RcRallyCup 2009/2010 (RRC)

Ik vond zelf het baaninzetten lastig omdat ik in twee klassen rijd en zo geen tijd had om mijn auto klaar te maken. Als ik unlimited koest rijden had ik de heat daarvooringezet.

Over het overpowerd zijn....kan je misschien gelijk in hebben:)...Daarnaast is de E-maxx absoluut geen circuit auto. Hoewel ik elke heat als tweede of derde ben geeïndigd, op de finales na door technische problemen, de wielmeenemers hadden mijn velgen volledig uitgehold...
 
Volgens mij gaat het om de fun en niet om strenge regels? dit begreep ik altans iedere keer uit het topic.
Dat er wijnig rijders van ERCE waren en wijnig wedstrijdleiding komt door de organistatie.
Wij kregen een agenda waarop andere datums vrij waren. Hebben een datum gekozen en later bleek dat die bezet was.
Tja dan moeten ze maar de juiste lijst door stuuren of het wat vroeger doen.
De datum is toen vrij vroeg geplaatst. Die datum was al bezet bij mij en vandaar dat ik er niet was.
Tevens om dan nog wedstrijleiding te regelen die willen komen word dan lastig. Vooral omdat we zelf kort er voor een eigen rallycup hadden. Daardoor was het animo vanuit ERCE denk ik ook laag.
Volgens mij moet je zelf zo sportief zijn en degene die je op een ronde lecht voor bij laten.
ALs je sneller bent kun je best een keer zeggen dat ze op moeten letten dat je ze op een ronde lecht.
Heb het idee dat het door de rijders niet als fun word gezien maar als kampioenschap wat koste wat kost moet worden gewonnen. (Dit geld niet voor iedereen).

Maar volgens welke regels is de rallycup?
op het technische regelement na is er op de site niets terug te vinden over regels kwa voor bij laten gaan inhalen en zo.
Tja als je serieus wilt gaan rijden moet je ook die regels op stellen en anders gewoon je baaninzet doen en niet zeuren dat je tijd te kort komt voor je auto want dat krijg je als je meerdere klassen rijd.
Ik doe het zelf ook maar vraag altijd iemand om mijn auto even klaar te zetten als ik baaninzet doe of een accu aan de lader te hangen.

Ben blij dat wij geen regelement hebben en het voor de fun doen en soepel zijn met wat we rijden. We doen niet moeilijk als iemand de verkeerde banden heeft of een lipo.
Het gaat om de fun. Bij ons word bij de rally nooit de auto gecontroleerd of omgeroepen van dat er een snellere deelnemer is. Dit omdat het voor de fun is!!!
Dat is de rallycup ook maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er een aantal zeer fanatieke rijders tussen zitten en zaten waardoor er zelfs mensen scheldend zijn vertrokken.
Ben blij dat ik er niet was.
ALs ik nu al hoor dat ze niet uit zich zelf baaninzet kunnen doen. Jullie zijn toch allemaal volwassen of niet?

Bij de tourwagen hebben we wedstrijdleiding en keuringen.
Nogmaals Rally is voor de FUN!!!!!!
 
@bricks, verklaar U nader “ik vond de wedstrijdleiding nogal "afwezig”.
.
Laat ik beginnen met dat ik diep en oprecht respect heb voor vrijwilligers die hun hele zondag opofferen voor een club (voor relatief onbekende nog wel) Hulde. Zulke mensen moet je met een lampje zoeken.
Mijn verdere bevindingen wil ik best wel met jou en andere delen, maar niet op dit medium. Niet dat ik denk dat het heel erg kwetsend voor iemand zal zijn, maar dat vind ik ongepast.
Het is niet persoonlijk hoor!!

Voor wat betreft de baaninzet voel ik me niet aangesproken, ik heb nog diverse keren voor een andere rijders die in 2 klasse's reden waargenomen
 
Laatst bewerkt:
Maar volgens welke regels is de rallycup?.....Op het technische reglement na is er op de site niets terug te vinden over regels qua voor bij laten gaan inhalen en zo……Tja als je serieus wilt gaan rijden moet je ook die regels op stellen en anders gewoon je baaninzet doen en niet zeuren dat je tijd te kort komt voor je auto want dat krijg je als je meerdere klassen rijd…… Bij ons word bij de rally nooit de auto gecontroleerd of omgeroepen van dat er een snellere deelnemer is.....Bij de tourwagen hebben we wedstrijdleiding en keuringen.

