he murky startgeld was altijd al 7.50 per dag mbv de sluis dus veel meer is het niet he hoezit het met transponder daar hoor maar niets over op de site
hans
hans
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb tijdens de short course klasse wel veel moeite gehad om een sc10 bij te houden…Dit komt waarschijnlijk dat de slash 500gram zwaarder weegt en dat een goede 19turn motor toch sneller is dan een stock titan 550 van traxxas….Maar desondanks heb ik veel lol gehad en geluk met de regen, want dat heeft mij tenslotte toch naar de overwinning gebracht.
Referend naar de woorden dat een SC10 langzamer in de bochten zou zijn dan een Slash, hebben deze SC10 rijders wel een anti-rollbar gemonteerd op de achterzijde van hun SC10? of is dit een optie die niet is toegelaten bij de standaard short course klasse?
Wij hebben namelijk een slash en een SC10 ook samen laten knallen en de SC10 is op alle fronten duidelijk sneller in zowel rechtuit- alswel bochtensnelheid. Let wel in vochtige zal de Slash altijd winnen daar de SC10 standaard geen radio/batterybox heeft.
Een anti rollbar bij een SC10 maakt héél veel uit in het bochtenwerk maar nogmaals ik weet niet hoe dit zit wat regelementen betreft.
Voor wat ik begrepen heb van 1 van de SC-10 rijders, is dat ze inderdaad wat rapper op rechtuit snelheid kwamen tov de Slash, daarentegen moesten ze erg veel inleveren qua bochten snelheid, de SC-10 blijkt vooralsnog, nog te “wispelturig” op de achterkant te zijn. Slechts 1 van de 3 kon tevreden wezen, de andere 2 hebben nog veel werk te verzetten. Normaal gesproken kijken deze 2 veteranen (beide zeer goede rijders) met opgeheven hoofd naar de uitslag, helaas moesten zij nu letterlijk en figuur het hoofd iets wat laten zakken om zichzelf terug te vinden op de uitslaglijst, voor hen was het een dag van “karakterbuilding”!
Cijfertjes vergelijken in de rcrallycup, “snijdt niet altijd hout”, zie de LiPo rijders in de rallyklasse die ook nog veel werk te verzetten hebben om de volgende keer op het podium te geraken. Bij de Unlimited klasse waren ook enkele rijders met een “hele bak vermogen” tozv de rest, en was het bij hen een “walk-over” op basis van cijfertjes, nou nee, ik denk dat bij hen het verwachtingpatroon tijdens de wedstrijddag ook wel effe iets bij gesteld moest worden.
Het zag er bij mij ook naar uit dat ik uitzicht had op een podium plaats, helaas had mijn accupack last van een vreemd soort “memory-effect”, hij was gewend aan een heat van 6min, hierdoor kwam ik wat te kort voor de 2de finale van 8min. De winnaar in de rallyklasse kon vorig seizoen niet echt meekomen, nu had hij zijn auto zo uit de kast getrokken en er niets aan gedaan, en bleek onverslaanbaar te wezen, hoe gek kan het lopen.
De rcrallycup is nou eenmaal meer dan alleen “kille cijfertjes”, pech, geluk, ervaring, net de juiste setup voor dat moment van de dag, maakt je dag of breekt deze. Wie zich "totaal blind staart" op de kille cijfertjes, en zijn verwachtingpatroon daar "positief" op afgesteld heeft, kan wel eens bedrogen uitkomen, en zal zich niet snel gelukkig/thuis voelen op een rallycupwedstrijd.
misschien een stomme vraag maar je mag niet met een buggy body rijden? Mag het wel met een andere body op een buggy chassis?
......Inderdaad is het zo dat alle ophef die op dit forum is gemaakt t.a.v. rijtijden, slijtage e.d. helemaal niet nodig was, maar zal ongetwijfeld ergens goed voor geweest zijn. Veranderingen waren voor een aantal oude deelnemers blijkbaar eng en dat geeft op zich ook niet, maar als dan blijkt dat die veranderingen in de praktijk juist zeer positief uitpakken, is er de mogelijkheid je opnieuw te motiveren voor deelname.....
….Slechts 1 van de 3 kon tevreden wezen, de andere 2 hebben nog veel werk te verzetten. Normaal gesproken kijken deze 2 veteranen (beide zeer goede rijders) met opgeheven hoofd naar de uitslag, helaas moesten zij nu letterlijk en figuur het hoofd iets wat laten zakken om zichzelf terug te vinden op de uitslaglijst, voor hen was het een dag van “karakterbuilding”!.....
Pardon, ik weet niet wat jij gerookt heb, maar volgens mij ben jij een beetje “zweverig”, zeker tazv hoe jij iemands mening naar beneden haalt, ongeacht of hij daarin wel of niet gelijk in heeft/had!
Referend naar de woorden dat een SC10 langzamer in de bochten zou zijn dan een Slash, hebben deze SC10 rijders wel een anti-rollbar gemonteerd op de achterzijde van hun SC10? of is dit een optie die niet is toegelaten bij de standaard short course klasse?......Let wel in vochtige zal de Slash altijd winnen daar de SC10 standaard geen radio/batterybox heeft…..Een anti rollbar bij een SC10 maakt héél veel uit in het bochtenwerk maar nogmaals ik weet niet hoe dit zit wat regelementen betreft.
….veel inleveren qua bochten snelheid, de SC-10 blijkt vooralsnog, nog te “wispelturig” op de achterkant te zijn…..
…..Toen ik vervolgens heel veel storing in de SCT beleefde, heb ik voor de Rally gekozen…..
Ja, je kunt zelf kiezen of je meedoet voor het "kampioenschap" of echt alleen voor de fun.