Pocher 1:4 Ducati Superbike 1299 Panigale S Anniversario

Prachtige kit. Ik heb zojuist de Pocher HK 117 - Ducati 1299 Panigale R Final Edition besteld. Weten jullie welke maat Philips schroevendraaier passend is voor de met de kit meegeleverde schroeven? Phillips #000. Phillips #00 of Phillips #0?

Ps ik heb ook de schroevenset binnen van pjekoo. En daar heb ik passend Wera gereedschap voor. Het gaat mij dus enkel om de kit-kruiskopjes. Grt. D

Hoi "D".
Goed om te horen dat je een Pocher kit hebt. Dat gaat veel bouwplezier opleveren. Ik heb geen idee van de maten schroevendraaiers die je vermeld.
Ik heb zelf een setje Wiha PicoFinisch en daar de kuiskopjes mee vastgezet.
Gr. Peter

Ik heb de pocher hk117 gekocht.
Ik heb rf slang te weinig.
Hebben hier meer mensen last van gehad.
Is er op een of ander manier hier aan te komen.
Mvg jaapie

Ik ben tegen hetzelfde probleem als Jaapie aangelopen. Zijn er ook nog mensen die bij andere "hobby" winkels alternatieven hebben gevonden voor de rf slangen.
Ik kom van alles tegen op internet, maar dat zijn allemaal slangen met een kern erin en dat is nou net niet de bedoeling.

Ik ben tegen hetzelfde probleem als Jaapie aangelopen. Zijn er ook nog mensen die bij andere "hobby" winkels alternatieven hebben gevonden voor de rf slangen.
Ik kom van alles tegen op internet, maar dat zijn allemaal slangen met een kern erin en dat is nou net niet de bedoeling.

Ronald wat peter al aangeeft ff met pocher mailen en ze sturen het op. Je moet wel ff geduld hebben.

Tijdens de bouw van mijn 'Anniversario' heb ik vermeld dat er nog een laatste versie uit kwam: de 'Final Edition'. Die was ik niet voornemens om te bouwen. Maar enige tijd geleden kwam ik er toch eentje tegen voor een prijs die onder de nieuwprijs lag. Het was even wachten om te kijken of ik niet opgelicht werd, want over het algemeen zie ik prijzen voorbij komen van €1599,00 tot wel €2499,00. No way voor die prijs!
001 Start.jpg

Het is een gelimiteerde oplage. Die van mij heeft als nummer 26-362. Maar op een andere site las is een oplagen van 555 ........ Wie het weet mag het zeggen. Maar het doet er verder niet toe.
Ik ga er geen nieuw verslag van maken. Alleen plaats ik hier wat dingetjes die ik extra heb gemaakt t.o.v. de versie van dit verslag.

Voor dit model heb ik ook de hard-ware kit van Paul Koo aangeschaft. Voor de 'Final' had hij extra boutjes en decals van de dempers bijgevoegd.
Ik was bekend met het feit dat 'Autographe' speciale update-kits voor deze Duc's uit heeft gebracht. Alleen is de prijs het dubbele van de prijs van een bouwdoos. Dan moet je wel een echter liefhebber zijn ....... Maar ik kwam hun handleiding digitaal tegen. Daar heb ik wat interessante dingetjes uit kunnen halen.

Begonnen met het maken van wat slagklemmetjes:
Wat tussenstapjes op de foto gezet:
003 Clamp.jpg

Met dit als resultaat:
004 Clamp.jpg

Daar een handje vol van gemaakt in 2 verschillende diameters.
Gr. Peter

Laatst bewerkt:
De uitlaat is bij dit model wat prominenter aanwezig. Maar die kleur:
009 Exhaust.jpg

Links onder in het kader de uitlaat van de 'Anni'. Ook hier had 'Autographe' een uitgebreide handleiding voor de aanpassing.
A: alle gaten dichten, B: alle verdikkingen weghalen.
010 Flang.jpg

Bij 'A' zit die er nog, bij 'B' is hij weg. Evenals de gietnaad.
Op alle delen over de gehele lengte de gietnaden verwijderd en daarna de buizen weer afgerond:
011 Flang.jpg

Het ruwe werk gedaan:
012 sand and fill.jpg

In de 1e laag grondverf:
013 1st layer.jpg

Na veel schuren, vullen, schuren etc: Ik had eerst besloten om de eind dempers niet mee te spuiten. Toch maar besloten dat wel te doen.
014 2nd layer.jpg

Ook de nodige details aangebracht:
A: de lasnaden, gemaakt van Evergreen 0,5 mm rond die ik met een punt hamer vlak in relief heb geslagen;
B: de verbindingsbussen van Evergeen plaat 0,25 mm;
C: de beide Lambda sondes.

Ook een 4-tal klemmen:
016 Clamps.jpg

015 Clamps.jpg

017 Clamps.jpg

Gr. Peter

Laatst bewerkt:
Toen was het tijd voor het spuiten met de Air-Bruch. Autographe adviseerde verf: AK XTREME METAL:
019 Metal Paint.jpg

Er was ook een advies voor Alcad verf, maar dat is vervangen door A-Stand.
Eerst alles in Titanium:
018 Metal Paint.jpg

Hier nog even alle stapjes:
020 Painted.jpg

Met het advies om van licht naar donker te werken.
Na het Titanium, het Metallic Blue, dan Copper + Bronze en vervolgens Pale Burn Metal/Jet Exhaust met wat Hot Metal Red.

Met als resultaat op het blok:
021 Installed.jpg

Met de decals van Paul Koo.
Gr. Peter

Laatst bewerkt:
Wat bizar gedetailleerd, maar met die schaal is dat ook mogelijk.
Je maakt er weer wat moois van. Ik ga de vorderingen volgen.

Jammer dat er niet zo’n model van de Suzuki Vstrom 1000 (bj 2014) is. Deze heb ik namelijk ;-)

Gr. Jan

Wat bizar gedetailleerd, maar met die schaal is dat ook mogelijk.
Je maakt er weer wat moois van. Ik ga de vorderingen volgen.

Jammer dat er niet zo’n model van de Suzuki Vstrom 1000 (bj 2014) is. Deze heb ik namelijk ;-)

Gr. Jan
Dankjewel voor de reactie en compliment, Jan. Het zal niet zo uitgebreid worden als de vorige 7 pagina’s over de ‘Anni’.
Gr. Peter

Alle groepen gereed om de Duc op de wielen te zetten:
030 Modules.jpg

Daarbij heb ik de banden wel wat extra aandacht gegeven. In het midden zit namelijk een 'stevige' gietnaad en er is hoogte verschil. Eigenlijk Pocher onwaardig!
031 Tyre.jpg

Pijl A: bij de onderste de naad, bij de bovenste ook nog het verschil in hoogte.
Pijl B: in het centrum zoveel weg gevijld tot de naad weg was. Net als bij de uitlaat moeten de banden er ook een beetje gebuid uit gaan zien. Op de rechter foto het gehele midden gedeelte gehad.

Alle delen aangebracht en hangt nu in zijn garagesteun:
032 On wheels.jpg

En gelukkig blijft de uitlaat met zijn details goed in beeld:
033 Exhaust.jpg

Met in de beide einddempers de kleine boutjes en decals van Paul Koo.
Gr. Peter.

Back