prop advies Multiplex Microjet

Voor wat meer wind geweld heb ik mijn picojetje, die vliegt nog rustig rondjes om een tornado heen. :lol:

Maar voordat ik mijn motor/accu/esc binnen heb, is et alweer lekker lente, dus dat komt wel goed. ;)

Als et mee zit zal er iemand aanwezig zijn met een hele mooie Sony DV breedbeeld camera. 8)

@Sven, kun je zoiets maken ?

tag2wv.gif

Mag je mij vertellen hoe! Photoshop heb ik niet zo'n moeite mee maar vector gebruik ik nooit.. behalve in flash dan.

Ik heb hier een Tsunami 10 regelaar liggen, die is 10 A staat eropen en dat zou te weinig zijn icm de Thypoon 6/15.....Maar deze regelaar wordt wel verkocht als combo met de 6/15..........Of is het soms 10A per lipocel en dus een 30 A regelaar???

Das als je met 5x5 props gaat vliegen, en niet constant volgas vliegt. En zelfs dan is et nog gevaarlijk krap aan vind ik. De motor gaat tot 12A volgens et papier.

Gewoon eraan hangen (los) Vol gas geven. als hij het niet trekt stop de motor vanzelf.

Tsunami 10 met 6/20 gaat wel goed bij mij.

Ja das altijd als er 2 of 3 tegelijk bezig zijn. Bij de spacescooters van de foamfighter club kregen ook ineens allerlij mensen jeuk. ;)

En ikzelf kreeg ook zin in een twinstar omdat ik n ander bezig zag. :P

LOL.. doet me denken aan vroeger op de basisschool.. wil je ook meedoen in ons clubje.. gaan we de ''toug boys'' noemen ofzo. En dan een geheel fout engels :P

Zijn towerpro SG50 servos sterk genoeg voor de microjet met Typhoon 6/15?

SG-50 - Weight: 5g - Speed : 0.10 sec/60(4.8V) - Troque : 0.8 kg-cm.
SG-90 - Weight: 9g - Speed : 0.12 sec/60(4.8V) - Troque : 1.6 kg-cm.

De 50 is lichter en sneller, maar heeft minder kracht.
De 90 is sterker maar is zwaarder en slomer.

Als ik et kistje 8 gram lichter kan krijgen met als bonus nog iets fellere servos, dan zou ik et niet laten. ;)

5g's gaan het inderdaad na een tijdje begeven.... helemaal als je een kee reen radslag maakt oid.

Ik weet niet of deze setup al voorbij gekomen is (geen zin om te zoeken ;)) Maar mijn ideale setup voor dit soort toestellen is een mega 16/15/4 met 25-30A regelaar en 3s1p ThunderPower 2100 Pro-Lites en Graupner CAM prop 5.5x4.5. Trekt iets van 25A en gaat als een speer. Ik had het eerst op mijn lypon racer zitten en nu op een projeti en ben erg tevreden. Is vast ook wel leuk voor een micro of fun jet.

Mja, mijn 9 grams towertjes passen redelijk. :P Maar iedere gram minder is weer betere vertikale prestatie he.

En ik denk dat zon typhoon 6/15 op 3s 1500 al voldoende power is voor zon ongelofelijk kleine wing, toch Noah? Ik hoor al mensen spreken van een blauwe kogel met deze motor, er is ook zoiets als TEveel. :P Bovendien vind ik er toch al geen zak aan als et na 5 minuten al leeg is. Dan ben ik net warm gedraaid. :D

Jep, power zat. voor mij hoeft hij niet sneller. Vlieg klein kwartiertje en dan landen voor de volgende frisse lipo. Zodra het weer windstil is ga ik weer het luchtruim verkennen :)

Back