Pocher 1:4 Ducati Superbike 1299 Panigale S Anniversario

Hoofdstuk 25-4:
230 Hfst 25-4.jpg

Koplamp unit en onder afdekplaat.

Het zijn maar 2 onderdelen om dit hoofdstuk af te sluiten:
230 Parts.jpg

In de Pocher handleiding gaat dit plaatsen afzonderlijk. Eerst de unit, dan de afdekkap. Maar dan kan je bijna niet bij de middelste bout achter in de afdekplaat. Dan zit het voorwiel in de weg. Paul Koo voegt de 2 delen eerst samen en plaatst ze dan beiden tegelijk. Dat is dan even goed passen, meten, draaien en op zijn plaats schuiven/duwen:
232 Front.jpg

231 Light.jpg

De stand van zaken vanuit verschillende standpunten.
Recht van voren:
233 18-06-21.jpg

Een echter bully. actief op de voorzijde:
234 18-06-21.jpg

En het totaal plaatje:
235 18-06-21.jpg


In de 2 volgende hoofdstukken wordt al de electra gemonteerd op de panelen aan weerszijde van de motor.
Daar ga ik dan eerst eens goed voor zitten om een plannetje te maken om alle bedrading op de juiste plek te krijgen.
Maar de handleiding van Paul Koo is daarbij heel behulpzaam. Hij voert je stap voor stap door dit hele proces met duidelijk foto's.
Gr. Peter
 
Laatst bewerkt:
Hoofdstuk 26:
236 Hfst 26.jpg

Linker Paneel Electrische Componenten.
Van de Pocher-kit wordt er maar 1 kabel aangesloten: RF-10. Dat is de kabel naar de bougie van de voorste cilinder, aangebracht in hoofdstuk 12.

De onderdelen:
237 Parts.jpg


Er komen in dit panel heel veel kabels bij elkaar die aangesloten worden op verschillende componenten.
Het is best complex, maar Paul Koo heeft een duidelijke foto op zijn DVD geplaatst:
238 Paul Koo.jpg

Het is van een originele Panigale waar Paul Koo zijn informtie heeft ingetekend.
Wat kan ik daar nog aan toevoegen …….

Hier de bekabeling in verschillende stadia:
239 Wires.jpg

Op de middelste foto aan de linker zijde, zie je schilders crepe-tape. Dat heb ik mat zwart gemaakt met een zwarte viltstift. En daar strookjes van 3 mm van gesneden om als imitatie stof-tape te gebruiken om verschillende kabel bundels.
De rechtse foto is van Paul Koo. Die was ik zelf vergeten te maken.

Het paneel, de componenten en de bekabeling aangebracht:
240 Wires.jpg

Het meeste is gedaan met behulp van 2 pincetten. Maar een dunne strook tape plakt overal aan vast ..... relax ....... neem de tijd .....
Een paar delen van de componenten grijs geschilderd of gemaakt van wit Evergreen.

Met een overzicht van de linker zijde, voordat straks de kuip wordt aangebracht.
241 Links.jpg


Op naar de bekabeling van de rechterzijde.
Gr. Peter
 
Laatst bewerkt:
Hoofdstuk 27:
242 Hfst 27.jpg

Rechter Paneel Electrische Componenten.
Van de Pocher-kit wordt er maar 1 kabel aangesloten: RF-02. Dat is de kabel naar de bougie van de achterste cilinder, aangebracht in hoofdstuk 5.

De onderdelen:
243 Parts.jpg


Ook hier komen in dit panel heel veel kabels bij elkaar die aangesloten worden op verschillende componenten.
En Paul Koo heeft een duidelijke foto op zijn DVD geplaatst:
244 Paul Koo.jpg


De bekabeling in verschillende stadia:
245 Wires.jpg

Met de schilders crepe-tape als imitatie stof-tape te gebruiken om verschillende kabel bundels.
Al de ECU al heeft 20 kabeltjes gekregen.

Het paneel, de componenten en de bekabeling aangebracht:
246 Wires.jpg

Ook hier ..... relax ....... neem de tijd .....

Met een overzicht van de rechter zijde, voordat straks de kuip wordt aangebracht.
247 Rechts.jpg


Gr. Peter
 
Laatst bewerkt:
Hoofdstuk 28-1:
248 Hfst 28-1.jpg

Windscherm en Kuip TopHalf.

De onderdelen:
249 Parts.jpg


Een aandachtspunt uit de handleiding van Paul Koo:
The windscreen screw holes are drilled vertically; when screws are installed, the heads do not sit flush on the fairing. This problem affects the front holes significantly since the area around the screw head is slanted.
The remedy is to modify the screw hole angles so the holes are perpendicular to the surface of the fairing. When screws are installed, the screw heads should sit flush on the fairing.

Met enkele foto’s en instructies uit zijn handleiding:
250 Paul Koo.jpg


Met dit resultaat:
251 TopHalf.jpg

Met mooie chromen inbus boutjes i.p.v. de zwarte Philips schroefjes.

Gr. Peter
 
Hoofdstuk 28-2:
252 Hfst 28-2.jpg

Montage Windscherm en Bovenzijde Schokbreker Onderdelen.

Ik heb geen foto gemaakt van de 3 kleine onderdelen per voorvorkpoot.
Ook hier weer een advies van Paul Koo omdat de leidingen anders moeten lopen:
253 Active.jpg

De Blauwe-Serie van de Ohlins Instelbare Actieve Vering:
254 Active.jpg

Je kunt zien dat het windscherm / tophalf ook gemonteerd is:
255 TopHalve.jpg

Met het vooraanzicht:
256 TopHalve.jpg


Gr. Peter
 
De bouw van de Duc is klaar!
Op de data van de 1e foto van het openen van de box, zag ik dat ik die genomen had op 28 juli 2020. Nu is het 17 juli 2021, dus een bouw net binnen het jaar.
Met tussendoor het afbouwen van The Lee en het starten van de BN.
De bouw van The Duc heeft wat extra tijd gekost, want 3 projecten was wat veel. Dus toen eerst maar de Lee afgebouw.
Hier onder nog een paar foto's. Dan zijn dat er in totaal 260 geworden. Ik hoop dat jullie er van hebben kunnen genieten. Ik vond het weer leuk, na die 1e Duc in 2016.
Deze was een stuk verbeterd, vooral qua lak. Ook waren de meeste decals op het plaatwerk al aangebracht en voorzien van een laagje blanke lak. Een mooi strak geheel.
Voor de liefhebbers: de Final Edition is denk ik nog te bestellen.
265 LV.jpg

266 LA.jpg

267 RV.jpg

268 RA.jpg


Klaar voor de 1e tankbeurt:
269 Tanken.jpg


In zijn natuurlijke positie: Gentlemen, start your engine!
270 Natural.jpg


Misschien wil de bestuurder nog wat foto's nemen tijdens de 1e rit? Wie weet, we zullen zien.
PS:
Waar zijn nu al die extra details? De meeste zie je niet meer? U en ik weten: ze zijn er!
Dank voor het meekijken, de likes en de commentaren. Die heb ik zeer gewaardeerd en waren zeker stimulerend tijdens de bouw.
Gr. Peter
 
Hoi Herman, ik haal de meeste voldoening ook uit de scheepsbouw. Maar af en toe iets anders met wat extra’s er tussen door is best leuk.
Laat die krat 1:1 maar komen. :) Ik ga er met plezier aan beginnen. Zal zeker goed staan naast mijn K1. ;)
Gr. Peter
 
Back
Top