Hey Hajo,
Een duplo blok, hmm waarom heb ik daar niet aan gedacht. Helaas heeft m'n vrouw de duplo laatst verkocht; gelukkig hebben we echter nog technisch lego

.
Ziet er al mooi uit die vleugel opbouw! Zie ik dat je onder de vleugel ook latjes gaat maken voor de stevigheid?
Ik ben vandaag ook een mooi stuk opgeschoten. Het stabilo zit er zo goed als op:
Begint langzaam een mooi plaatje te worden al zeg ik het zelf

.
Ik zit echter wel met een probleem en ben benieuwd naar hoe jullie het afneembare stabilo hebben vorm gegeven?!:
Beide stabilo delen worden met stangen verbonden zoals ook op de originele tekening. Dit werkt best netjes met het bolscharnier voor. Deze heeft echter geen zijwaartse stabiliteit van het stabilo. Ik gok de originele oplossing ook niet zo veel (?).
Er zit helaas wat speling op de achterste stang in het stabilo waardoor e.a. kan verdraaien:
Net niet fijn. Nu kan ik iig twee dingen doen:
- Nieuw staafje maken wat beter past (is van koolstof maar daar niets 0,1mm van af voor de 2mm alu fitting. Kan op zich best goed maar wel weer prutsen en ben niet zeker dat et uiteindelijk echt goed wordt.
- Staafje vast lijmen. Op zich jammer van de borg busjes maar de pennen zitten met een beetje buig aan elkaar vast dus blijft waarschijnlijk wel zitten. Nadeel is ook het transport. Uitstekende pen is natuurlijk vragen om ergens achter te blijven haken!
Of heeft iemand nog een ander idee / ervaring hiermee?
Alvast bedankt en groet Q