtuig?
En laatste vraag, als het pakket bij de douane ligt geeft hij dat ook ergens aan?
Dit is met airparcel.
En +- hoelang laat de douane hem liggen![]()
het is gewoon weer het idee dat je een hoop belasting en er nog extra kosten aan administratie voor moet betalen.bah!!![]()
Die kosten betaal je in de lokale shop ook hoor ;-)
Groet,
Theo
ja dat zal wel,maar nu betaal ik nog eens, terwijl ik al eerder voor het artikel betaalt heb.dat voelt als één keer te veel betalen,en dat is balen,balen met nog eens betalen![]()
Het kan voor je gevoel zo zijn maar het is niet juist. In de lokale shop betaal je voor het artikel en daarbovenop nog eens BTW en de winst die de shop erop maakt. uiteindelijk maakt het dus geen verschil ;-)
Als je van te voren rekening ermee houd dat je invoer kosten en btw moet betalen dan kan het nooit tegenvallen
Groet,
Theo
...De douane laat hem liggen totdat de formaliteiten afgehandeld zijn. En dat is meestal net zolang als de douane vindt dat ze jou pakje kunnen laten liggen ;-)
...Vervolgens gaat er dan een aantal dagen overheen voor de douane tijd en zin heeft om de zaken af te handelen waarna de pakjes afgeleverd worden...
Ik heb net van het thuisfront vernomen dat mijn pakketje aangeboden is aan de deur, met 30.55 euro extra kosten. Jammer maar helaas, het is niet anders. Er was geen contant geld in huis dus ik ga vanmiddag langs het postkantoor.
Sommigen hier jagen voornamelijk het profijt na, wat ik kan begrijpen.
Als je bij jullie lokale shop kopen dan :
Helpen jullie de lokale middenstand,
krijgen jullie iemand in vlees en bloed te zien
maak je een gezellig praatje
moet je minder lang wachten en neem je het direct mee naar huis
komen geen vervelende extra kosten erbij.
Daarom ga ik liever naar de shop en neem er met de glimlach de "soms" iets hogere kost bij ;-)
Voor een lokale shop moet ik echter de provincie uit.
Tel daar brandstofkosten etc. bij en het wordt wel heel aantrekkelijk om de spullen op internet te bestellen.
Daar denk niemand kennelijk over na.
Dan wacht ik liever wat langer en neem het risico dat ik een keer moet betalen op de koop toe.
Sommigen hier jagen voornamelijk het profijt na, wat ik kan begrijpen.
Als je bij jullie lokale shop kopen dan :
Helpen jullie de lokale middenstand,
krijgen jullie iemand in vlees en bloed te zien
maak je een gezellig praatje
moet je minder lang wachten en neem je het direct mee naar huis
komen geen vervelende extra kosten erbij.
Daarom ga ik liever naar de shop en neem er met de glimlach de "soms" iets hogere kost bij ;-)
Je mag me wel gewoon bij mijn username noemen hoor, ik zie de meerwaarde van dit soort synoniemen niet zo.Daarom is het des te schrijnender dat je bovenop de BTW (en evt. invoerrechten) ook nog eens €12,50 aan inklaringskosten moet betalen, of zelfs €17 wanneer het EMS betreft.
Deze bedragen gaat dus niet naar pot "algemene middelen" van onze (verzorgings)staat, maar zijn kosten die TNT rekent voor de afhandeling van de inklaring!
Natuurlijk kan dit niet gratis, (logisch) maar itt wat anderen zoals bv Helekleinetrekker hiervan vinden, is het betaalde bedrag IMHO natuurlijk in geen verhouding staand tot de geleverde prestatie...
Daarom is het des te schrijnender dat je bovenop de BTW (en evt. invoerrechten) ook nog eens €12,50 aan inklaringskosten moet betalen, of zelfs €17 wanneer het EMS betreft.
Deze bedragen gaat dus niet naar pot "algemene middelen" van onze (verzorgings)staat, maar zijn kosten die TNT rekent voor de afhandeling van de inklaring!
Natuurlijk kan dit niet gratis, (logisch) maar itt wat anderen zoals bv Helekleinetrekker hiervan vinden, is het betaalde bedrag IMHO natuurlijk in geen verhouding staand tot de geleverde prestatie...
Ehm, jawel dat kan wel. Ik kreeg laatst een soortgelijke rekening van de FedEx, voor 5,16. Geen inklaringskosten dus.Even wat rechtzetten: De douane is in het geheel geen speler in deze[...rest post geknipt...]
Natuurlijk kan dit niet gratis, (logisch)
Snap je het echt niet of ben je het er niet mee eens?Ik snap het soms echt niet hoor... [...]
Dus je snapt het wel? Ik vrees van niet, want jij vindt het heel blijkbaar heel normaal om 3 weken op een administratieve handeling te moeten wachten en dat ben ik dus echt niet met je eens. De postbodes op de werkvloer kunnen er inderdaad niets aan doen, maar hogerop de management ladder zit toch echt een manager figuur die bedacht heeft dat de wachttijd 3 weken moet zijn en niet 1 uur.Waarop gebasseerd? Ongeduld, afgunst.
Ja, daar raak je iets heel anders, namelijk dat je graag de laagste prijs betaald, en die prijs is in het buitenland soms lager.Als men vreselijk af zit te geven op TNT, wees dan een vent en koop het gewoon in NL of in de EU. Maar nee, zonder douane scheelt het soms veel, dus voor de prijs waar ik hem in de webshop aanklik, daar wil ik het voor hebben.
helaas zo werkt dat niet. Geld dat uit de Unie verdwijnt draagt niet meer bij aan de europese economie. De BTW weegt daar niet tegen op, die wordt sowieso geheven.[...]Wat dat betreft moet er meer en meer worden besteld buiten de EU, we missen nog 29 miljard per jaar.
eens.In mijn ogen dus onnodig om denigrerend iemand zijn username te vertalen....