Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Eerder van de mensen die een poging doen om als burger de wet te snappen, en verder wat mensen die hun interpretatie van de regeling weergeven...
En volgens de interpretatie aangaande binnen straal van 15km van luchthaven niet vliegen ben ik met een babycopter die in de achtertuin 1cm van de grond komt al strafbaar en heb ik recht op max 6 mnd hechtenis of max. Boete van €7.800.
Als dat klopt dan heb ik toch moeite om deze regelgeving serieus te nemen, al is het ook beangstigend: stel je voor dat die gevaarlijke babycopter wel in aanvaring komt met een 737 terwijl ik in de achtertuin sta
Ik vermoed dat de meeste mensen gewoon blijven doen wat ze al deden: lekker veilig vliegen, iets dat dus ook in de regelgeving genoemd wordt: de hobbiesten hebben tot nu toe laten zien geen gevaar te vormen!
Wordt het gewicht ook in overweging genomen? Bedoel meer te zeggen dat iemand met een hubsan al strafbaar is die binnen de ctr vliegt?
Er mogen geen RPAS vliegen binnen CTR.
Het gewicht en toepassing zijn hieraan ondergeschikt!
Hmm. Als ik dit letterlijk interpreteer dan maar, dan mag ik niet in een (klim)hal, nog in mijn eigen huis vliegen binnen CTR ???Er mogen geen RPAS vliegen binnen CTR.
@Phicoh
wordt jij niet moe van jezelf? Je verward met je opmerkingen mensen die juist proberen eea te begrijpen. Dat was ook de reden van mijn samenvatting... eea 'leesbaar' maken voor anderen.
Hmm. Als ik dit letterlijk interpreteer dan maar, dan mag ik niet in een (klim)hal, nog in mijn eigen huis vliegen binnen CTR ???
De kids hier in de straat die morgen met hun Sinterklaas en Zwarte Piet Bart Smit heli's gaan spelen zijn dus rijp voor het gevang
Ik begin eea steeds beter te begrijpen door je uitleg, maar het begrip is sterk aan het afnemen moet ik zeggen!
...maar waarom heb je het dan over 'bepaalde instanties' als vliegclubs ook gewoon vliegen?...
Ik bedoel het niet moeilijk, maar tracht soms met een voorbeeld te snappen wat de reikwijdte van een uitspraak of regelgeving is. Dat een handhaver - net als bij de meeste regelgeving - deze afhankelijk van de situatie verschillend mag toepassen dat is een gegeven, maar daar ging het me even niet om!@Lucht
Maak het niet moeilijker dan het is.
Er zal geen handhaver zijn die een kind van 7 aanspreekt op het buiten vliegen met een speelgoedheli... er zijn wel handhavers (en dat worden er steeds meer) die een volwassene aanspreekt die met zijn F450 (of iets anders wat vliegt) zal aanspreken...
En dat heb ik erg gewaardeerd. Na 79 pagina's geheenenweer las ik eindelijk iets dat me aansprak. En dat leidt natuurlijk tot vragen, en mogelijk een discussie om eea nog duidelijker te krijgen.Nogmaals,
het doel was het samenvatten van de wetgeving niet het opnieuw starten van een nutteloze discussie.
Er mogen geen RPAS vliegen binnen CTR.
Het gaat er niet om of je OVER iets heen vliegt (dat mag in principe) maar waar jij zelf staat en waar je start/landt.-over/in een Bos wil vliegen?
-over de maas wil vliegen?
-over een waterplas wil vliegen (b.v Oolderplas in roermond)
#Aan wie moet ik dat dan vragen??
Als deze Text in het verkeerde Topic is geplaats ,, dan hoor ik het wel
betreft Hobby-matig gebruik
Hoe meer regels .. hoe meer onduidelijkheid!!
dacht eerst dat ik het wel een beetje snapte .. nu helemaal niet meer :???:
deze snap ik nog:
- niet in de bebouwde kom
- 150mtr van bebouwing buiten bebouwde kom
- niet over mensen
- niet over dieren
- niet over autobanen/snelwegen
- niet over treinsporen
- niet hoger als 120mtr
- 3.5/15 km van luchthavens (verschilt per luchthaven)
- toestemming van grond/land-eigenaar
het begrip voor baat vliegen gaat een stuk verder dan puur een financiele transactieeven snel een paar voorbeeldjes:
in ruil voor foto's krijg je:
-een kopje koffie
-een rondleiding
-gratis toegangskaartje
- hulp van de andere partij
- of wellicht bellen ze je de volgende keer als ze gewone foto's nodig hebben.
dit zijn allemaal dingen die gelden als baat, ook al verwacht je ze niet allemaal direct![]()
maar het is helaas zo als het is, dont shoot the messenger