Ja ik maak me wel wat zorgen idd Hajo. Op zich zit er een stuk minder balsa in de staart dan origineel maar daarvan weten we ook dat zwaartepunt een issue is.
Het roer is mooi geworden (vind ik zelf dan

.) maar zou een jet met 300km/h niet misstaan.. Oops
Ik ben vanmiddag met onshape bezig gegaan. Ben niet bang dat onshape et verkeerd uitrekend, maar wel is het zeker dat ik afwijk van de tekening ;-)
Also:
- zou de staart helemaal van balsa zijn dan zou je 60gr wegen. Dus daar willen we zeker onder blijven

- ik had de staart echter maar met 25gr getekend en daar ben ik dus behoorlijk over heen gegaan. Met 25gr ligt het zwaartepunt 3,5mm achter de hoofdliggers en dus zowat perfect.
- daarna de staart van het extra gewicht voorzien. Werd ik niet blij van: zwaartepunt op 28mm, zeker 18mm teveel

- daarna de neus nog even bekeken en de spinner en prop klopt zeker niet, kon wat gewicht bij en dan ligt het zwaartepunt op 16mm. Nog steeds een klein beetje teveel. Hopelijk kan ik dat met schuiven van de electronica opvangen...
Kortom, wel kritische actie met triplex uitvoering, maar servos zouden nog net moeten kunnen. Zijn extreem klein en licht...
Fingers crossed!
Ik krijg een uitslag van ca +-5mm voor het stabilo. Dit is wat meer dan op tekening, maar voelt echt als erg weinig! Heb jij ook zo'n uitslag Hajo?
En verder mooie vorderingen weer. Mooi detail weer dat wegwerken van de stuurkabel. Daarmee is m'n inhaalslag wel al weer teniet trouwens
Groet Q