RCRCM Typhoon

Ik bedoel ruimte. Motortijd boeit me niet zo erg, ik gebruik de Typhoon voor 80% aan de helling en daar heb ik de motor alleen voor nood nodig. Als ik eens op het veld wil vliegen is 2 accu's genoeg om even lekker te spelen en hij gaat op 3S vlot zat omhoog (net niet vertikaal).

Ok. Over de ruimte maak ik me geen zorgen. Die 4s moet passen.
De typhoon is idd te gek aan de helling. Op het veld mis ik dan gewoon power met dit motortje. Hij gaat redelijk steil omhoog, maar ik wil meer meer meer! [emoji39]

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet mijn AirOne een keer zien vliegen (3m, 2,3kg), daar zit een ruime kW in. Die gaat lekker omhoog!

Wil ik zeker eens zien vliegen! [emoji13]

Niemand die mij advies kan geven over de hacker B40? [emoji22]
Ik dacht zelf aan een B40-10L met een prop van 13x11

Op eCalc zie ik die specfieke motor niet staan, maar wel de B40-9L en de B40-11L met 4.4:1 vertraging
Beide worden op 3S en 13x11 veel te zwaar belast, dus die 10L ook verwacht ik.
Met een 12x10 of 12x11 klappprop is het op 3S voor zwevergebruik (motor steeds kort aan, max 15-20 sec) net te doen vermoed ik.

Dirk dankjewel voor je antwoord.
Ik was van plan om met4s te vliegen.
Limiet van de Wattage van de motor maak ik me niet zo druk om. Het schijnt geen probleem te zijn om 1 kilowatt te draaien met deze motortjes. Waar het mij vooral om gaat is dat ik te weinig verstand heb van toerentallen kv's etc om te bepalen welke B40 ik het beste kan aanschaffen als ik op 4 cellen wil gaan vliegen.

Nice!

Grappig, ik erger me aan mijn witte tape op de gele Orca, en jij plakt zwarte tape op een witte Typhoon....:hammer:

Back