RC uitstapjes naast je heli's, bespreek ze hier

Hmm, vandaag toch weer even gevlogen met de SkyRunner.

Tuurlijk is het een foampie wat nooit zo accuraat of snel zal zijn als een echte RC-plane maar toch, het is erg ontspannend. En met zijn 70 cm spanwijdte is het toch iets speciaals om hem over je hoofd te laten zoeven. Het landen gaat steeds beter en ook het intapen van de leading edges, neus en onderkant van de fuselage was een zeer goed idee. Het vuil veeg je er zo af en ik heb ook het idee dat het materiaal daardoor steviger en gladder wordt.

Ik heb de perfecte plek achter mijn huis, het heeft zelfs een soort stenen landingsbaan waar ik ook nog even met mijn TT01 heb lopen knallen. Hij zit weer aardig onder de modder en ik moet hem eerst laten drogen voordat ik de hamer, beitel en compressor moet gaan gebruiken om de meuk eraf te krijgen. Er zat standaard een 1700 mAh NiCd accu bij maar heb er weer eens een 3000 mAh NiCd ingepropt die ik erbij had gekocht. Best hilarisch om te zien dat het ding zoveel power heeft dat ie bij volgas vanuit stilstand op zijn plek blijft staan terwijl de bandjes spinnen.

En driften en donutjes draaien kan ie als geen ander.

Ik merk ook dat ik behendiger word met het vangen van de SR en dat geeft een een warm en fuzzy-gevoel lmao. Alleen is bijna 20 minuten flighttime echt niet genoeg lol. ook al is het een stuk langer dan bij bv heli's.

Dus ik check bij de modelbouwshop waar ik hem gekocht heb of ik wat extra LiPo's kan bestellen maar helaas, geen voorraad beschikbaar. Vervolgens bij de HobbyKing gechecked, wederom een backlog van 1 week tot 1 maand.

Ik ben daarna op aanraden van Stef maar op zoek gegaan naar een Turnigy-alternatief maar ook niet helemaal gevonden wat ik schijnbaar nodig had.

Ook kwam ik erachter dat het betalen bij de HK met een gewone bankpas niet kan of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.

Wat ik wel weet is dat de SR echt een van de beste RC aankopen is die ik heb gedaan. Het vliegt zo soepel, makkelijk en zelfs mocht ie crashen dan is er eigenlijk niks aan de hand.

Volgende maand komt er een MCPx in huis. Ik ben dat coax-gedoe zo beu en als ik niet buiten kan vliegen dan wil ik echt een heli hebben waarbij het trainen voor een grotere heli realistischer wordt. En ik vind het ook een leuk ding om te zien, eerlijk gezegd.

Over anderhalve week ga ik naar de UK, anders had ik de MCPx al gekocht.
Ik heb niet te klagen maar men moet toch prioriteiten stellen, nietwaar?

Ik merk dat ik opleef als mijn RC avonturen, zij het vliegen of niet, met een goed gevoel afgesloten kunnen worden.

En dat had ik wel nodig na al mijn tegenslagen met de E500/Big Lama

Het leven is goed...

Ok, genoeg geblaat.

Laatst bewerkt:
Ook kwam ik erachter dat het betalen bij de HK met een gewone bankpas niet kan of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.

Dat klopt, maar je kan wel met je bankpas geld overmaken naar je PayPal rekening, en van daar af betalen. Dat doe ik althans. Enige nadeel is dat je een paar dagen moet wachten tot het geld van je bankrekening is bijgeschreven op je PayPal rekening. Of je moet een creditcard hebben, dan kan PayPal het geld direct vandaar af overmaken.

En heb je al op eBay gezocht naar een accu voor de Skyrunner?

Nee, nog niet. Ik ga het wel even checken maar als het echt een issue is dan wacht ik wel even totdat ie weer op voorraad is bij de modelbouwshop hier in de buurt. Dan heb ik er tenminste garantie op en als het echt te lang duurt dan vraag ik mijn vriendin wel of ik haar creditcard van de zaak even mag lenen lol.