Hey Emiel, jij als oud deelnemer zou je hiervan op de hoogt moeten wezen ;). We rijden eigenlijk gewoon volgens het algemeen wedstrijdreglement, uitgevaardigd door de NOMAC, welke door bijna elke club wordt nageleefd. Uiteraard wordt hier iets vrijer mee omgesprongen, maar dat geeft de deelnemer natuurlijk niet het recht om ze te ontduiken. Voor wie het nog niet weet: kan je om wat voor reden dan ook niet baan inzetten, moet je zelf zorgen voor een vervanger, dat is ook goed, logisch toch!

Ik heb totaal geen probleem gehad met hoe de wedstrijdleiding verlopen is, eerder complimenteus, ondanks ik ook regelmatig in gevecht raakte met een “achterblijver”, veelal ging het er dan bij mij sportief aan toe, en geen kamikaze acties, dat houdt de lol er voor mij in.
 
Ik heb ook zeker geen problemen met ze gehad (behalve dan dat ze me er aan het einde van de dag van de baan stuurde:p)
 
rally klasse

Zal ik dan ook maar een positief commentaar leveren. Ik heb nl geen enkele wanklank gehoord over welke motor, accu soort of enig gewicht hoe dan ook. Ik reed die dag zelf met twee stuks nieuw aangeschafte 4000 zippy's en dat was m.b.t. het laden een uitkomst tegenover het vorige seizoen welke ik met 6-cellen heb gereden.
Ik begreep eerst alleen niet waarom mijn wegligging in de bochten er zo belabbert was. Totdat ik de rs4 op de weegschaal zette die mij werd toegeschoven. -1375 gram! Na de nodige lood- en muntstukken er op geplakt te hebben ging het stukken beter! Dus het verplichte lood bijplakken voor de lipo rijders? Graag! De volgende race wordt ie zeker minstens 1600 gram.
En de rijtijden, ook geen enkel probleem aan mijn kant.
Ik vond het in mijn klasse het er goed en eerlijk aan toe gaan. Ik heb tenminste in het veld niets gemerkt van de hele discussie vooraf op het forum hier. Ja, er zijn altijd mensen die sneller kunnen sturen dan anderen maar dat maakt funcompetitie juist spannend. De nr's 1 t/m 3 in de rallyklasse reden volgens mij inderdaad met de "oude" cellen maar die zullen de volgende race in Den Haag nog opkijken. Ik plak nl. graag mijn nodige loodje!
Bouke
 
Laatst bewerkt:
Hey Emiel, jij als oud deelnemer zou je hiervan op de hoogt moeten wezen ;). We rijden eigenlijk gewoon volgens het algemeen wedstrijdreglement, uitgevaardigd door de NOMAC, welke door bijna elke club wordt nageleefd. Uiteraard wordt hier iets vrijer mee omgesprongen, maar dat geeft de deelnemer natuurlijk niet het recht om ze te ontduiken. Voor wie het nog niet weet: kan je om wat voor reden dan ook niet baan inzetten, moet je zelf zorgen voor een vervanger, dat is ook goed, logisch toch!

Ik heb totaal geen probleem gehad met hoe de wedstrijdleiding verlopen is, eerder complimenteus, ondanks ik ook regelmatig in gevecht raakte met een “achterblijver”, veelal ging het er dan bij mij sportief aan toe, en geen kamikaze acties, dat houdt de lol er voor mij in.

Ik weet het maar als ik het zo lees dat hij die mist en daar over zeurt en zelf niet eens voor vervanging of op tijd baaninzet kan doen dan moet je daar al helemaal niet over zeuren.
Zoals ik al zij het gaat voor de FUN.
Ik rij niet meer mee omdat dit 1 van de dingen was die mij tegen vielen.
Ruzies waarbij rijders boos weg liepen. Schelden op baaninzet en zelfs vals spelen om maar te winnen. Nee dankje. Kan iedereen wel zeuren over dat het voor de fun is maar ik heb er minder en minder fun in terug gezien.
Rij alleen nog bij ERCE de opening en sluiting rally races.

Ik heb bij verschilende clubs de rally gereden en heb nog nergens echte wedstrijd leiding gezien.
Keuring van de auto werd ook niet gedaan.
Wat ik begreep ging men er van uit dat iedereen het voor de fun deed en dat iedereen zo sportief was om zo sportief te zijn zich aan de regels te houden.
Om bij baaninzet te laat te komen of niet te doen omdat je anders geen tijd hebt voor je auto vind ik onzin. Zoals je al zij regel vervanging of rij 1 klasse.

