RC uitstapjes naast je heli's, bespreek ze hier

Ik bedenk me net dat ik dat ding al veel langer heb, sinds 2003 al of zo. Ik had hem al voordat ik 2 keer ben verhuisd en de laatste keer was in 2005.

Damn, i'm getting really old really fast.

Al zou een 1:10 langer meegaan, heb je er ook meer plezier van? Op de plek waar ik nu met mijn micro rijdt, zou ik niet met mijn 1:10 kunnen rijden, dan is het 2 tellen vol gas, en dan al weer afremmen. Met de micro kun je gewoon een circuitje rijden, tussen de poten van de glijbaan door, dan onder de schommel, terug langs de "wipkippen" etc...

Klopt helemaal, misschien is de kwaliteit van die microwagentjes ook beter nu. De laatste micro die ik had gekocht is al een hele tijd geleden en na een paar keer rijden was er al iets kapot terwijl ik in het begin altijd heel voorzichtig ben met iets nieuws

Of dat probeer tenminste ;)

Klopt helemaal, misschien is de kwaliteit van die microwagentjes ook beter nu. De laatste micro die ik had gekocht is al een hele tijd geleden en na een paar keer rijden was er al iets kapot terwijl ik in het begin altijd heel voorzichtig ben met iets nieuws

Of dat probeer tenminste ;)

Gebruikte kunststof maakt op mij een solide indruk. Ik heb bij het verwisselen van de dempers en bij de 2e hands kever diverse schroeven los gehad, maar nergens het idee gekregen dat ik zo de draad in het kunststof zou gaan strippen.

Hmmm, krijg bijna zin om er ook een te halen.

Al zal ik natuurlijk nooit zo met het ding rijden. Tis makkelijk om er ruw mee om te gaan als je werknemerkorting hebt en er nog 15 hebt liggen.;)

Wat is nou de uiteindelijke prijs van zo'n Losi, heren?

Hmmm, krijg bijna zin om er ook een te halen.

Al zal ik natuurlijk nooit zo met het ding rijden. Tis makkelijk om er ruw mee om te gaan als je werknemerkorting hebt en er nog 15 hebt liggen.;)

Wat is nou de uiteindelijke prijs van zo'n Losi, heren?

De Desert Truck is voor 80 euro te krijgen bij de zaak waar ik hem ook vandaan heb. Verzenden is gratis boven de 100 euro, dus had ik er een extra accu en kapje bij genomen, waardoor ik net erboven kwam. Voor die 80 euro krijg je de auto, zender (normale pistoolzender met dual rate, trims en servo reverse) en een batterijgevoede oplader, en 16 penlites (8 voor de zender, 8 voor de lader)

Ga je er ook buiten mee rijden, dan is het aan te raden er andere dempers op te zetten, de standaard veertjes dempen de schokken van een oneffenheid niet echt. Ik heb er nu "grease dempers" op, en zelfs op een parkeerplaats met klinkers plakt de auto goed aan de weg. Met de standaard veren kwam de onderkant regelmatig tegen de grond, omdat de achterkant op en neer ging deinen, a la een "lelijke eend".

Laatst bewerkt:
16 penlites? Holy hell.

Zit er ook een netvoeding-adapter bij? Moeten het perse alkalines zijn of kunnen het ook 2450 mAh NimH-tjes zijn b.v?

Ik wil zo min mogelijk nonrechargable batterijen in de winkel halen want het kan zoveel anders nu.

16 penlites? Holy hell.

Zit er ook een netvoeding-adapter bij? Moeten het perse alkalines zijn of kunnen het ook 2450 mAh NimH-tjes zijn b.v?

Ik wil zo min mogelijk nonrechargable batterijen in de winkel halen want het kan zoveel anders nu.

Zowel zender als lader werken niet met oplaadbare penlites, ze hebben echt de volledige spanning nodig. Voor de zender is dat niet zo erg, het verbruik daarvan ligt vrij laag.

Voor de lader is het wat minder, na ongeveer 20 keer laden zijn je 8 penlites op. Maar er is wel een netlader te verkrijgen, met "peak" detectie, die dus je accu elke keer perfect vol laadt. Enige nadeel is dat deze alleen met VS stekker te krijgen is, dus je zal een reisadapter van deze plug naar EU stekker erbij moeten nemen om hem te gebruiken.