Trouwens, wat is de beste lijm of verbindings methode tussen bv elevons en de rest van de vleugel? Tape of een speciaal soort lijm of zo? of moet het iets anders zijn aangezien het een bewegend deel ten opzichte van de horizontal stabilizer is.

Ik zie net dat een van die verbindingen wat zwakker wordt, met die chinese fabricage-methoden wordt er blijkbaar veel bezuinigd op lijm of andere dingen

Als ze nou eens wat minder op volume gingen concentreren en wat meer op kwaliteit, dan zijn een hoop mensen denk ik wel bereid om ietsje meer te betalen.

Ik mis het japanse spul uit de jaren 70,80 en 90 soms....

Ietsje duurder maar wel goede materialen.

Dat klopt, maar je kan wel met je bankpas geld overmaken naar je PayPal rekening, en van daar af betalen. Dat doe ik althans. Enige nadeel is dat je een paar dagen moet wachten tot het geld van je bankrekening is bijgeschreven op je PayPal rekening. Of je moet een creditcard hebben, dan kan PayPal het geld direct vandaar af overmaken.

En heb je al op eBay gezocht naar een accu voor de Skyrunner?

Je kunt je bankrekening direkt koppelen aan Paypal. Dan kun je gewoon direkt betalen. Je moet alleen eenmalig op een code wachten om de koppeling tot stand te brengen.
Of een creditcard regelen. Je kunt in veel hotels trouwens bijna niet meer zonder.

Je kunt je bankrekening direkt koppelen aan Paypal. Dan kun je gewoon direkt betalen. Je moet alleen eenmalig op een code wachten om de koppeling tot stand te brengen.
Of een creditcard regelen. Je kunt in veel hotels trouwens bijna niet meer zonder.

Nadeel is alleen dat als iemand je paypal gegevens heeft, ze niet alleen je PayPal account kunnen plunderen, maar ook je bankrekening...

Nee, nog niet. Ik ga het wel even checken maar als het echt een issue is dan wacht ik wel even totdat ie weer op voorraad is bij de modelbouwshop hier in de buurt. Dan heb ik er tenminste garantie op en als het echt te lang duurt dan vraag ik mijn vriendin wel of ik haar creditcard van de zaak even mag lenen lol.

Trouwens, wat is de beste lijm of verbindings methode tussen bv elevons en de rest van de vleugel? Tape of een speciaal soort lijm of zo? of moet het iets anders zijn aangezien het een bewegend deel ten opzichte van de horizontal stabilizer is.

Ik zie net dat een van die verbindingen wat zwakker wordt, met die chinese fabricage-methoden wordt er blijkbaar veel bezuinigd op lijm of andere dingen

Als ze nou eens wat minder op volume gingen concentreren en wat meer op kwaliteit, dan zijn een hoop mensen denk ik wel bereid om ietsje meer te betalen.

Ik mis het japanse spul uit de jaren 70,80 en 90 soms....

Ietsje duurder maar wel goede materialen.

Ik gebruik voor mijn Champ als lijm 2 componenten epoxy, dat hecht goed, en "vreet" het schuim niet op. Er zijn ook andere opties.

Tja, creditcards, het heeft zeker zijn voordelen. Maar de rente die je betaalt is me echt te hoog en ook al gebruik je hem amper tot niet, je moet er toch een bepaald bedrag maandelijks voor betalen buiten de transacties om. En ik gun die banken echt geen stuiver extra

Ik weet het niet, misschien ben ik ouderwets maar ik ben niet zo van het krediet of zo. Misschien als ik een aankoop echt nodig heb en alleen online kan bestellen met een CC maar tot die tijd.

Ik heb wat tape gebruikt voor de verbinding tussen de tail en de elevons aan allebei de kanten. Wat speling aangebracht zodat de elevon vrijuit kan bewegen maar morgen eerst maar eens een testvluchtje maken voor evt. aanpassingen. Het is in ieder geval een stuk steviger.