Tjee de jeugdleden bij ons zijn nog volwassener en sportiever.
Heb dus niets gemist.
 
Ik begreep eerst alleen niet waarom mijn wegligging in de bochten er zo belabberd was……Na de nodige…….muntstukken er op geplakt te hebben, ging het stukken beter!

Hmmm Bouke, je hebt de uitdrukking dat je meer moet investeren in de wegligging, wel erg letterlijk genomen, en zo te lezen ook nog een beter rendement behaald dan op de beurs :rolleyes:. Uhh, heb je mijn tip nog onthouden; dat je meer in “olie” moet gaan doen. :) ;)
 
Ik weet het maar als ik het zo lees dat hij die mist en daar over zeurt en zelf niet eens voor vervanging of op tijd baaninzet kan doen dan moet je daar al helemaal niet over zeuren.
Zoals ik al zij het gaat voor de FUN.
Ik rij niet meer mee omdat dit 1 van de dingen was die mij tegen vielen.
Ruzies waarbij rijders boos weg liepen. Schelden op baaninzet en zelfs vals spelen om maar te winnen. Nee dankje. Kan iedereen wel zeuren over dat het voor de fun is maar ik heb er minder en minder fun in terug gezien.
Rij alleen nog bij ERCE de opening en sluiting rally races.

Ik heb bij verschilende clubs de rally gereden en heb nog nergens echte wedstrijd leiding gezien.
Keuring van de auto werd ook niet gedaan.
Wat ik begreep ging men er van uit dat iedereen het voor de fun deed en dat iedereen zo sportief was om zo sportief te zijn zich aan de regels te houden.
Om bij baaninzet te laat te komen of niet te doen omdat je anders geen tijd hebt voor je auto vind ik onzin. Zoals je al zij regel vervanging of rij 1 klasse.

Tjee de jeugdleden bij ons zijn nog volwassener en sportiever.
Heb dus niets gemist.

oei...ik denk dat je het nu een beetje uit het verband aan het trekken bent, ik proef wel heel erg veel negativiteit. Zo heb ik de dag absoluut niet ervaren en zo heb ik het ook niet van anderen gehoord en ook niet gemerkt.
Het enige dat ik zei dat ik het lastig vond om na de baaninzet meteen mijn spullen bij elkaar te rapen en te gaan rijden, waar lees jij dat ik geen baaninzet heb gedaan? Ik heb 1 keer een baaninzet niet gedaan NADAT ik zeker wist dat er genoeg man waren voor de rest stond ik elke keer netjes bij de baan.....beetje raar om meteen zo te reageren en mij uit te gaan maken voor onvolwassen en onsportief. Ik weet niet waar je gefrustreerd over bent maar wil je dat niet op mij afreageren?

Ik ben helemaal voor de fun factor en lekker rijden, en helemaal niet voor de regeltjes. En ik heb echt een leuke dag gehad en meer mensen met mij.
 
Sorrie is niet op jou bedoelt.
Maar het is iedere keer zo. Ben het een beetje beu.
Krijcht een lijst met datum waar er nog 2 van vrij zijn, geef je de datum die we kunnen en dan word die al weer afgekeurd omdat ze niet de juiste lijst door stuuren.
Word er een datum aangegeven en dan heb ik op de vraag of ik er tegen was nee gezecht maar meteen gezecht dat ik er niet ben en dan gaan ze daarna vragen voor wedstrijdleiding.
Tja vind die dan nog maar eens als het last minit werk is.
Is meer een organisatorisch probleem dan wat anders. Nogmaals sorrie was niet op jou bedoelt.
Heb wel weer de bekende verhalen gehoord en ben dus blij dat ik er niet bij was.
Ben er dus volgend jaar ook niet bij en ga er ook niets meer voor regelen.
Moeten ze maar met de juiste info komen en er tuidig mee komen.
Het is graag of niet.
 
Gelukkig, dan is dat ook uit de luncht.

Dan even over de stock 19T motor. Mijn keuze zal dan toch uitgaan naar de corally spec 19T black, omdat deze bij pk 25 euro kost. De moneymotor is bijna niet meer aan te komen.
Nu hebben ze bij PK twee versies, met laydown en standup brushess. Nu is google mijn vriend en blijkt dat de laydown brushess meer rpm kunnen genereren. Voor de slash zal dus standup meer geschikt zijn. Iemand ervaring hiermee?