Of je moet al een goede lader hebben, die ook 4 cellen aan kan (rij-accu is 4.8v, 150 mAh) en dan het kabeltje van de batterijlader gebruiken om een laadsnoer te maken. Of een geschikte 12v adapter op de meegeleverde batterijlader aansluiten, zodat die op deze manier wordt gevoed.

Je ziet, er zijn dus wel wat mogelijkheden om het aan de lopende band gebruiken van penlites te voorkomen.

Dat is ook iets wat ik me laatst zat af te vragen. Maakt het nog uit of je een lader in een ander land haalt dan waar je woont en dus een ander voltage heeft? Mijn vriendin had een geweldige NimH lader voor AA en AAAtjes meegenomen uit de UK. Ik heb een UK naar EU converter-stekker maar is het ok als je die lader in de EU gebruikt?

Ik bedoel het voltage-verschil is geen issue met laden? Of is dat per lader afhankelijk?

Wat me opvalt is dat all onze RC schatjes en toebehoren veel goedkoper zijn in de US en UK.

Dat is ook iets wat ik me laatst zat af te vragen. Maakt het nog uit of je een lader in een ander land haalt dan waar je woont en dus een ander voltage heeft? Mijn vriendin had een geweldige NimH lader voor AA en AAAtjes meegenomen uit de UK. Ik heb een UK naar EU converter-stekker maar is het ok als je die lader in de EU gebruikt?

Ik bedoel het voltage-verschil is geen issue met laden? Of is dat per lader afhankelijk?

Wat me opvalt is dat all onze RC schatjes en toebehoren veel goedkoper zijn in de US en UK.

Voltage is in dit geval geen probleem, de lader kan van 100 t/m 240 v wisselstroom werken. Dus het is alleen het type plug dat niet klopt. Maar dit geldt niet voor alle electrische apparaten die voor de VS zijn gemaakt. Soms werken ze alleen op 100 volt, 240 erop en "poef!".

Okee dus met US spul omtrent accus, laders en andere gadgets is het een beetje zoals met hun economie.

Erin pluggen en maar hopen dat het niet opblaast hier lol

Is 'ie leuk of is 'ie leuk?... 8-)

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi ding man die grotere.. Zet er eens wat naast zodat ik kan zien hoe groot ie is??

U vraagt, wij draaien :)

full

Net mijn eerste rit, en het rijdt mede door de 4wd super! Rijden ermee is makkelijk en de 1ste indruk is echt goed.

U vraagt, wij draaien :)

Net mijn eerste rit, en het rijdt mede door de 4wd super! Rijden ermee is makkelijk en de 1ste indruk is echt goed.

De 4WD zal zeker een groot verschil maken, maar ook de olie gevulde dempers maken flink wat uit. Ik merk dat ook met de grease dempers die nu op mijn micro zitten, wegligging is een stuk beter.

Cool, gooi je straks even een rit door de derde dimensie op youtube?

:D Dit machientje is zo fraai dat ik waarempel, geheel tegen mijn natuur in, heel voorzichtig was de 1ste rit.
Dus tot nu toe alleen nog maar 2D. Mocht er 3D komen dat gooi ik een filmpje ertegenaan.

De Rally Car heeft zelfs een moersleutel meegeleverd voor de wielen te verwisselen bij een lekke band. En oliedempers en alles in de lagers etc... hij isss goehoedd :D

Dit vind ik een goed filmpje over de Micro Rally car:

Rond de 7 minuten zie je wat stoere jumps met de standaard accu, rond 8 minuten gaat de lipo erin, en gaat het echt los...

Grappig, dat filmpje gaf de doorslag om er één aan te schaffen :) Het karretje is erg veelzijdig, zoals je ziet in het filmpje buiten dikke pret en binnen op mijn gladde vloer prima grip. En je kan er langzaam mee rijden.

Grappig, dat filmpje gaf de doorslag om er één aan te schaffen :) Het karretje is erg veelzijdig, zoals je ziet in het filmpje buiten dikke pret en binnen op mijn gladde vloer prima grip. En je kan er langzaam mee rijden.

Ik had door dat filmpje ook bijna die aangeschaft, maar ben toch voor de Micro T gegaan, ook omdat die met Baja kever kap was uit te rusten, en dat vond ik toch net even wat gaver dan die rally kap. En met de NiMh accu lijkt de Micro T net wat sneller, misschien ook gezichtsbedrog, doordat hij kleiner is. Ik kreeg van dat filmpje de indruk dat je bij de Rally car toch echt wel de lipo nodig hebt voor wat fel rijden.

Back