prop advies Multiplex Microjet

Ben je em al snel uit het zicht verloren, Noah? Of kun je dit ding wel comfortabel dicht bij je houden?

En heb je met die motor ECHT ongelimiteerd vertikale klim? Of houd et wel n keer op? Ik heb nu wel eens zin in echt zonder remmen alles te kunnen doen. :P

Ligt aan jezelf.. ik heb zonder problemen over het veld kunnen lopen (ivm windrichting en pits) met de Jet in de lucht.. dus je kan hem wel bij je houden.

En de opmerking van bij het starten de rechtse elevon 3mm omhoog, en de linkse 2mm, om de prop torsie op te vangen? Is dat nodig?

meneer in filmpje,.. kan wat mij betrefd geen vliegtuig opgooien
teweinig begin snelheid

ps,... 1 of 2 piepjes up trimmen voor een hand start is nooit verkeerd

Klopt had ik de eerste keer ook gedaan die 2 piepjes.. maar Sanka is bijna 2 meter en die kan hoog gooien.. dus uptrimmen niet nodig ;)

hehe. Lichtere carbon prop kan ook helpen. Elke prop heeft een andere weerstand dus torsie en bij de 1 zal het dus erger zijn dan bij de ander. Natuurlijk is goed gooien nog belangrijker dus gewoon netjes recht en hard weggooien....

Ik ben een pico gewend. :P Moet ik zo hard gooien? Dan ligt ie al aan de andere kant vant veld voor ik up gegeven heb denk ik. :P Denken jullie dat et met bungee leuker is?

En welk merk prop zal ik pakken? CAM? APC? of nog iets anders? Propsaver of prophouder?

Freak : ...

bouw dat ding eerst even en zet die motor erop.. dan zie je vanzelf dat hij power zat heeft om normaal op te gooien... prop.. Graupner Cam Speed Prop.

mmmkay. :P Als et enigzins optrekt als mijn corsairtje, dan fladderd ie bijna vanuit stilstand op eigen kracht weg. We zullen zien. Maar zon bungee launch leek me namenlijk ook wel stoer eigenlijk. :P Maar dan moet je stale zenuwen hebben denk ik.

Ik heb al eens eerder met een 60cm flying wing gevlogen, dat vloog erg bruut, maar ik moest ook ontzettend uitkijken dat ik et ding niet stall trok in een bocht, want dan kwam ie als n helicoptertje naar beneden gezeilt. :P Maar deze heeft wel bere grote stabs erop, dus dat zal deze niet zo gauw doen neem ik aan.

Heb jij je ontvanger voorin zitten, of zoals ik vreemd genoeg vaak zie, ergens in de wing gefrot. :?

bij mij ligt alles ongeveer in het midden om mijn zwaartepunt goed te krijgen.. mijn voorneus is dus nagenoeg leeg. kleine beetje nose down. Dus ideaal.

Zo, heb even met de MicroJet zitten spelen.. gelijk even aangepast in het schema waarmee ik mijn ''In the box'' versie mee wil uitrusten. (Aerofly) Tamiya verf moet kunnen hiermee Freak?

mjnoah3ug.gif

Tamiya lexaan verf gaat vrij goed ja, maar je zult wel n aantal bussen leeg moeten spuiten wil je dat blauw weg hebben hoor. :P

Back