Maar als jij als hobbyist opnamen maakt zonder dat daar een vergoeding op tegenprestatie van wat voor soort dan ook aan te pas komt (meer dan een kop koffie) dan is daar volgens mij geen haan die daar naar kraait
+1 ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar als jij als hobbyist opnamen maakt zonder dat daar een vergoeding op tegenprestatie van wat voor soort dan ook aan te pas komt (meer dan een kop koffie) dan is daar volgens mij geen haan die daar naar kraait
-is FPV nu verboden of niet?!
zoja,, waarom ?!
Die laatste probeerde de drone uit de lucht te slaan toen hij in de gaten kreeg dat het onbemande vliegtuigje boven zijn huis zweefde.
Zo zie je maar dat de politie ook niet weet hoe het in elkaar steekt
Dit was zo ie zo een commerciële vlucht al dan niet met baat.
Ze zijn gewoon in overtreding
Laag, ach, wat bedoel je met laagdat betekend dat ze wel heel laag echt in een tuin zijn gevlogen...
ben ook wel benieuwd wie dit was![]()
Zo zie je maar dat de politie ook niet weet hoe het in elkaar steekt
jup, zeker commerciele vlucht, waren wij ook voor gevraagd echter hebben gezegt dat het niet kon.
vooral de zin over die man die probeerde hem uit de lucht te slaan intresseert me. dat betekend dat ze wel heel laag echt in een tuin zijn gevlogen...
Achteraf is het natuurlijk vrijwel onmogelijk om te bewijzen dat de vlucht commercieel was.
Tenzij er beelden vrijkomen denk ik.
Het is een opdracht geweest, dus is het per definitie commercieel.Quote zal de herkomst van beelden als journalistieke bron geheim kunnen houden. Dan moet een rechter afwegen of het in gijzeling nemen van een journalist van Quote een gepaste maatregel is voor een mogelijke overtreding van de luchtvaartwet.
Als je lol wilt hebben (zeg maar een blad als panorama), dan neem je een hobbyist met een quad zonder camera, een losse filmploeg en ga je relatief laag boven de openbare weg vliegen.
Ik denk dat dat mooie plaatjes en aangifte vanwege vernieling van eigendom op kan leveren.
Het is een opdracht geweest, dus is het per definitie commercieel.
wat is dit voor belachelijk idee?
dit ben ik volledig met je eens. ik vind het volkomen logisch dat er een grote groep mensen is die enkel de drone verhalen uit de media kennen, en die niet staan te juichen als er een drone 10 meter boven hun tuin hangt. 100% logisch.Voor jullie is het "hobby".
"Henk & Ingrid" zien, horen en lezen alleen de verhalen uit de media en hebben op die wijze een nogal vertekend beeld van het fenomeen "drone".
En ik moet zeggen dat ik persoonlijk ook niet zal juichen van plezier als zo'n ding op 10 meter boven mijn achtertuin hangt. Hij zou zomaar, heel spontaan, neer kunnen storten.
Ik denk dat dit een vrij realistisch idee is.