De reparatieklus is gedaan. Het schip is weer dicht, geverfd, verouderd en elektrisch is ook weer alles aangesloten.
Mooi de gelegenheid genomen om ook een paar kleine aanpassingen te doen.
Zo was de kleine 12 volt centrifugaal pomp als lenspomp een beetje te krachtig. Ik heb er nu een step down converter tussen gezet. In het water moet ik die nog even even afstellen want ik heb geen idee hoe ver ik zo’n centrifugaalpompje kan terugdraaien. Eerder al eens geprobeert het debiet te reduceren door de siliconen slangetjes naar van de uitstroomopeningen wat af te knijpen. Het kon geen kwaad, maar daar het pompje was daar niet blij mee. ....nu hoop ik het toerental terug te kunnen draaien en het dan ook stiller te maken....
Ook het messing rookgeneratortje uit elkaar gehaald en schoongemaakt en toen zag ik dat een stukje in de bodem niet goed gesoldeerd was...(verklaard waarom het lekbakje eronder vettig werd)... ., en ook de servohouder van het roer wat stabieler op het spant gezet.
Maar het belangrijkste was toch de reparatie van de bodem bij de kielbalk.
Het resultaat.
Achteraan heb ik wat een randje extra “roest” moeten zetten, omdat ik daar toch iets te dicht bij het afplakband heb gespoten. Op de foto is het contrast wat groter, maar het valt op het model niet op....)
Ik heb er wel wat van geleerd en dat kan ook een tip aan andere bouwers zijn...
want als ik ooit weer een model bouw met een dergelijke kielbalk dan denk ik dat ik de bodem midscheeps eerst vlak hou. Dan het glasweefsel met epoxy erop en vervolgens zet ik dan daarop een valse kielblak. Daarmee is zeker de bodem goed afgedicht en voorkomt het zulke problemen als ik nu had...
Gr. Jan
Mooi de gelegenheid genomen om ook een paar kleine aanpassingen te doen.
Zo was de kleine 12 volt centrifugaal pomp als lenspomp een beetje te krachtig. Ik heb er nu een step down converter tussen gezet. In het water moet ik die nog even even afstellen want ik heb geen idee hoe ver ik zo’n centrifugaalpompje kan terugdraaien. Eerder al eens geprobeert het debiet te reduceren door de siliconen slangetjes naar van de uitstroomopeningen wat af te knijpen. Het kon geen kwaad, maar daar het pompje was daar niet blij mee. ....nu hoop ik het toerental terug te kunnen draaien en het dan ook stiller te maken....
Ook het messing rookgeneratortje uit elkaar gehaald en schoongemaakt en toen zag ik dat een stukje in de bodem niet goed gesoldeerd was...(verklaard waarom het lekbakje eronder vettig werd)... ., en ook de servohouder van het roer wat stabieler op het spant gezet.
Maar het belangrijkste was toch de reparatie van de bodem bij de kielbalk.
Het resultaat.
Achteraan heb ik wat een randje extra “roest” moeten zetten, omdat ik daar toch iets te dicht bij het afplakband heb gespoten. Op de foto is het contrast wat groter, maar het valt op het model niet op....)
Ik heb er wel wat van geleerd en dat kan ook een tip aan andere bouwers zijn...
want als ik ooit weer een model bouw met een dergelijke kielbalk dan denk ik dat ik de bodem midscheeps eerst vlak hou. Dan het glasweefsel met epoxy erop en vervolgens zet ik dan daarop een valse kielblak. Daarmee is zeker de bodem goed afgedicht en voorkomt het zulke problemen als ik nu had...
Gr. Jan
Laatst bewerkt: