RC uitstapjes naast je heli's, bespreek ze hier

Heb bij de BLC gevlogen, maar de laatste tijd vlieg ik niet echt actief meer.
Ik ben tegenwoordig veel met mn boten en met mn tank bezig.
Ok :)
vroeg me al af, als je bij een club zit bij ons in de regio moet ik je vast een keer zijn tegengekomen (MVC snoopey)
Wie weet in de toekomst een keer.

Groeten,
Eric

@Mark

Is op zich een heel goed idee alleen ben ik er niet zeker van of de vleugels dan nog netjes in elkaar schuiven. Er zal een kleine opening tussen de vleugels zitten en ik weet niet of dat invloed heeft op de hele constructie en/of vliegeigenschappen?

Chipszooi... (kleine) autootjes zijn veels te leuk :) Ook al rijdt de Losi eventjes niet meer, tandje afgebroken van een tandwiel. Kennelijk waren de sprongen van een meter hoog ietwat overdreven (dat is 1:1 36 meter hoog :D ) Maar onder garantie komt er een nieuw tandwieltje aan. Netjes.

Waarom Chipszooi dan?... nou ik ben nu al aan het kijken voor BnD 2,4 GHz autootjes van Losi met Spektrum zender. En de Kyosho mini-Z en dNano... en HPI heeft ook zo'n klein ding. Veels te leuk allemaal... :(

;)

Chipszooi... (kleine) autootjes zijn veels te leuk :) Ook al rijdt de Losi eventjes niet meer, tandje afgebroken van een tandwiel. Kennelijk waren de sprongen van een meter hoog ietwat overdreven (dat is 1:1 36 meter hoog :D ) Maar onder garantie komt er een nieuw tandwieltje aan. Netjes.

Waarom Chipszooi dan?... nou ik ben nu al aan het kijken voor BnD 2,4 GHz autootjes van Losi met Spektrum zender. En de Kyosho mini-Z en dNano... en HPI heeft ook zo'n klein ding. Veels te leuk allemaal... :(

;)

1 meter? Met de standaard veren? Dat is gewoon marteling. ;)

Tijd voor een paar olie of grease dempers, dan is de klap niet zo hard. Wel netjes dat je onder garantie een nieuw tandwiel krijgt, terwijl dit toch echt gebruiksschade genoemd kan worden. Is dat de service van Losi, of van de shop waar je hem gekocht hebt?

Die meter klimmen het bureau op om dat korte (reeds verwijderde) filmpje even te maken. Dat ging soms even scheef... :) Dat springen op dat niveau ga ik niet standaard doen. Het (plastic) tandwieltje begaf het vreemd genoeg gewoon onder rijden. Is service van de shop, ben tevreden over deze zaak. Maar had er ook enkele Helies gekocht, dus hij snapt het wel ;)
Over de standaard veren, ik ben er eigenlijk wel tevreden over. Het is goed voor grip van de banden op mijn gladde volledig vlakke vloer. En bij een sprong heb je ook voorwaartse kracht en is de hoek van de auto niet loodrecht. Dan klapt de achterkant niet zomaar neer, en kan je best een sprongetje maken. Als je de achterkant laat vallen recht naar beneden is het inderdaad een slappe hap.

Zo, op naar de Micro Rally Car. Dat lijkt me een geweldig karretje.

Die meter klimmen het bureau op om dat korte (reeds verwijderde) filmpje even te maken. Dat ging soms even scheef... :) Dat springen op dat niveau ga ik niet standaard doen. Het (plastic) tandwieltje begaf het vreemd genoeg gewoon onder rijden. Is service van de shop, ben tevreden over deze zaak. Maar had er ook enkele Helies gekocht, dus hij snapt het wel ;)
Over de standaard veren, ik ben er eigenlijk wel tevreden over. Het is goed voor grip van de banden op mijn gladde volledig vlakke vloer. En bij een sprong heb je ook voorwaartse kracht en is de hoek van de auto niet loodrecht. Dan klapt de achterkant niet zomaar neer, en kan je best een sprongetje maken. Als je de achterkant laat vallen recht naar beneden is het inderdaad een slappe hap.

Zo, op naar de Micro Rally Car. Dat lijkt me een geweldig karretje.

Op een volledig vlakke vloer of glad asfalt voldoen de standaard veren inderdaad goed. Maar ik rijd vaak op tegels, met hier en daar een oneffenheidje, en dan gaat de achterkant teveel op en neer deinen, en regelmatig de grond aantikken, tenzij je niet volgas rijdt. Met de grease dempers erop gebeurt dat niet meer, en de grip is nog goed. Als de achterkant gaat stuiteren heb je toch ook al minder grip.

Die Rally Car had ik ook naar gekeken, voordat ik de Micro Desert Truck besloot te nemen. Ook een gaaf ding, zo lijkt het, en met 4WD en met oliedempers.

Zeg auto heren.. Gaan we nog wel vliegen?? :)

Vliegen? Wil je niet offtopic gaan in dit topic, dat over alles behalve heli's gaat? ;)

Maar om je gerust te stellen, ik heb vandaag 1 accu met de auto gereden, en meerdere lipo's gevlogen met de Bravo SX en de Solo coax (even voorkomen dat die vast roest), en ook mijn 3 kanaals heli's weer eens "uitgelaten".

