Ik ben net naar een RC demo geweest, de modelbouwshop daar organiseert het iedere 2 jaar bij hun winkel in Elst. Ik heb me toch mooi spul gezien, oelala ik kan er beter niet te lang rondlopen want dan word ik (nog meer)knetter.
Helis en tanks, schaal 1/4 of 1/3, trucks, autos, (zeil)boten jeetjemina wat gaaf. Er was ook een echte heli waar je aan boord mocht voor een vluchtje, ik heb niet gecheckt hoe duur het was.
Zelf heb ik me toch schuldig gemaakt aan een aankoop, de Nine Eagles Sky Runner. Een glider met een motor boven de vleugels en de prop aan de achterkant, wel zo veilig voor een noob zoals mij. Wat ook fijn is, er zit een beveiliging in die je waarschuwt als de accu bijna leeg is. Hij heeft dan nog wel genoeg power over voor de controls en als je de throttle dichtgooit kun je hem toch gecontroleerd landen
Voor 70 euri kon ik het niet laten want ik wou al erg lang een RC-vliegtuig hebben. Hij is van EPO foam, wingspan 703 mm, length 514 mm en draait op een 7.4V/250mAh LiPo die erbij zat. Er zitten 2 miniservos voor de rudder en en elevons? op een printje en de accu gaat helemaal voor in de neus. Onderdelen zijn verkrijgbaar en ook niet echt duur, zo'n glider is vrij simpel en dat is ook wel weer eens fijn.
Het leek me wel het ideale model om te proberen als beginner, als ie crasht kan er niet veel stuk en hij landt toch nooit zo hard. Het fijne van deze glidertjes dat ze vrij tailheavy zijn dus gas los en hij kan nooit naar beneden storten als een baksteen.
Ik heb er net even mee geprobeerd te vliegen maar het waaide te hard en die windstoten zijn vrij irri dus daar wachten we nog maar even mee. Ik had ook mijn Tamiya TT01 350 ZX meegenomen want ik wist vantevoren niet zeker of de wind te sterk was. Ik heb het ding al 5 jaar maar een hele tijd niet meer mee gereden, toch erg leuk want het ding is rap, degelijk en je kunt er heerlijk mee driften als er een beetje zand is.
Ik moet nu echt ook even stoppen met spul kopen want ik denk dat ik voorlopig wel effe bezig met alles ben lol
Aaah!...
Hier een linkske van mun nieuwe speeltje:
Nine Eagles Shop | Nine Eagle Sky Runner