PH_AJH
Forum veteraan
Om een beetje tegenwicht te bieden aan al die prachtige elektro-Ibissen doe ik de mijne gewoon op benzine 
Mijn Big Lift heeft wat aandacht nodig.....
.....en stomtoevallig stond deze Ibis zonder motor ineens te koop. Voor een hele goede prijs en in prima staat. Daar past mijn DLE30 vrij gemakkelijk op.
Alles servo's behalve de sleepkoppeling zitten er al in (heeft er wel ooit ingezeten trouwens). Hij is zijn leven blijkbaar begonnen op elektro, verstopt onderin de romp is nog een accu tray te vinden en ook de voorruit kan er listig uit om snel toegang te hebben tot de packs. Voor mij heel handig omdat ik mijn carburateur moet kunnen primen.
Hier kun je de verstevigingen zien die zijn aangebracht om een sleepkoppeling aan te brengen. Prima! Aansturing van de roeren achterin is stevig en spelingvrij.
Ik heb de romp deels opgeruimd om een tank van 1 liter kwijt te kunnen. Daarnaast 2 LiFePo4 ontvangeraccu's aan een Emcotec Dualbat. Ik moest daarvoor ook een andere acculader aanschaffen want de mijne bleek geen LiFe te kunnen laden.....nou ja.
En dan ook maar gelijk een nieuwe clunk, goed brandstoffilter, mooie carbon Mezjlik 18x8, nieuwe benzineleidingen, koolstof staafjes voor de struts op het stabilo...en dan is het zakgeld zo ongeveer weer even op
De struts die er bij zitten zijn te lang, de vorige eigenaar heeft hem zonder gevlogen maar ik ga ze er wel op zetten. Bij het rap terugkeren na een sleep wil ik zonder samengeknepen billen "up" kunnen geven.
Het zwaartepunt komt prachtig uit als ik alles op zijn plek leg. Ik heb het idee dat deze bij vrijwel dezelfde afmetingen wat lichter is dan mijn Big Lift dus dat wordt echt feest met het slepen.
Wel wat werk dus maar het zal niet lang duren voor we weer kunnen slepen!

Mijn Big Lift heeft wat aandacht nodig.....

.....en stomtoevallig stond deze Ibis zonder motor ineens te koop. Voor een hele goede prijs en in prima staat. Daar past mijn DLE30 vrij gemakkelijk op.
Alles servo's behalve de sleepkoppeling zitten er al in (heeft er wel ooit ingezeten trouwens). Hij is zijn leven blijkbaar begonnen op elektro, verstopt onderin de romp is nog een accu tray te vinden en ook de voorruit kan er listig uit om snel toegang te hebben tot de packs. Voor mij heel handig omdat ik mijn carburateur moet kunnen primen.

Hier kun je de verstevigingen zien die zijn aangebracht om een sleepkoppeling aan te brengen. Prima! Aansturing van de roeren achterin is stevig en spelingvrij.

Ik heb de romp deels opgeruimd om een tank van 1 liter kwijt te kunnen. Daarnaast 2 LiFePo4 ontvangeraccu's aan een Emcotec Dualbat. Ik moest daarvoor ook een andere acculader aanschaffen want de mijne bleek geen LiFe te kunnen laden.....nou ja.
En dan ook maar gelijk een nieuwe clunk, goed brandstoffilter, mooie carbon Mezjlik 18x8, nieuwe benzineleidingen, koolstof staafjes voor de struts op het stabilo...en dan is het zakgeld zo ongeveer weer even op

De struts die er bij zitten zijn te lang, de vorige eigenaar heeft hem zonder gevlogen maar ik ga ze er wel op zetten. Bij het rap terugkeren na een sleep wil ik zonder samengeknepen billen "up" kunnen geven.

Het zwaartepunt komt prachtig uit als ik alles op zijn plek leg. Ik heb het idee dat deze bij vrijwel dezelfde afmetingen wat lichter is dan mijn Big Lift dus dat wordt echt feest met het slepen.
Wel wat werk dus maar het zal niet lang duren voor we weer kunnen slepen!