Beetje flimsy, die originele verbinding, het is meer foam wat niet helemaal is opengesneden en aan die stukjes zitten de rudder en elevons vast, maar ja.

Met RC spullen is het toch een neverending story en dat is ook een beetje de hobby. Het enige wat nog zoeken is is naar de juiste materialen, lijm etc.

Die epoxy lijm is idd goed en ik zag ook laatst iets over hot glue of zo. Dat is steviger maar niet zo breekbaar en is erg geschikt voor foam schijnt het.

We zullen zien...:cool:

Tja, creditcards, het heeft zeker zijn voordelen. Maar de rente die je betaalt is me echt te hoog en ook al gebruik je hem amper tot niet, je moet er toch een bepaald bedrag maandelijks voor betalen buiten de transacties om. En ik gun die banken echt geen stuiver extra

Rente valt mee als je gewoon niet rood staat. Dus gewoon je saldo positief houden.. Verder is het een vloek maar kun je bijna niet meer zonder. Zodra je de grens overgaat en een hotelletje wilt pakken willen ze een creditcard zien. Tís niet anders. Ze willen niet dat je de minibar leegzuipt en dan weg gaat. En spullen bestellen buiten Nederland is gewoon vaak creditcard.

Rente valt mee als je gewoon niet rood staat

Tja, ik vind dat iedere cent rente er een teveel is voor die parasieten maar goed. Ze dwingen je bijna om je in de schulden of afhankelijkheid te steken om wat financiele speelruimte te hebben internationaal.

Voorlopig betaalt mijn werk al mijn reizen en hotel in de UK bv. En als ik prive ga, dan heb ik toch onderdak daar.

Misschien ben ik een stubborn old fool maar als het nog niet hoeft dan doe maar geen CC.

Ik vraag het wel aan mijn vriendin als ik de CC nodig heb voor iets.

"Off-topic anti-establishmentmodus */Off"

LOL

Iedereen zijn ding. Maar zonder cc kom je niet meer in een behoorlijk hotel. Ik reis veel voor mijn werk en heb geen zin in bagpack hotels meer. Deed ik vroeger wel maar ben ik klaar mee..

LOL ik heb ook niet echt veel met die backpack-herbergjes. Leuk als je jong bent maar tegenwoordig heb ik echt wat luxe nodig om te ontspannen, hoe verwend dat ook klinkt.

Roomservice! Put it on my expenseaccount!

LMAO

Nadeel is alleen dat als iemand je paypal gegevens heeft, ze niet alleen je PayPal account kunnen plunderen, maar ook je bankrekening... QUOTE]

Ik had ook onze bankrek gekoppeld aan paypal.
Na dit te hebben gelezen heb ik meerder berichten gevonden hoe mensen hun rekening zijn geplunderd zonder de bescherming te krijgen van Paypal maar juist werden aangezien voor dader. Juist wanneer je het bedrag terug laat boeken, kom je in de min, komt de deurwaarder langs en nog alles kwijt.

Mijn intenties waren om de koppeling van onze rekenin te verwijderen maar dit kon niet. Stond een betaling open en de betalingen die ik gedaan heb bij HK waren allang betaald.
Ik heb direct mijn paypal rekening beïndigd. Door de paypal rekening te stoppen worden alle betalingen geannuleerd.
Kreeg even een kleine hartverlamming hierdoor, temeer wij op marktplaats ook al te maken hebben gehad met iemand die ons lastig viel.

Beetje off-topic maar goed.

:evilbat: I has gone over tho za dark side :)

img9701d.jpg

img9703m.jpg

(uiteraard niet helemaal over, gewoon beetje experimenteren en beetje chill rondknallen)

Nu kan ik niet achterblijven verdorie..

Zoiets?? En dan in een georganiseerde aanval op de airstrip??

3858-1-Tank.jpg

Back