Indoorvlieger-dude, heb je misschien wat teruggelezen over die glider die ik nu heb?

Is erg leuk en kan het je aanraden, flighttime is bijna 20 minuten en als je meer ervaring hebt misschien nog wel langer.

Yay!

Indoorvlieger-dude, heb je misschien wat teruggelezen over die glider die ik nu heb?

Is erg leuk en kan het je aanraden, flighttime is bijna 20 minuten en als je meer ervaring hebt misschien nog wel langer.

Yay!

Zeker, ik heb met plezier je enthousiaste verhaal gelezen. Ik ben echter erg tevreden met de Hobbyzone Champ, en voorlopig geen ambitie de vloot uit de breiden. Maar mocht ik dat doen, dan zal ik die zwever zeker in gedachten houden, bedankt voor de tip. :D

En omdat het zo leuk is deze (Losi Micro Rally Car) besteld:

LosiMicroRally-1-400x251.jpg

Dat ziet er cute uit.

Ik heb een tijd terug ook een zooi van die microwagentjes gehad, zij het goedkopere varianten. Tis best leuk en indoor racen met wat vrienden of collega's kan hilarisch zijn.

Maar ik zet wel vraagtekens bij de levensduur van die machientjes, daarom heb ik er ook nooit veel geld in gestoken.

Maar ik zet wel vraagtekens bij de levensduur van die machientjes, daarom heb ik er ook nooit veel geld in gestoken.

Dat moet nog blijken, maar heb er het volste vertrouwen in. Anders had ik er niet nog eentje besteld ;) Het is gewoon een volwaardige r.c. car, alleen wat kleinere schaal. De bouwkwaliteit is gewoon identiek aan de grotere modellen.
Denk dat een heli minder lang meegaat ;)

Het probleem is, hoe kleiner hoe meer fragiel.

Zoals ik al eerder vertelde, ik heb ook een Tamiya TT01 1/10. Man, ik heb toch zo lopen raggen met dat ding en heb hem al 6 jaar geloof ik. Hij heeft wel een jaartje of 3 stilgestaan maar als ik de klappen zie die dat ding heeft gehad. Ik denk dat er weinig andere RC wagentjes zijn die dat kunnen hebben.

Ik geloof dat ik 1 keer de verbinding tussen de servo en de stuurinrichting heb moeten vervangen. Kostte me 1 euro geloof ik en het is ook de bedoeling dat ie breekt bij een botsing om je servo te beschermen.

Een goeie aankoop, deze machine. Hij loopt nog als een naaimachientje en ik zie hem voorlopig ook niet overlijden.

Klopt.

Maar wat ik bedoel is, een steentje laat mijn TT01 koud. Hetzelfde steentje kan toch meer impact hebben op een kleiner machientje.

Time will tell about the Losi.

Laatst bewerkt:
Je moet er ook niet met stenen naar gooien :D
Maar dat steentje krijgt minder kracht mee met een lichtere auto.

Wat voor micro-autootjes heb jij dan gereden?

En inderdaad, de tijd zal het hier uitwijzen. Maar de Losi Micro serie is toch zo'n 3 jaar op de markt zonder veel problemen.

Hoe dan ook, ik vind het leuk. Dat is het belangrijkste.

Ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik heb ook genoeg verhalen gehoord van 1:10 auto's die een stoeprandje "aantikten" en daarna met 3 wielen verder moesten. Kleiner betekent natuurlijk minder dikke materialen, maar tegelijk is de hoeveelheid "bots-energie" ook lager. De Micro's van Losi gebruiken naar verhouding veel lange schroeven, die dus relatief veel vlees hebben. Alle draaiende delen kunnen voorzien worden van kogellagers, wat de slijtage duidelijk beperkt.

Maar wat uiteindelijk het meest meetelt is de fun-factor. Al zou een 1:10 langer meegaan, heb je er ook meer plezier van? Op de plek waar ik nu met mijn micro rijdt, zou ik niet met mijn 1:10 kunnen rijden, dan is het 2 tellen vol gas, en dan al weer afremmen. Met de micro kun je gewoon een circuitje rijden, tussen de poten van de glijbaan door, dan onder de schommel, terug langs de "wipkippen" etc...

Ik heb een paar van die 15 euri dingetjes gehad, verder heb ik ook ooit een keer een Nikko Mini Cooper gekocht. Ding was 40 euri maar het was allemaal vrij snel kapot en de accutijd was werkelijk ondermaats.

Toen kocht ik die Tamiya 1/10 elektro, nog geen minuut spijt van gehad en kan er mee door de blubber/zand raggen als geen ander. Na afloop even met compressortje schoonmaken en hij is weer klaar voor de volgende ragsessie.

Ik heb er geloof ik 140 euri voor heb betaald toen. 50 extra voor 3 geweldige NiCad accus, een professionele (quick)charger en 8 zeer goede rechargable NiCad AAtjes.

6 jaar later en het werkt allemaal nog, zelfs de AAtjes. ik zie dat die microdingetjes niet zo gauw halen maar wie weet.

En inderdaad, het schik hebben is #1

Back