Sorrie is niet op jou bedoelt.
Maar het is iedere keer zo. Ben het een beetje beu.
Krijcht een lijst met datum waar er nog 2 van vrij zijn, geef je de datum die we kunnen en dan word die al weer afgekeurd omdat ze niet de juiste lijst door stuuren.
Word er een datum aangegeven en dan heb ik op de vraag of ik er tegen was nee gezecht maar meteen gezecht dat ik er niet ben en dan gaan ze daarna vragen voor wedstrijdleiding.
Tja vind die dan nog maar eens als het last minit werk is.
Is meer een organisatorisch probleem dan wat anders. Nogmaals sorrie was niet op jou bedoelt.
Heb wel weer de bekende verhalen gehoord en ben dus blij dat ik er niet bij was.
Ben er dus volgend jaar ook niet bij en ga er ook niets meer voor regelen.
Moeten ze maar met de juiste info komen en er tuidig mee komen.
Het is graag of niet.
 
ik wil eigenlijk ook wel wat tips van slash-rijders uit de unlimitid klasse
m.b.t afstelling voor een asfaltbaan

welke olie?
welke veren?
welke vertanding?

ik heb nog nooit op asfalt gereden en als ik de volgende keer mee gaat doen dan kan ik me een beetje voorbereiden
 
Gelukkig, dan is dat ook uit de luncht.

Dan even over de stock 19T motor. Mijn keuze zal dan toch uitgaan naar de corally spec 19T black, omdat deze bij pk 25 euro kost. De moneymotor is bijna niet meer aan te komen.
Nu hebben ze bij PK twee versies, met laydown en standup brushess. Nu is google mijn vriend en blijkt dat de laydown brushess meer rpm kunnen genereren. Voor de slash zal dus standup meer geschikt zijn. Iemand ervaring hiermee?

Ja heb 2 jaar geleden met de Corally motor gereden. de laydown heeft inderdaat meer toeren.
Den andere heeft iets meer koppel.
ik zij de moneymotor omdat deze een stuk betrouwbaarder is.
Let met de corally goed op de tempratuur. als deze te warm word is ie snel stuk. Je moet hem goed onderhouden. vandaar mijn keus voor de moneymotor.
 
Ben er dus volgend jaar ook niet bij en ga er ook niets meer voor regelen.
Moeten ze maar met de juiste info komen en er tuidig mee komen.
Het is graag of niet.

Spreek je hier names erce of op persoonlijke titel, ik denk dat je dit met de organisatie moet opnemen en niet hier op het forum.

Heb zelf altijd met veel plezier bij jullie gereden en was altijd goed geregeld.

Arnold
 
Spreek je hier names erce of op persoonlijke titel, ik denk dat je dit met de organisatie moet opnemen en niet hier op het forum.

Heb zelf altijd met veel plezier bij jullie gereden en was altijd goed geregeld.

Arnold

Niet van uit ERCE maar uit mij zelf.
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de meningen/ervaringen wbt de “vooroordelen” tazv de verschillende reglementen bij de rcrallycup, waarvan verondersteld werd dat deze de uitslag “zwaar zou beïnvloeden”. Was al deze onrust gerechtvaardigd, of leed het slechts aan het “ik heb het niet in mijn koffer syndroom, dus uitreglementeren” Wie wil hier iets over kwijt?

Wie op het podium bij de rally klasse, heeft met een LiPo zijn resultaten behaald?

Was het echt “onmogelijk” om met bv een slash in de SCT klasse een ander merk te verslaan?

Waren er problemen rond de rijtijd bij de Unlimited, die volgens mij in overeenstemming toch naar 7min kwalificatie en 8min finale zijn gegaan? Hoe erg is hierdoor de slijtage bij de banden gebleken? (niemand reed volgens mij op pinbanden, heel verstandig)
Hoi Per,

Ik heb tijdens de short course klasse wel veel moeite gehad om een sc10 bij te houden.
Dit komt waarschijnlijk dat de slash 500gram zwaarder weegt en dat een goede 19turn motor toch sneller is dan een stock titan 550 van traxxas.
Maar desondanks heb ik veel lol gehad en geluk met de regen, want dat heeft mij tenslotte toch naar de overwinning gebracht.
Het schijnt dat een sc10 niet tegen water kan!!!!!

Groeten

Richard
 
Back
Top